26 Nisan 2014 Cumartesi

Online Alışverişte Türkiye’nin Dünyadaki Yeri

online-alisveris-930x360


Vivaki Business Intelligence Global Web Index Araştırması verileri ile hazırladığıTürkiye’de ve Dünyada Online Alışveriş Alışkanlıkları’ raporunun bu bölümünde; internetin ticari amaçlı kullanımının yaygınlaştığı bu dönemde, Türkiye’de yeni nesil online alışveriş yolculuğu ele alıyor. Tüketicilerin online satın alımlarının cihaz bazında değişimleri, en çok aranan ve en çok satın alınan ürün kategorileri Türkiye bazlı olarak inceleniyor.


Raporun tamamına Campaign Türkiye Dergisi Nisan 2014 sayısından ulaşabilirsiniz.


Hızla ilerleyen teknoloji, offline yaşam alışkanlıklarımızı online platformlara taşımaya devam ediyor. Son dönemlerde, online platformlara kayan davranışlarımızın başında internetten alışveriş yapma olgusu geliyor. İnternet üzerinden alışveriş yapma, dijital dünyanın sınırsız seçenekleri, maddi ve zamansal avantajları ile tüketiciler arasında hızla yükselen trendler arasında yerini alıyor. Bununla birlikte online alışverişte mobil cihazların yükselişi de dikkat çekiyor.


Online Alışverişte Türkiye’nin Dünyadaki Yeri


Dünya’daki aktif internet kullanıcılarının son bir ay içinde internet aktiviteleri arasında, ‘online alışveriş yapma’ oranları incelendiğinde ise, Türkiye’nin GWI tarafından raporlanan 32 ülke arasında %62’lik oran ile cihaz farklılığı gözetmeksizin 13. sırada geldiği görülüyor. Bu listede Çin %82’lik online alışveriş oranı ile birinci sırada yer alıyor. Almanya ve İngiltere gibi internet pazarının en yaygın olduğu ve yerleştiği ülkelerde, online satın alma %78 ve %76’lık oranlar ile internet davranışlarının başında geliyor.


Türkiye’de online alışverişte fırsat ve indirim sitelerinden yararlanma oranı %43 olarak ortaya çıkıyor. Bu rakam ile Türkiye GWI tarafından raporlanan 32 ülke arasında 8. sırada geliyor. Tüketiciye çeşitli kazançlar sağlayan bu fırsat ve indirim siteleri, online alışverişi Türk insanı için daha cazip kılıyor.


dunyada1


Online Alışverişte Tercih Edilen Cihazlar


Türkiye’deki aktif internet kullanıcılarının cihaz sahipliği bazında gerçekleştirdikleri online aktiviteler incelendiğinde, masaüstü ve dizüstü bilgisayar kullanıcılarının %57‘sinin cihazlarından online alışveriş yaptıkları görülüyor. Bu oran tablet kullanıcılarında %47, akıllı telefon kullanıcılarında ise %48 olarak ortaya çıkıyor. Dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar online alışverişte favori cihazlar olarak görülse de, artan akıllı telefon ve tablet kullanıcı sayısına bağlı olarak, mobil alışveriş de hızla yükselen bir trend haline geliyor. 2012 yılına göre online alışveriş amaçlı kullanımda en çok artışı gösteren cihaz %20’lik artış oranı ile tablet olarak ortaya çıkıyor. Bu durum, mobil pazarın hakimiyetinin online alışveriş dünyasında da varlığını göstermeye başladığını kanıtlıyor.


cihaz-bazinda1


Online Satın Almada İlk Sırada Giyim Kategorisi Geliyor


Türkiye’deki aktif internet kullanıcısı tüketicilerin online olarak satın aldıkları ürünler, kategori bazlı incelendiğinde ilk sırada giyim kategorisinin geldiği görülüyor. Türk tüketiciler internet üzerinden %36’lık oran ile kıyafet satın alırken, ayakkabı alıcılarının oranı %30.  Ardından ise hazır yemekler ve kitaplar geliyor. Giyim, ayakkabı, kitap, yemek gibi tüketicilerin günlük hayatlarında her daim yer alan, tüketicinin önceden bildiği, karşılaştığı ve satın alma kararını verdiği ürünler, sağladığı çeşitli avantajlar dolayısıyla online platformlardan alınıyor.


Yüksek değerli ve teknolojik ürünler hakkındaki bilgiler daha çok online platformlarda araştırılıyor. Online olarak daha çok araştırılan, fakat  daha az satın alınan ürünlerin başında gelen araba için Türkiye’de online araba araştırması yapan her 2.42 kişiye karşılık, 1 online alıcı olduğu görülüyor. Hazır yemek, kişisel bakım ürünleri ve sosyal eğlence araçları ise online platformlarda daha az araştırılan fakat daha çok online satın alınan  ürünler içinde yer alıyor.


kategori


Kaynak : sosyalmedyaport.com



Online Alışverişte Türkiye’nin Dünyadaki Yeri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder