28 Ekim 2014 Salı

E-Ticaret sitenizde renklerin kullanımı nasıl olmalı ?

artistic-web-designWeb siteleri firmaların hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlayan en önemli pazarlama araçlarıdır diyebiliriz. Bu nedenle şirketin kurumsal kimliğini tam olarak yansıtması gerekmektedir.


Renk seçiminde web sitesinin hizmet verdiği sektör ve amacı büyük rol oynar. Buna uygun olmayan renk seçimi sitenizin ziyaretçileri üzerinde olumsuz bir etki yaratacaktır. Örneğin çevreci bir kurum ya da kuruluş ve ya buna benzer bir sektöre ait web sitesi yaptıracaksanız hakim rengin yeşil olması ya da hijyeni temsil eden mavi rengin sağlık kuruluşlarında kullanılması, kamu kuruşları için dinginlik uyandıran daha koyu renklerin (bordo, lacivert vb) tercih edilmesi, gibi.


Renk seçiminde potansiyel ziyaretçilerinizin demografik yapısı da önemli bir unsurdur. Genç bir kitleye hitap edecek bir web sitesi ile, yaşı daha ileri kesime hizmet verecek web sitesinde kullanılacak renkler farklılık gösterecektir.


Tasarım yapılırken web sitesinin hizmet verdiği alan uygun olacak hakim renk seçimi yapıldıktan sonra bu renge uygun olan diğer renklerin belirlenmesi gerekmektedir. Zira her hangi bir web tasarımı çalışmaları yapılırken tek bir renk ile tasarımı sınırlandırmak mümkün olamaz. Bu nedenle seçtiğimiz renklerin birbirine uyumunu sağlamalıyız.


Web tasarımında kesinlikle kullanılamaz ya da şu renkler kullanılmalıdır şeklinde kesin bir kural yoktur. Ancak gözü fazla yoracak, parlak renklerden arka plan rengi olarak uzak durmak yararlı olacaktır.


Renklerin anlamları ülkeler ve kültürler arasında farklılıklar göstermektedir. Bu nedenle ürününüzü pazarlayacağınız ülke ve kültürü de göz önünde bulundurabilirsiniz.


Gelin şimdi birlikte temel renklerin anlamlarına ve kullanıldıkları alanlara göz atalım:


Beyaz: Masumiyet, temizlik, asalet ve güvenin simgesi olan beyaz renk web tasarımlarında çoğunlukla kullanılan bir arka plan rengidir. Kurumsal firmaların birçoğunda arka plan rengi olarak tercih edilmektedir. Özellikle ilaç firmaları tarafından da sıkça kullanılan bir renk olarak karşımıza çıkmaktadır. Batı kültüründe temizlik, saflık ve masumiyeti temsil ettiğinden gelin ve evlilik konularını çağrıştırırken, Japonya’da ölümü temsil etmektedir.


Siyah: Kullanıldığı ortama karamsarlık katan siyah renk, matemi ve hüznü çağrıştığından genellikle ölümü anımsatır. Kendine güveni ve konsantrasyonu arttıran siyah renk batı kültüründe ölüm ve cenazeyi akla getirirken Çin kültüründe genç erkeği temsil eder. Siyah renk bir renksizliği ve renk yokluğunu ifade ettiğinden otoriter renklerden biridir.


Mavi: Dinlendirici özelliği, insana huzur ve güven veren etkisi ile mavi renk fon rengi olarak tercih edilebilir. Sakinleştirici özelliği sebebi ile ve güven verici etkisinden dolayı güvenlik güçleri, hükümet ve tıp alanlarında kullanılmaktadır. Batı kültüründe su, gökyüzü ve tutuculuğu simgelerken İran’da dini simgeler.


Kırmızı: Hareketi, dinamikliği, mutluluğu ve kararlılığı ifade eden kırmızı renk insanlarda bu tür duyguları harekete geçirdiğinden genellikle büyük markalar tarafından tercih edilmektedir. Kırmızının insanları kendine çekme, dikkati toplama gibi özellikleri bulunmaktadır. Bu nedenle uyarı işaretleri ve büyük restoranların sıkça kullandıkları bir renktir. Fast-food şirketler tarafından çokça tercih edilmesinin sebebi ise; insanları kendine çekme özelliği yanında, kırmızıya sürekli maruz kalındığından kendisinden uzaklaştırması nedeni iledir.


Uzak Doğu ülkelerinde şansı temsil eden kırmızı, Güney Afrika’da yas, batı kültüründe aşk ve tutku, doğu kültüründe ise gelini temsil etmektedir.


Yeşil: İnsanı rahatlatan yeşil rengin soyut bir gücü olduğuna inanılır. Doğayı ve çevreyi hatırlattığı için genellikle bu tür yardım kuruluşları ve uluslar arası yardım örgütleri tarafından tercih edilmektedir. Organik ürünler, gıda vb web sitelerinde de tercih edilmektedir. Doğu kültüründe İslamiyet’in simgesi olan yeşil batı kültüründe baharı anımsatır.


Sarı: İnsana coşku veren ve bilgeliği ifade eden sarı renk geçici dikkat için kullanılması tercih edilir. Buna uygun web sitelerinde hakim renk olarak seçilir. Batı kültüründe zararlı maddeleri temsil ederken, Mısır’da yas, uzak doğuda cesareti simgeler.


 



E-Ticaret sitenizde renklerin kullanımı nasıl olmalı ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder