24 Aralık 2013 Salı

ETİD Türkiye’nin E-ticaret Haritasını Yayınladı.

Önde gelen 39 siteden oluşan üye ağıyla e-ticaret sektörünün büyük bir kısmını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), bir defa daha Türkiye’nin e-ticaret haritasını çıkardı. Harita, ETİD üyesi olan ve farklı kategorilerde hizmet veren e-ticaret sitelerinden elde edilen verilerle hazırlandı.


Veriler arasında ilk göze çarpan sonuç kadın ve erkek kullanıcıların tercihleri… Her sene yaklaşık yüzde 50’lik büyüme sağlayan online alışverişte, kitap satın almada kadın kullanıcıların ciddi orandaki yükselişi dikkat çekti. Bunun yanı sıra erkek kullanıcıların daha niş alanlara da yöneldiği ortaya çıktı. Bilgisayar-elektronik gibi kategorilerin yanı sıra erkeklerin spor malzemeleri ve tamir aletleri gibi ürünleri de internet üzerinden satın aldığı görüldü.


Alışverişlerin yüzde 50’ye yakını üç büyük ilden


Il bazında sıralama yapıldığındaysa İstanbul’un hakimiyeti öne çıkıyor. Üç büyük il, Türkiye’deki online alışverişin yarısına yakınına hakim gözüküyor. İstanbul burada yüzde 28’lik oranıyla ilk sıraya yerleşiyor. Onu yüzde 13 ile Ankara ve yüzde 7 ile İzmir takip ediyor. Bunların dışında diğer büyük şehirler de online alışverişe alışmış görünüyor. Bursa’da internet üzerinden sipariş verenlerin oranı yüzde 6’yken, Adana’da bu oran yüzde 3 olarak ifade ediliyor.


Bölgelere göre bir sıralama yapıldığında geçtiğimiz sene de en üst sırada yer alan Marmara Bölgesi’nin yerini koruması dikkat çekiyor. Marmara, yüzde 46’lık oranıyla en çok alışveriş yapan bölge oluyor. İç Anadolu Bölgesi yüzde 14 ve Ege Bölgesi yüzde 13’lük oranlarıyla online alışveriş pazarında yer alıyor.


Başkent ev aksesuarları alıyor


Geçen sene klima satışlarının yoğun olarak görüldüğü Ankara’da bu sene ise ev aksesuar satışlarında ciddi bir artış gözlendi. Kitap satışları; elektronik, giyim gibi kategorilere açık ara fark attı.


Istanbul’da ise her zaman olduğu gibi bilgisayar kategorisi ürünleri revaçta. Ardından giyim, mobilya ve ev aksesuarları geliyor. İzmir’in en çok satın aldığı ürün ise, telefon. Onu giyim-aksesuar ve kitap satışı izliyor. Güzelliklerine özen gösteren İzmirliler için internet üzerinden kozmetik alışverişi ise dördüncü sırada yer alıyor.



35 – 45 yaş arası niş ürünleri tercih ediyor


ETİD’in araştırması, yaş gruplarına dair ipuçları da verdi. Yüzde 16,5’lik bir orana sahip 18 – 25 yaş arası grubun en çok giyim ürünleri siparişi verdiği belirlendi. Yüzde 50 ile çoğunluğu oluşturan 25 – 35 yaş grubunun ise her kategoriye hakim olduğu ortaya çıktı.


35 – 45 yaş aralığının yüzde 24 ile en çok spor malzemeleri gibi ürünler ve kitap almaları da araştırmanın sonuçlarından oldu. 45 yaş üstünün ise tamir malzemelerini ve kitaplarını yüzde 11’lik oran ile internet üzerinden aldıkları ortaya çıktı.


Araştırmanın sonuçlarına ilişkin bir değerlendirme yapan ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, e-ticaretin gün geçtikçe daha da benimsenmeye başladığını belirterek şunları söyledi:


“Genç nüfusumuz e-ticarete en başından beri net bir şekilde entegre olmuş durumda. Burada dikkat çekici olan sonuç, artık 35 – 45 yaş ve 45 yaş üstünün de online alışveriş yapmaya giderek daha fazla odaklandığı… Bu da e-ticaretin daha niş alanlara doğru da gitmesine olanak tanıyor. Kısacası sektör geliştikçe herkes kendi ihtiyaçlarını internet üzerinden karşılayabilecek duruma geliyor. Daha önceleri kadınların karar vermesine rağmen erkeklerin daha çok harcama yaptığı görülüyordu. Buna da erkeklerin kredi kartının kullanılması neden oluyordu. Ancak artık kadınlar da kendi kartlarıyla alışveriş yapmaya başladılar. Eminim ki bu trend gün geçtikçe daha da yükselecek ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak sağlıklı bir şekilde şekillenecek ve eticaret bir hayat biçimi haline gelecektir.”


 


Kaynak : sosyalmedyaport.com




ETİD Türkiye’nin E-ticaret Haritasını Yayınladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder