26 Ekim 2014 Pazar

E-ticaret sitesi kurmak için neler yapılmalı

platinmarketE-ticaret, günümüzün en göze yatırım alanı. Girişimciler, yatırımcılar, kobilerden holdinglere herkes e-ticaret ile ilgili bir çalışma yapmakta yada planlamakta. Ülkemizde birkaç sene öncesine kadar kobiler için gereksiz bir satış kanalı, girişimciler için zor bir yatırım alanı ve büyük sermaye şirketleri için ise potansiyeli düşük bir sektör olarak görülen e-ticaret çok kısa sürede tüm bu ön yargıları alt üst etti. Genç nüfus ve yüksek bilgi erişimi sayesinde e-ticaretin aslında satış için olmazsa olmaz, girişim için oldukça makul  bir sektör olduğu ve doğru yapıldığı takdirde ise büyük potansiyele sahip olduğu artık kabul edilen bir gerçek.


Bu kadar gözde bir alan olunca hakkında konuşulan, yazılıp çizilen de hayli çok oluyor. Ve bu bilgi kalabalığı yatırımcıların bazen e-ticaret operasyonunu küçümsemesine neden olabiliyor. E-ticaret başarı e-ticaretin gerekleri doğru yapıldıkça büyük yada küçük her bütçe için mümkün. E-ticaretin gerekleri başlığını açmak gerekirse başarıya ulaşmak için altyapı, işletme ve pazarlama konularındaki plan ve stratejimiz bizi başarıya ulaştıracaktır,


Altyapı bir e-ticaret yatırımı için çözülmesi gereken ilk noktadır. Bir ticaret yatırımı için mağaza ne demekse altyapı da e-ticaret için aynı anlamı taşımaktadır. Yatırım planımız doğrultusunda ihtiyaç duyulacak özelliklere sahip olan bir altyapı bizi başarı yolunda kesintisiz taşıyabilmelidir. E-ticaret yatırımının en bilinmeyen ve teknik bilgi birikimi ve bilgisayar teknolojileri hakkında bilgi gerektiğine inanıldığı için en korkulan aşaması altyapı çözümüdür. Ancak günümüzde bu işi firmalar adına, istenilen ölçekte altyapı hizmetini, yazılımından donanımına har yönüyle çözen servis sağlayıcılar mevcut. Bu sayede en ufak bir teknik bilgi sahibi olmayan kişiler bile rahatlıkla e-ticaret sitesi kurabilmektedir. Burada başarının anahtarı iş planınızda geçerli olan ölçekte bir çözümün tercih edilmesi çünkü şuan ki imkanlarla bir ev hanımı rahatlıkla evde yaptığı el işi ürünlerini e-ticaret sitesi ile satabilir fakat servis sağlayıcılar günde binlerce ürün ve sipariş işleyebilen altyapılarda sunabilmektedir. İhtiyaçtan fazla yatırım yada az altyapı yatırımı e-ticarette bize zarar olarak dönecektir.


Bir diğer önemli konumuz işletme. E-ticaret yatırımında işletme maliyetlerine etki eden birçok parametre olabilir bunların iyi planlanması başarıdaki temel etkenlerimizden olacaktır. Çünkü işletme stratejisinde yapılacak olan bir hata karlılığımıza direk etki eder. Bazı durumlarda yapılan hatalar sipariş başına zarar yaşanmasına ve çok sipariş toplamanın yarardan çok zarar getirdiği görülebilir. İşletmemizde banka, kargo, tedarikçi gibi diğer kurumlarla yapılacak olan anlaşmaların girişimimize yarar sağlaması gözetilecek ilk nokta olmalı bunun yanı sıra hizmet verilecek sektördeki pazar ve rakip analizini de iyi yapmalıyız. Şunu unutmamak gerekir hizmet verilecek sektörde büyük sermayeli rakiplerin olması hiçbir zaman bir handikap değildir. İş ortaklıkları konuşunda anlaşmalarımız makul olduğu müddetçe e-ticarette herkes kazanabilir.


Son önemli aşamamız pazarlama. Öncelikle internetin artık eskisi gibi olmadığını ve çok hızlı genişlediğini bilmemiz gerekli. Artık her konuda birçok alternatif mevcut. Buda tüketiciye ulaşmayı zorlaştırmakta. Ancak güzel olan bilişimde her zaman sorunlara çözüm bulunmuş olması. Altyapı ve işletme planlamalarımızı yaptıktan sonra koltuğumuza oturup para saymaya başlama gibi bir durum maalesef söz konusu değiş. Nihayetinde bir satış söz konusu ve satılan her şeyin pazarlaması da yapılmalıdır. Pazarlama tüketiciye ulaşmamızı sağlayan temel operasyondur. E-ticaretin pazarlama konusunda ki avantajı ise dijital dünya. Araştırmalar gösteriyor ki e-ticaret pazarlamasında en yüksek geri dönüş dijital pazarlamadan geliyor. Dijital pazarlama ise bize istediğimiz kişiye ulaşma imkanı sunuyor. Dijital pazarlama ürünleri sahip oldukları yapay zeka ve çalıştıkları algoritmalarla tüketicinin neye ihtiyacı olduğunu biliyor ve ilgili reklamı ilgili kişiye sunuyor. Buda işletme sahibine tam kontrol ve etkili bütçe kullanımı imkanı veriyor.


Şu anda Türkiye’de sayıları 14 bini aşan e-ticaret sitelerinin toplam cirosu 2013′te yüzde 60 yükselerek 35 milyar liraya ulaştı, 2015′de ise 250 milyar liraya ulaşacağı tahmin ediliyor. Açık ve net olan Türkiye e-ticaret alanında henüz doyum noktasına ulaşmadı hatta beklentilere göre yolun çok başında. Bu kadar büyük bir potansiyele sahip olan bir alana yatırım yapmak için çok fazla düşünmeye gerek yok.



E-ticaret sitesi kurmak için neler yapılmalı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder