4 Eylül 2014 Perşembe

E-Ticarette doğru bilinen 10 yanlış

Türkiye’de hızla gelişen e-ticaretin önündeki en büyük engellerden biri de kötü niyetli kişi ve kuruluşlar. Geçtiğimiz dönemde sık sık “İnternetten telefon istedi, hıyar geldi”haberleriyle karşılaştık. Bazı sitelerin de ünlü markaları gösterip yerine sahte ürün göndermesi de yine binlerce tüketicinin şikâyeti. Tüketicilerin, bu tür ‘aldatılma’ hikayelerinin muhatabı olmaması için alışveriş yaptıkları siteyi çok iyi araştırması gerekiyor.


e_ticarette_dogru_bilinen_10_yanlis_h5041
Kliksa, e-ticarette doğru bilinen yanlışları şöyle sıraladı:


1- İnternetten alınan ürünlerin gelmesi çok uzun sürer: Ürünün teslimat süreleri e-ticaret sitelerine göre farklılık gösterse de ek bir ücret karşılığında aynı gün ürün gönderimi yapan ve gün içerisinde ürünlerin kullanıcıya ulaşmasını sağlayan e-ticaret siteleri de var.

2- İptal veya iade süreci çok zor: Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre; online alışveriş yapan tüketici, satın aldığı ürünü 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin iade etme hakkına sahip.

3- İnternetten alışveriş güvenli değil: Bu konuda yapılması gereken en önemli şey, online alışveriş yapılacak sitenin güvencesini araştırmak. Kullanıcı; site kime ait, ne kadar süredir faaliyette gibi kısa bir araştırma yapılabilir. Ayrıca kullanıcı yorumları içeren fiyat karşılaştırma siteleri gibi kaynaklardan da alışveriş yapılacak siteye ait geçmiş deneyimler incelenebilir.

4- Bozuk ürün yollanırsa çok uğraşmak gerekir: Hiçbir güvenilir online alışveriş sitesi bozuk ürün yollamaz. Ancak düşük de olsa, tedarikçi firmadan üretim hatalı ürün gelme olasılığı vardır ya da ürün kullanırken bozulabilir. Böyle durumlarda güvenilir alışveriş siteleri alternatif çözümler sunar.

5- İhtiyacım olduğunda muhatap bulamam: Artık birçok online alışveriş sitesinin bünyesinde bulunan çağrı merkezleri, tüketicilerinden gelen sorulara cevap veriyor.

6- Ya sahte ürün gönderilirse: Güvenilir online alışveriş siteleri saygınlıklarını yitermemek ve güvenlerini kaybetmemek için sadece orijinal ürünler satar.

7- Elektronik ürünleri garanti belgesiz gönderebilirler: Eğer kutunun içerisinde garanti belgesi çıkmamışsa, tüketici ürünü satın aldığı online alışveriş sitesinden bu belgeyi talep edebilir.

8- Online alışveriş yapmak zor iş: Online alışverişte mağazaya gitmekle uğraşmazsınız. Fiyat karşılaştırma sitelerinden aynı ürünün nerede, hangi fiyata satıldığını kolaylıkla kontrol edebilirsiniz. Ayrıca ürün doğrudan belirttiğiniz adrese gönderilir.

9- E-ticaret siteleri avantajlı ama bu avantajın sebebi kalitesiz ürün olabilir: Online alışveriş sitelerinin mağaza kirası, mağaza çalışan maliyetleri vb. masrafları olmadığı için uygun fiyatlı ürün sunmaları daha kolaydır.

10- Sipariş takibini yapamam: Artık birçok online alışveriş sitesi, sipariş sonrasında müşterilerine sipariş takibi imkanı sunuyor. Bu sayede müşteriler, ürünlerinin kargoya teslim edilmesi, kargo aracına yüklenmesi vb. süreçleri online olarak takip edebiliyor.


E-Ticarette doğru bilinen 10 yanlış

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder