4 Ocak 2014 Cumartesi

E-Ticaret Oyuncularının 2018 Öngörüleri Çok Parlak

eticaret-logoETİD Başkanı Orhun:- “2018′de e-ticaret çok önemli bir perakende kırılımı haline gelecek. Henüz yüzde 2′ler civarında olane-ticaret/perakende oranı 2018′de yüzde 10′lara yaklaşacaktır”- GoldTeknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Erdemir:- “Sürpriz aksiyonlar, e-ticaretin elini daha da güçlendirecek, bugüne dek çeşitli sebeplerle internettenalışveriş yapmaya mesafeli duran tüketicileri de etkileyecek”- Emlakjet.com Genel Müdürü Arı:- “E-ticaret, 2018′de amiral satın alma kanalı olacak”- Yemeksepeti Üst Yöneticisi Aydın:- “Online’ın doğasını gerçektenkavrayarak hareket eden markalar 2018′de hiç olmadıkları kadar iyi biryerde olacaklar”


MUSAB TURAN - Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, “2018′de e-ticaret çok önemli bir perakende kırılımı halinegelecek. Henüz yüzde 2′ler civarında olan e-ticaret/perakende oranı 2018′de yüzde 10′lara yaklaşacaktır” dedi.


Geçen yılı 35 milyar dolar hacimle kapatması beklenen e-ticaret sektörü paydaşları, AA muhabirine online alışverişe ilişkin 2018 yılı öngörülerini anlattı.


ETİD Başkanı Orhun, sanal ticaretin perakende ticareti içindeki payının artacağına dikkati çekerek, 2018 yılına ilişkin, “2018′de e-ticaret çok önemli bir perakende kırılımı haline gelecek. Henüz yüzde 2′ler civarında olan e-ticaret/perakende oranı 2018′de yüzde 10′lara yaklaşacaktır. Bu da e-ticareti kullanan kişi sayısının 2 katına çıkması, sepet büyüklüğünün 1,5 kat artması ve alışveriş sıklığının 2,5 kat artması ile gerçekleşecektir” ifadelerini kullandı.


Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir ise, e-ticaretin aslında AVM’lerin bire bir rakibi sayılamayacağını belirterek, “ Ev ve işyeri arasında sıkışan hayatlarımıza küçük renkler katabilmek için dışarı çıkmak, AVM’leri ve mağazaları gezmek gittikçe önem kazanan bir ihtiyaca dönüşüyor. AVM’lere artık sırf alışveriş yapmak için gitmiyoruz. AVM’ler ve çarşılar ailecek nefes aldığımız, mevcut ortamlarımızdan sıyrıldığımız hatta sosyalleştiğimiz alanları oluşturuyor” diye konuştu.


E-ticaretin 2018 yılına kadar inovatif çözümlerle büyük gelişimler göstereceğine işaret eden Erdemir, şunları söyledi:


“Bildiğiniz gibi Amazon.com geçtiğimiz günlerde insansız hava aracı ile ürün teslimatı konseptini tanıttı. Tüm dünyada çok ses getiren bu yöntem henüz sadece konsept aşamasında olsa da teknolojik gelişmelere paralel yaşanabilecek bu tür sürpriz aksiyonlar, e-ticaretin elini daha da güçlendirecek, bugüne dek çeşitli sebeplerle internetten alışveriş yapmaya mesafeli duran tüketicileri de etkileyecektir mutlaka.”


Sanal ticarete ilgi duyan girişimcilere profesyonel yaklaşımın büyük bir önemi olduğunu hatırlatan Erdemir, “E-ticarete giriş kolay olsa da başarıyı yani karı yakalamak ve bunu sürdürmek son derece uzman personel, ayakları yere basan pazarlama stratejileri ve bütçeleri ve operasyonel yapının profesyonelce yönetilmesini gerektiriyor. Hele ki online satış için sadece dijital mecraya odaklanmak ve bütünleşik bir pazarlama anlayışından yoksun olmak intiharın başlıca sebebini oluşturuyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde bu alandaki tecrübenin çok daha artacağını ve ayakta kalabilenlerin çok daha güçleneceğini düşünüyorum” dedi.


“E-ticaret, 2018′de amiral satın alma kanalı olacak”


Emlakjet.com Genel Müdürü Okan Arı da 2018 öngörülerinde, “E-ticarette adımlarını doğru atan perakende devleri konumlarını muhafaza edeceklerdir. Bu adımları doğru atmayan kurumlar ise, e-ticaretin yarattığı yeni devlerden sonra alt sıralara konumlanmalarını kabul etmek durumunda kalacaklar. 2018 yılında Türkiye’nin en büyük perakende şirketlerinin e-ticaret firmaları olduğunu gözlemliyor olacağız” ifadelerine yer verdi.


Sektörün gelişimi ve tüketici ilgisinin istenilen düzeye gelmesiyle moda anlayışının yeniden şekilleneceğini dile getiren Arı, “2018′de genç tüketicilerin çok büyük oranının ilk tercihlerinin e-ticaret olacağını düşünüyoruz. Şu an konvansiyonel diğer ticaret metotlarına göre bir alternatif olan e-ticaret, 2018′de amiral satın alma kanalı olacaktır diye düşünüyoruz.


Şu anda dahi, 2018′in ne kadar büyük değişimleri getireceğinin öncü değişimlerini görebiliyoruz. 2018′de ise özellikle mobil e-ticaretin ne kadar büyüdüğünü gözlemleyeceğiz. Beğendiğimiz bir ayakkabının yalnızca bir fotoğrafını çekip dakikalar içerisinde siparişini vermiş olmak, sadece çok pratik bir satın alma metodu değil belki de modayı algılama biçimimizi dahi değiştirecek” diye konuştu.


Yemeksepeti Üst Yöneticisi (CEO) Nevzat Aydın da şu ana kadar e-ticaretin ekonomik olarak büyümesine en büyük katkının tek işleri e-ticaret olan şirketlerden geldiğini belirterek, sektörün henüz istenilen noktanın çok uzağında olduğunu dile getirdi.


Aydın, “Türkiye’de online perakendecilik büyüyor olsa da, toplam perakende alışverişin yalnızca yüzde 1′e yakınının online olarak gerçekleştiğini göz önünde bulundurmak gerekli. AVM ve perakendecilikte etkin markalar, online alışverişe yeni ve daha verimli bir satış kanalı olarak yaklaşıp, maliyet düşürme ve verimlilik arttırmada e-ticaretin avantajlarını kullanmayı öğrenecekler.


Markasını online’da doğru konumlandırabilen ve doğru fiyatlandırma stratejisiyle ilerleyen firmalar için online giderek daha etkin bir mecra olmaya devam edecek. Sadece sezon sonu ve stok ürünleri eritmek amacıyla değil, online’ın doğasını gerçekten kavrayarak hareket eden markalar 2018′de hiç olmadıkları kadar iyi bir yerde olacaklar” değerlendirmesini yaptı.


“İnternetin doğası gereği her an hiç beklemediğimiz yerden yeni bir fikir yükselebilir”


Hizlial.com Genel Müdürü ve Yönetici Ortağı Kaan Dönmez de, online ticarette 2018 tahminleri için uzun vade için yorum yapmanın zorluğuna değinerek, “Bu sektörde her yıl yeni bir dünyaya uyanıyoruz, her saniye işimizi radikal olarak değiştirecek yeniliklere gebe bir sektörde çalışıyoruz. Ancak bazı tahminler yürütebiliriz. 2018′e kadar kadar mobil ticaret artık iyice kendini gösterecektir, bazı şirketlerde cironun an az yüzde 50′si mobilden gelebilir. Türkiye’de ise hacmin ciddi artmasını bekliyoruz. Artık klasik perakendenin e-ticaretin etkilerini ciddi hissettiği yıllar olacaktır. Hatta başarılı firmaların cirosunun yüzde 60′ı e-ticaretten gelecektir. Mağaza deneyimi ise çok değişecektir. Mağazaların, mağaza içi mobil ve internet deneyiminin sıkı sıkıya birleştiği yeni deneyim merkezleri olarak konumlanmasını bekliyoruz” dedi.


Sanalpazar.com Genel Müdürü Cem Kesici ise şunları kaydetti:


“Genç nüfus, yaygın ve etkin lojistik-dağıtım ağı, kredi kartı kullanım yaygınlığı, üretim ve ithalat çeşitliliği gibi faktörlere bakıldığında Türkiye’nin e-ticaret potansiyel çok büyük. Daha önce bahsettiğimiz gibi, Türkiye’nin AB ve ABD oranlarına yaklaşması halinde, e-ticaret perakendede yüzde 10′luk bir dilimi çalacaktır. İnternetin doğası gereği her an hiç beklemediğimiz yerden yeni bir fikir yükselebilir. Bu da bu oranları artırabilir. Fakat unutmamalı ki, perakende devleri de e-ticarette önemli adımlar atıyorlar, kendi siteleri üzerinden ya da B2C siteler üzerinden satış gerçekleştiriyorlar. Onlar da sektörde yer sahibi olmak için çalışacaklardır” ifadelerini kullandı.


Bellamola.com Yönetim Kurulu Üyesi John Houslip de, e-ticaretin Türkiye’deki gelişiminin göz doldurduğunu belirterek, “Zamanla daha çok tüketici bu alışveriş şekline güvenerek benimsiyor ve piyasa fiyatına oranla daha uygun fiyatlı ürünler satın alma imkanı ile tasarruf sağlayabiliyor. E-ticaret şirketlerinin göz önünde bulundurması gereken en önemli olgu müşteri odaklılık ve dolayısıyla kusursuz bir müşteri hizmetleri anlayışı. Ürünler daima 0 (orijinal) olmak zorunda, kaliteli ürünleri birinci sınıf bir müşteri hizmetleri anlayışı ile sunmak, müşterinin istek ve ihtiyaçlarına hızlı cevap vererek problemleri çözmek kesinlikle başarıyı getirir. Aynı şekilde web siteleri de ilgi çekici, kullanımı kolay ve ürün çeşitlerinin dönemsel olarak yenilendiği bir tasarıma sahip olmalı” değerlendirmesini yaptı.


Kaynak: AA



E-Ticaret Oyuncularının 2018 Öngörüleri Çok Parlak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder