15 Nisan 2014 Salı

E-Ticaret hayatımıza yerleşti

Markafoni.com “Türkiye’nin online perakende haritasını” çıkardı. İşte sonuçlar:


 ANKARA (ANKA) -Markafoni.com, yaptığı yeni infograf çalışması ile “Türkiye’nin online perakende haritasını” çıkardı.


Markafoni.com’un araştırmasına göre, e-ticaret dünyasında 10 milyon online alışveriş yapan kişi bulunuyor. Söz konusu kişilerin yüzde 75’i 18-35 yaş aralığında yer alıyor. Bu kişilerin yüzde 45’inin kadın olması dikkat çekiyor. E-ticaret sitelerinin sayısı ise 5 bini aşmış durumda. E-ticaret sektörünün hızlı büyümesinin nedenleri arasında, yaygın internet kullanımı, yüksek kredi kartı penetrasyonu, güçlü lojistik altyapı, yaygın mobil internet kullanımı ve viral kullanım etkisi gösteriliyor.


Sonuçlara göre e-ticaret pazarı artan satın alım gücü, Avrupa seviyesine çıkan kişisel harcamalar, rekabetle artan hizmet kalitesi ve güven sayesinde hızla büyüyor. Türkiye’de online alışverişin ilk üç il sırasının değişmediği görülüyor. İstanbul, Ankara ve İzmir başta yer alırken bu illeri Bursa, Antalya, Kocaeli, Muğla, Adana ve Konya takip ediyor.


Ülkemizde e-ticaret sitelerinden en çok elektronik, tekstil, ayakkabı, aksesuar, bilet, seyahat, yemek ve çiçek alışverişi yapılıyor.


-TÜRKİYE İNTERNET PENETRASYON ORANINDA 11. SIRADA-


Türkiye internet kullanıcısı en fazla olan 20 ülke arasında yüzde 47 penetrasyon oranı ile 11. sırada yer alıyor. 1. ülke 53 milyon internet kullanıcısı ile yüzde 84 penetrasyona sahip İngiltere iken, 2. sırada 67 milyon internet kullanıcısı ile yüzde 83 penetrasyona sahip Almanya ve 3.sırada 40 milyon kullanıcı ile yüzde 83 penetrasyona sahip Güney Kore bulunuyor. Türkiye ise 36 milyon internet kullanıcısı ve yüzde 47 internet penetrasyonu oranıyla, dünya genelinde 11. sırada bulunuyor.


-TÜRKİYE EN CAZİP 10’DAN BİRİ-


Online pazar çekiciliği, online altyapı yeterliliği, dijital kanunlar ve yönetmelikler ve perakende sektörü gelişmişliği kriterleri baz alınarak yapılan araştırmada, Türkiye en cazip ilk 10 pazar arasında gösteriliyor. Türkiye; 100 üzerinden online pazar çekiciliği kriterinde 25 puan, online alt yapı yeterliliği 76 puan, dijital kanunlar ve yönetmelikler kriterinde 65 puan, perakende sektörü gelişmişliği kriteri üzerinden 33 puan olarak, bu kriterlerin farklı oranlarda ağırlıklandırılması sonucunda, toplamda 100 üzerinden 43 puan alarak raporda 9. sırada yer alıyor.


-TÜRKİYE KREDİ KARTI VE POS CENNETİ-


Türkiye kredi kartı sayısı sıralamasında 54 milyon ile Avrupa’da 2., banka kartı sayısında 89 milyon ile 3., POS Makinesi sayısında 2 milyon ile 1. ve ATM sayısında 35 bin ile 6. sırada yer alıyor.


Gerçek zamanlı online kargo takip sistemi ile Türkiye’nin her yerine 3 gün içerisinde kargo teslimi gerçekleşiyor.

75 milyonluk Türkiye nüfusunun yüzde 88’i mobil aboneyken, 66 milyon mobil abonenin yüzde 56’sı 3G cihaz kullanıcısı. 37 milyonluk 3G cihaz kullanıcısının yüzde 35’i yani 13 milyonu 3G abonesi. Türkiye iOS ve Android uygulamalarını en çok indiren ve kullanan 10 ülkeden biri. Kullanıcıların 6,5 dakikada bir telefonuna bakması ise dikkat çekici veriler arasında yer alıyor.


2011 senesinde mobil bankacılık kullanıcı sayısı yüzde 68 artışla 922 bin kişiden 1,22 milyon kişiye ulaştı. Mobil transfer işlem adedi 2011 senesinde 845 bin iken yüzde 118’lik bir artış ile 2012 senesinde 1,84 milyon kişiye ulaşmış bulunuyor. Mobil para transfer hacminde ise 2011 senesinden 2012’ye kadar yüzde 140’lık bir artış yaşandığı görülüyor. Mobil uygulama kullanımındaki artışın ise 2011’den 2012’ye yüzde 185 olduğu görülüyor.


-HAYATIMIZ SOSYAL MEDYA-


Türkiye 31,7 milyon Facebook kullanıcısı ile dünyada 7., 6,5 milyon Twitter kullanıcısı ile dünyada 11., yüzde 1,6 kullanım sayısı ile Youtube sıralamasında dünyada 14. Sırada yer alıyor.


-E-TİCARETTE POTANSİYEL BÜYÜK-


İnternet penetrasyonu Türkiye’de bugün yüzde 47 ile 36 milyon olarak ölçülüyor. Türkiye’nin Avrupa ortalamasına erişiyor olması durumunda, söz konusu rakamların yüzde 63,5 ile 48 milyon olacağı öngörülüyor. Türkiye’deki internet penetrasyonunun 2016’da yüzde 53 ile 42 milyon olacağı tahmin ediliyor. Online alışveriş yapan kişi sayısının günümüzde Türkiye’de yüzde 28 ile 10 milyon olduğunu gösteren rapor, Türkiye’nin Avrupa ortalamasına erişiyor olması durumunda oranın yüzde 87 ile 31 milyon olacağını gözler önüne seriyor. Türkiye’de 2016 yılında online alışveriş yapan kişi sayısı oranının yüzde 36 ile 16 milyona yükseleceği tahmin ediliyor. Kullanıcı başına online harcama Türkiye’de bugün yıllık 182 avro iken Türkiye’nin Avrupa ortalamasına eriştiği varsayımıyla rakamın yıllık 567 avroya ulaşmış olacağı tahmin ediliyor. 2016’da ise kullanıcı başına online harcamanın 209 avro olacağı öngörülüyor.


2008 yılında Türkiye online perakende satışları 4,5 milyar TL iken 2012 senesinde bu rakamın 15,3 milyar TL’ye ulaştığı görülüyor. 2016’ya kadar Türkiye’nin online perakendesinin yıllık yüzde 16,8 oranında büyümesi bekleniyor.


2012 yılında telekomünikasyon ve doğrudan pazarlama, tüketici ürünleri, seyahat ve havayolları online harcama değeri 15,3 milyar TL iken sigorta ve hizmet dışı online harcamalar 14,7 milyar TL olarak gerçekleşmiş bulunuyor.


-TÜRK TÜKETİCİSİNİN DÜNYASI-


Türkiye’de lüks ürünleri tercih eden online tüketiciler yüzde 40; modadaki trendlere göre kıyafet satın alanlar ise yüzde 31 oranında. Mutlu olmak için alışveriş yapan kadınların oranı yüzde 64 iken, pazarlık ederek alışveriş yapanların oranının yüzde 50 olduğu görülüyor. En hesaplı ürünü almak için sabah 06.00’da uyanan tüketicilerin oranı yüzde 5 iken, alışverişte yeni ürün ve markaları denemekten hoşlananların oranı yüzde 42. Daima en ucuz ürünleri sevenlerin oranı yüzde 30. 14 – 35 yaşları arasındaki erkeklerden boyu 1.80 ve üzerinde olanların oranı yüzde 17 iken 14 – 35 yaş yaşları arasındaki kadınların boyu 1.70 ve üzerinde olanların oranı yüzde 10 olarak ölçülüyor.


Arkadaşlarına alışveriş kararında yardım eden kadınların oranı yüzde 47. 42 numara ayakkabı giyen erkeklerin oranı yüzde 35 iken 38 numara giyen kadınların oranı yüzde 31. Alışverişi yaşamının bir parçası haline getirmiş olan tüketicilerden, sevdiği ürün için para harcayanların oranının yüzde 40, indirimdeki ürünleri takip edenlerin oranının yüzde 44 ve daima en ucuz ürünleri tercih edenlerin oranı yüzde 30 olduğu görülüyor.


Türkiye’de online mağazası olan markaların oranının yüzde 49 olduğu görülüyor. En çok öğleden sonra saatlerinde online alışveriş yapmayı tercih eden tüketiciler, ödemelerini yüzde 88 oranında kredi kartıyla yapıyor.



E-Ticaret hayatımıza yerleşti

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder