12 Temmuz 2014 Cumartesi

Türkiye"deki E-Ticarete eBay etkisi

Dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden eBay’in Türkiye iştiraki GittiGidiyor.com, 2013 yılının ilk yarısını yüzde 90’lık büyüme ile kapattı. Her 3 saniyede bir ürün satılan site, 2012 yılında da yüzde 46 oranında büyümüştü.


8.5 milyonun üzerinde kayıtlı üyesi, ayda 28.5 milyonun üzerinde ziyaret sayısına ulaşan site, 2015 yılında Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformu olmayı hedefliyor.


Teknoloji ürünlerinden giyime, kişisel bakımdan ev ve bahçe ürünlerine kadar geniş bir ürün yelpazesi bulunan GittiGidiyor.com, önemli bir büyüme oranı yakaldı. Sitenin Genel Müdürü Cenk ANGIN, “2015 yılı için kendimize bir hedef koyduk: 2012 yılındaki iş hacmimizi üç katına çıkarmış olacağız. 2012 yılında yakaladığımız yüzde 46 büyüme oranı, 2013 yılının ilk altı ayında yüzde 90 oranına ulaştı. Üstelik bu büyümeyi, kârlılığımızı koruyarak gerçekleştirdik. Amacımız, hem alıcılar hem satıcılar için tek adres olmak; bu hedefe de ulaşacağımıza inanıyoruz.” dedi.


eBay’in toplam etkin ticaret hacmi 51 milyar dolara ulaştı


GittiGidiyor’u satın alarak Türkiye’deki e-ticaret sektörüne hızlı bir giriş yapan dünyanın en büyük e-ticaret şirketi eBay de büyüme rakamlarını açıkladı: 2013’ün ikinci çeyreğinde, şirketin toplam etkin ticaret hacmi yüzde 21 büyüyerek 51 milyar dolara ulaştı.


Marketplace, PayPal ve GittiGidiyor gibi eBay iştirakleri, her yerde küçük, büyük tüm mağazaları, perakendecileri, toptancıları, bireysel satıcıları ve markaları tüketicilerle buluşturuyor. 2013’ün ikinci çeyreğinde sınırötesi ticaret, toplam etkin ticaret hacminin yüzde 22’sini oluşturarak 11 milyar dolar mertebesinde gerçekleşti. Aynı çeyrekte 3 milyon yeni mobil kullanıcıyla yüzde 90 büyüyen mobil ticaret, şirketin büyümesinde etkin bir rol üstlendi ve mobil ticaretteki liderliğini perçinlemiş oldu.


GittiGidiyor Genel Müdürü Cenk ANGIN “E-ticarette, en hızlı büyüyen kanallardan birisi mobil. 2013 yılının ikinci çeyreğinde, global mobil e-ticaret hacmimiz %90 oranında büyüdü ve 3 milyon yeni müşteri kazandık. Biz de GittiGidiyor olarak, bu alanda önemli yatırımlar yapıyoruz; iOS ve Android mobil telefon uygulamalarımızı ve mobil sitemizi yeniledik; tablet uygulamalarımız da çok yakında hizmete giriyor olacak.” dedi.


Cep telefonu ve tabletler en çok ilgi gören ürünler


2012 yılında Youth Insight’ın gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre, gençlerin en sevdiği alışveriş sitesi seçilen GittiGidiyor.com’da, aktif kullanıcıların yüzde 5’ini satıcılar oluştururken yüzde 95’i de alıcılardan oluşuyor. Kullanıcıların yüzde 45’i İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerde yaşıyor. En çok satılan ürün kategorilerinin başında, cep telefonu ve aksesuarları, bilgisayar, tablet, ev / bahçe & dekorasyon geliyor. GittiGidiyor.com, Sıfır Risk® sistemiyle online alışverişi daha keyifli ve güvenli kılan bir ödeme-onay sistemi kullanıyor. Bu sistemle, alıcı ürünü satın aldığında, ürün bedeli GittiGidiyor havuz hesabına aktarılıyor ve alıcı ürünü teslim alıp onay vermedikçe, ürün bedeli satıcıya aktarılmıyor. Böylece, ne alıcı ne de satıcı için herhangi bir mağduriyet riski oluşmuyor.



Türkiye"deki E-Ticarete eBay etkisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder