2 Ocak 2014 Perşembe

E-Ticaret Sitelerinde Optimizasyon İçin 10 İpucu


Profesyonelce tasarlanmış, geliştirilmiş, ve optimize edilmiş, Seo uyumlu bir  web sitesi oluşturduktan sonraki hedef,  site  üzerinden satış ve trafik sağlamaktır. Bunu başarmak için tüketici ile iletişime geçmek ve onları aksiyona teşvik etmek gerekir.


Online ziyaretçiyi aksiyona teşvik etmek, web sitenizi ziyaret eden ve içeriğini okuyan kitlenin harekete geçmesini sağlamak için bir çok yöntem  kullanılır.  ”Hemen Al”, “Favorilere Ekle”,”Buraya Tıklayın” “Check it out”. gibi hemen tepki  ve eyleme yönelik kelimeler web sitenizin ziyaretçilerini cazip bir şekilde satışa yönlendirir. Bunun dışında sayfa renkleri, yorumlar, buton tasarımları ve marka algısıda satın alım eğilimini etkileyen diğer faktörlerdir.


E-ticaret modellerinde tüketici sadakati ve istikrarı tüm hedeflerin önünde gelir. Müşteri sadakatini  ve marka bilinirliğini arttırmak için bir çok yöntem kullanılabilir. Örneğin; bağlantılı bir banner, kayıt olma ve abonelik, oy, yorum, satın almak, yer imi veya sosyal medya paylaşımı gibi fonksiyonlar web sitenizin belirli bir sayfasında bağlantı olarak gösterilebilir.


Satışın hızlı olması ve tüketicinin güvenini kazanmak için  sosyal medya kanalları, bir web formu veya yorum düğmesi kullanılabilir. Ayrıca site içi tasarım ve kullanım fonksiyonlarıda mümkün olduğunca kolay işlem yapmak üzerine kurulu ve ziyaretçilerin talepleri ile doğru orantılı olmalıdır.


Bu bilgiler eşliğinde E-ticaret sitelerinde tüketiciyi satışa yönlendirmek için uygulanması gereken kısa ipuçlarını sizlerle paylaşıyoruz…


1. Hedeflerinizi belirleyin


E-ticaret sitelerinde öncelikli iş, hedefleri belirlemektir. Başarılı bir yatırımın temel noktasını detaylı bir pazar araştırması sonrası belirlenen doğru hedefler ve öncelikler oluşturur. Kendinize sorun, “Ulaşmak istediğiniz  birincil hedef nedir?” Hedefi belirledikten sonra sıra hedefe ulaşabilmek için gerekli stratejiyi oluşturmaya gelir.


2. Stratejinizi belirleyin


Stratejinizi sitenize ziyaretçi çekmek ve gelen trafiği sürekli hale getirmek üzerine kurgulayın. Sağlanacak istikrar ve süreklilik size, kısa ve orta vade de gelir akışı sağlayacaktır.


3. Basit ve samimi olun


Ziyaretçilerden gelen tepki ve olumsuz yorumlarına samimi bir şekilde cevap verin. Açık, basit ve ulaşılabilir olun, yardımcı olmaya çalışın. Çözüm seçenekleri sunun, ilgilenin, onların dikkatini çekmeye özen gösterin ve her geri bildirimi dikkate alın.


4. Site içi yönlendirmeler yapın


Tüketiciyi harekete geçirici yönlendirmeler yapın. Aciliyet ve tükenme hissi yaratmaya çalışın. Hemen “kayıt ol “ veya “bu fırsatı kaçırma” gibi tüketiciyi eyleme yönlendirecek ifadeler kullanın.  Teslimat ve iade bilgisini açık ve net bir şekilde belirtin.


5. Reklam verin


Tüketiciye ulaşmanın en kolay yolu doğru mecralarda reklam vermektir. Sosyal medya hesaplarında ve hedef kitleyle doğru orantılı online mecralarda reklam vermeyi ihmal etmeyin.


6.  Sosyal medya hesaplarınızı aktif kulanın


Tüketicinin en çok zaman harcadığı ve en maliyetsiz mecra sosyal medyadır. Sosyal medya hesaplarınızı aktif olarak kullanın, tüketici ile iletişime geçin ve onlarla konuşun.


7. Kampanya yapın


Belli dönemlerde müşteri sadakati için kampanyalar düzenleyin, hediye ve indirimler her zaman işe yarar.


8. Sayfa içi optimizasyona özen gösterin


Web sitenize birden fazla eylem olabilir ama hepsini tek bir sayfada  göstermek doğru değildir. Ana sayfanız aksiyon için birincil öneme sahiptir. Anasayfa üzerinden tüm alt sayfalarınıza yönlendirme yapın ve sayfa ziyaret oranlarına göre çalışmalarınızı opmize edin.


9. Görsel tasarımlarınızı güncel tutun


Sayfa içi metinler, kullanılan renkler ve buton tasarımları  ziyaretçinin dikkatini çekeci ve güven verici olmalıdır. Mesajınızı vurgulamak için ve sayfanın geri kalanı ile bağlantı yapacak buton tasarımları ve diğer görsel  tasarımlar büyük öneme sahiptir


10. Analiz edin


E-ticaret sitelerinde hedefinizi tutturmak istiyorsanız. Site içi kullanım oranlarınızı sürekli analiz etmelisiniz. Ziyaretçi sayısı, yönlendirmeler, sayfa gösterimleri ve sayfa da geçirilen süre gibi birçok metriği ölçümleyip stratejinizi güncellemelisiniz.


Yeni bir girişim yapıcaksanız veya e-ticaret sitenizi optimize etmek istiyorsanız bu bilgiler kulağınıza küpe olsun


Kaynak : sosyalmedyahizmetleri.org



E-Ticaret Sitelerinde Optimizasyon İçin 10 İpucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder