2 Ocak 2014 Perşembe

E-Ticaret Yapacaklara Öneriler 2

Ticaret, online platforma taşınalı çok uzun yıllar olmadı. Ama artık dünya çok daha hızlı dönüyor, bunu kabul etmemek itibar ve para kaybı demek. Başka bir deyişle, e-ticaret mecrasının kesin kuralları henüz oluşmakta. Ancak bu mecraya girecekler atik davranmalı ve sanal dünyadaki dükkanlarını açmalılar.


Silikon vadisinde ticaret de diğer pekçok şey gibi farklı yapılıyor. Klasik ticaret sistemleri ve pazarlama teknikleri yetersiz ya da cılız kalıyor. Çünkü organik bir canlı gibi davranış biçimleri geliştiren internetin kendine has bir gücü ve özgün bir yapısı var. Bu nedenle e-ticarette başarıyı yakalamak için cesur olmak ve oyunu kuralına göre oynamaya istekli olmak gerekiyor.


Çağın ticaret alanı e-ticaret üzerine bir araştırma yaptık. Çeşitli uluslararası sosyal medya sitelerini ve e-ticaret blogları ziyaret ettik. Buralardaki feedback’leri değerlendirdik ve listelemeleri kontrol ettik. Böylece biz de sizler için bir e-ticaretin altın kuralları listesi derledik. İşte e-ticarette başarının altın kuralları:



  1. Güvenilir ve Etkili Ödeme Seçenekleri



E-Ticaret dendiğinde, tüm ziyaretçiler ve müşteriler için en önemli nokta, kesinlikle güvenilir ödeme seçenekleridir. Sitenizde ne satarsanız satın, ürünleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun, ziyaretçilerinize sunduğunuz ödeme seçenekleriniz güven vermiyor ve insanlar kredi kartlarına dair bilgileri paylaşmakta gönüllü hissetmiyorsa; pek bir şeyler satamayacaksınız demektir. Gizliliğe önem verin, hiçbir şekilde işinize yaramayacak gereksiz ve özel bilgileri talep etmeyin, tüm kişisel bilgilerin muhakkak korunacağına dair taahhütte bulunun. Unutmayın, güvenilirlik e-ticarette en altın kural ve herşeyin başıdır.



  1. Yapmayın: Amazon taklidi



Dünyanın en çok satan ve en fazla kişiye ulaşan e-ticaret sitesi kuşkusuz Amazon.com. Hal böyle olunca internet denen mecra Amazon’u taklit eden ve ziyaretçileri giderek azalan onlarca çöp site ile dolu. Oysa bir dünya devini taklit etmek yapılabilecek en büyük hatadır. Amazon, internette henüz internet sitesi kavramı bile tam oturmadığı yıllarda piyasaya girmiş türünün ilk örneklerinden biri. Hatta belki de bu alanda en başarılısı. Bu nedenle Amazon’un açtığı yoldan giderek, bu sitenin menüsünü ya da ürün sunma biçimini taklit etmeyin. Çünkü gerçek bir internet gezgini taklitçiliğinizi kısa sürede fark edecek ve bu “ucuz” tavır hiç de hoş karşılanmayacaktır. Başka bir deyişle, özgünlük altın kurallardandır.



  1. İndirim, Kampanya, Kelepir



E-ticaret mecrasında alışveriş yapmak isteyen ziyaretçileri, kelepir bir ürün alıyor olmalarından daha fazla motive edebilecek bir şey yoktur. İnsanların kelepir olduğu için ihtiyaçları olmadığı halde satın aldıklarına inanamazsınız. Bu nedenle sattığınız ürünlerin her zaman uygun fiyatlı olduğunu, kelepir olduğunu hissettirmeye özen gösterin. Sıklıkla kampanyalar düzenleyin ve çeşitli ödeme seçenekleri sunun. Ziyaretçiler gerçekten indirimli bir ürün aldıklarını hissettiklerinde çok daha rahat alışveriş yapacaklardır.



  1. Doğru Görsel Seçimi



İnternette ticaret, kuralları sıklıkla değişen, silinip yeniden yazılan, zor ve de yorucu bir sistematiğe sahip. Pekçok kural değişebiliyor ya da silinebiliyor. Buna ayak uydurmak da her zaman kolay olmayabiliyor. Oysa bir kural var ki bu hiç değişmiyor; doğru görsel seçimi. E-ticaretin altın kurallarından biri, sattığınız ürünü en doğru görselle sunmaktır. İnsanlar görmedikleri, evirip çevirip çeşitli şekillerde inceleyemedikleri ürünleri satın almak istemezler. E-ticarette yaşanan en büyük çekincelerden biri de görselle ürünün uyumsuzluğudur. Sadece bunun için bile geri iade edilen ürünlerin çokluğu sizi şaşırtabilir. Bu nedenle kaliteli, belki yüksek çözünürlüklü, doğru açı ve ışıkla yakalanmış görseller ürünün albenisini artırdığı gibi, sitenizin kalitesini de yükseltecektir.



  1. Doğru Mailing’in Gücü



E-ticaretle ilgili yapılan tüm araştırmalar ve istatistikler gösteriyor ki, e-ticaret için de e-mail ile bilgilendirme hala en etkin yöntemlerden biri. Ancak burada dikkat edilmesi gereken, mail’lerin uzunluğu ve gönderim sıklığıdır. Sadece düzenli mail göndermek adına gönderilen boş ve içeriksiz mail’ler zamanla ziyaretçilerin e-ticaret sitenizi terk etmesine neden olabilir. Mail’leri yaptığınız indirim ve kampanyaları haber vermek adına bir haberleşme yöntemi olarak kullanın. Yeni ürünlerin görsellerini de mail’e eklemeyi ihmal etmeyin. Mail metnini kısa, bilgilendirici ve dinamik tutun. Böylece doğru bir mailing yöntemi ile hem güzel feedback’ler alabilir, hem de ticaret trafiğinizi hızlandırabilirsiniz. Bu da sitenizin ivmesini artıracaktır.



E-Ticaret Yapacaklara Öneriler 2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder