17 Mayıs 2014 Cumartesi

E Ticaret İçerik Modelleri

İnternet üzerinden satış yapan sitelerin ürün satışları kadar içerik ile de müşterilerine hitap etmeleri gerekir. Aşağıda bu konu ile ilgili dünya da uygulanan bazı örnekleri bulacaksınız.


Bedava İçerik Kutusu


En popüler modeldir. Sitede sunulan içrerik kullanıcıya verilmek istenen içeriktir. Kullanıcı burada sunulan içeriğin detayını vb. isterse bedelini ödeyerek satın alır. Örneğin Wilson’s Wilson sitesinde ücretsiz yüzlerce makale ve ücretsiz newsletter bulabilirsiniz. İçerik ücretsiz iken yıllık email newsletter ücreti yıllık 50$ civarındadır. Abone ücreti ödeyenler ise sitenin geri kalan bölümünden ve arşivden faydalanabilirler.


Search Engine Watch da bir sürü ücretsiz bilgi verir. Abone olursanız 6 aylık 49$ yıllık 79$ ödemeniz gerekir. 2 yıl öncesinde 20$ olduğu düşünülürse para kazanan bir model olduğu düşünülebilir.


Marketing Challenge sitesi ise yıllık 300$ alıp kendi özel sitelerine erişim hakkı vermektedir. Bu alana erişebilenlere kaliteli email newsletter ve ücretsiz makaleler sunmaktadır.


The Wall Street Journal ücretsiz içerik sunmakla beraber yıllık 59$’a fiziksel gazete aboneliğinin yanında İnternet aboneliği vermektedir. Burada ilk bir ay deneme süresi olarak ücretsiz verilmektedir. WSJ daha güncel ve değişken dataya sahip olduğu için ücretsiz deneme süresi vermekte diğerleri vermemektedir.


Sell Your Brain Food sitesinde içerik ücretsiz fakat özel bilgilerin tümüne erişmek aylık 19.95$ dır. Site haftalık olarak güncellenmektedir. Site spesifik bir kitleye hitap etmekte ve meslek ilgisi çekmektedir. İki farklı abone alanı oluşturmuştur; Digitial Publishing & Promotion ve The Paperless Newsletter Profit Report.


The New York Times, gibi bazı günlük gazeteler günlük bilgileri ücretsiz arşivlerini satış yolunu seçmişlerdir. Burada da makale başına ücret talep edilmektedir. ($2.50/makale)


Santa Fe New Mexican gazetesi ise 100 makale için 75$ almaktadır.


Guerilla Marketing Online ücretsiz içerik sunarken asıl amacı bu konudaki kitapların satışını yapmaktır. Bunda amazon’un bir iştirakinin olmasıda yatmaktadır. Asıl burada dikkat edilmesi gereken nokta, Amazon’un özel bir konu hakkında içerik sağlayan ve içeriği satışla destekleyen bir site kurmuş olmasıdır.


İçerik Ürün Satışı + Ücretsiz İçerik


İçeriği ürüne dönüştürmek son dönemin en gözde modellerinden biridir. E-kitaplar çoğu zaman pazarlama amaçlı olarak ücretsiz dağıtılırken bazılarıda yüksek değerli içerikleri yüzünden yüksek fiyatlarla satılmaktadır.


Bazı sitelerde içerikle ilintili basılı dokümanlar satılmaktadır. Örneğin Guerilla Marketing Online yazılı kitapları satmaktadır.


Ron Kaufman’ın web sitesinde 30.000 kişiye giden bir email newsletter ve ücretsiz içerik var iken kendisi kitap, kaset ve video satmaktadır.


Josh Rappaport’un Algebra Wizard sitesinde ücretsiz email newsletter ile eski e-kitaplar satışa sunulmaktadır.


Eğer yazılım veya soft ürün satıyorsanız, ya da üyelik/abonelik satıyorsanız anında provizyon alan gerçek zamanlı çalışan Garanti Sanal POS gibi bir ödeme altyapısı kullanmalısınız. Eğer kişilerin gelip sürekli alacakları bir ürün satmıyorsanız en azından aylık yüksek değer yaratacak içeriğe, orijinal içeriğe, tartışma gruplarını izlemeye ve özellikle email gruplarından çıkabilecek orijinal yeni fikirlere kanalize olmalısınız. Bu noktada müşterilerinizin sorularına cevap vermeye zaman ayırmalısınız.


Abone tabanınızı artırabilmek için ulaşabileceğiniz maksimum insana ulaşmalısınız. Pazarlama bütçenizi ve yeteneğinizi ilk bir yıl içerisinde etkileyebileceğiniz ya da hitap edeceğiniz abone sayınıza göre düzenlemelisiniz. İçerik ile para kazanmaya ayıracağınız zamanı düzenlemelisiniz.


Satış prezantasyonlarınızı profesyonellere yazdırın.



E Ticaret İçerik Modelleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder