17 Ekim 2014 Cuma

E-Ticaret Statejinizi Geliştirmeniz İçin 7 İpucu

Tüketiciler satın alma kararları için gün geçtikçe internet ve akıllı telefonlara yönelirken şirketlerin fiziki şartları terk edip e-ticaret halini aldıklarını hatta mobil ticaret halini aldıklarını görüyoruz. Gitgide artan sayıda şirket online olarak genişlemekte, bakkal alışverişinden lüks alışverişe aradığınız her şey artık internet üzerinden alınabiliyor. İstatistiklere göre de online alışveriş yapanlar markalara daha sadık kalıyorlar. Ayrıca: Ruhunuzu satmadan satışlarınızı arttırın. E-ticaret yoluna yeni girenler için işlemler, tüm olay baş döndürücü gelebilir. E-ticaret marka ve mağazalara bir çok fırsat sunuyor ve bu fırsatlardan yararlanmak isteyenler bazı kararlar vermek zorunda kalıyor –site tasarımı, mobil ve sosyal medya stratejileri, müşteri hizmetleri, ürün fiyatlandırma ve dahası-. Girişimci ve pazarlamacılarla konuşmalarımızdan çıkardığımız 7 önemli ipucu sizinle:


Print


1. Kullanıcı Merkezli Bir Deneyim Sunun Müşterileriniz ürünlerinizi fiziksel olarak görüp dokunamayınca ellerini cüzdanlarına attırmak zorlaşıyor. Ürünleri düzgün fiyatlandırmak, kullanıcı dostu, kişisel deneyimler sunmak kullanıcıların sanal sepetlerini doldurmanın birkaç yolu. Diğer yolalrdan biri de güvenilir kaynaklardan yorum ve öneri listeleri alıp onları yayınlamak, ürünlerinize güvenebileceklerini kullanıcılara aktarabilmek. Kullanıcılara ürünlerinizi değerlendirip onlar hakkında konuşma fırsatı verirseniz de hem kendi fikirlerini ortaya sunmaktan hem de başkalarına yardımcı olmaktan zevk alacakları için size büyük yardımları dokunacaktır. Kullanıcı odaklı bir e-ticaret stratejisi markanıza sadık müşteriler katmanıza yardımcı olacaktır, hiçbir online alışveriş sitesi tek seferlik kullanıcılar ile ayakta kalamaz. Ayrıca kullanıcıların deneyimlerini kişiselleştirmek müşterilerinizi kategorize etmenize ve belirli hedeflere belirli ürünleri sunarak daha etkili bir reklam kampanyası yürütmenize de olanak verir.


2. Kendinizin Kullanmak İsteyeceği Bir Hizmet Tasarlayın Online bir işletmenin, uygulamanın veya e-ticaret sitesinin en uygun deneycileri arkadaşlarınız, aileniz ve ekip arkadaşlarınızdır. Ekibinizin hizmetinizi ideal müşterilermiş gibi denemesini sağlayın. Eğer rahatlıkla, keyifle bir saat aralıksız kullanamıyorlarsa yeterince iyi değil demektir. Ekibinizin kendilerini müşterilerin yerine koymasını sağlayın, tüm ekibin müşteriler gibi düşünmesi son ürünün kalitesine yansıyacaktır. Ayrıca hizmetinizi test edenler yakın çevreniz olduğu zaman geri bildirimi anında alıp en kısa sürede gerekli düzeltmeleri gerçekleştirerek yeni halini test etmelerini sağlayabilirsiniz. Alacağınız en güzel geri dönüş ise test etme zamanı bittiğinde bile hizmetinizi kullanmaya devam eden tanıdıklarınızın olması olacaktır.


3. Müşteri Geri Bildirimi Çok Önemli Her işletme bilirki başarının anahtarlarından biri müşteri hizmetleri fakat küçük ve orta büyüklükte işletmeler markalarının ağızdan ağıza yayılması için müşterilerine daha da fazla önem göstermeliler. Müşteri fikir ve geri dönüşlerini dinlemek hizmetinizi geliştirmek için oldukça önemli. Girişimciler bazen ürün ve hizmetlerinin herkese çekici geleceğine inanırlar fakat yapmaları gereken pazara adım atıp, sormak, değerlendirmek ve denemek. Müşterileri dinlemelisiniz, ürettikleriniz onlar için, o yüzden ne istedikleri hakkında iyi bir fikre sahip olmaları beklenen bir şey. Örneğin ürününüz havalı olduğunu düşündüğünüz bir çok özelliği olabilir fakat müşteriler sadelik istiyorsa dinlemezseniz başka ürünlere yönelirler. Her kanaldan tüketicileri dinlemeye ve tüm ekibinizle paylaşmaya hazır olun, Twitter, Facebook, Instagram, email aklınıza gelebilecek tüm iletişim kanallarını açık tutun. Gelen geri bildirimleri tüm ekibinize ulaştırın ve hızlı bir şekilde cevaplayın, ürününüzü yeniden şekillendirin. Müşterileriniz yükselmenizi ve başarılı olmanızı sağlayan kişiler. Onları dinleyin ve dinlendiklerini hissettirin. Onları katılıma zorlamaya çabalamaktansa yaptıkları işlerde ve sizin ürününüzü seçmeleriyle gurur duymalarını sağlayın.


4. Sosyal Medyayı Kullanın Fakat Sadece Ona Güvenmeyin Özellikle ücretli reklamları ve etkileşime açık içerik içeren bir sosyal medya stratejisi hedef tüketicinize ve istediğiniz site trafiğine ulaşmanızı sağlayabilir. Pinterest, Etsy, eBay ve Instagram gibi sosyal ağ ve siteler her büyüklükte e-ticaret için oldukça yardımcı. Ağızdan ağıza yayılım içinde sosyal medya eşsiz bir araç, özellikle yeni kurulan işletmeler içi çok önemli. Markalar online iletişimin iki yönlü getirisini kabul etmeli, modern ticaret artık bu şekilde yürüyor. Müşterilerinizden her zaman bir şeyler öğrenmeli ve sizin büyümenizi istemelerinden faydalanmalısınız. Doğru kanalları kullanarak müşterileri dinlemenin ve isteklerine yanıt vermenin önemini hiçbir zaman yeterince vurgulayamabiliriz. Ürününüzün büyümesine kullanıcıların etkisi çok büyük olabilir, örneğin ürünlerini sevdikleri bir kişi bağımsız çalışırken kullanıcınızı önerisini dinleyerek sizle beraber çalışmak isteyebilir bu şekidle bir kullanıcı ile bir markanın tüm müşterilerini kendinize çekmiş olabilirsiniz. Sosya medyada uzmanlaşmak istemeniz normal fakat sadece sosyal medyaya odaklanmak da doğru adım değil. E-ticarette başarılı olabilmek bir çok faktöre bağlı, tüm yumurtalarınız tek sepete koymak yanlış hareket olur. Sosyal medya bir düşünceden fazla olmalı ama bütün iş stratejinizin de dayanağı olmamalı.


5. Mobile Yatırım Yapın E-ticaret şirketlerinin mobil kullanıcıları dışlamalarının artık tartışma konusu olmadığı apaçık durumda. 5 akıllı telefon kullanıcısından 4’ü cihazlarından alışveriş yapıyor günümüzde. Kesin olan bir şey var, ya mobil olun ya da denerken yok olun. Kullanıcıların her yerde her an alışveriş yapabilmeleri büyümeniz için çok önemli. Akıllı telefon kültürünün “ben zamanı” ve eğlence özelliklerinden yararlanın. Ayrıca mobil cihazlar ile çok daha geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz, yeni başlayan işletmeler için neredeyse bir zorunluluk; ne kadar kişiye en çabuk ve kolay yoldan ulaşabilirseniz o kadar kolay kalkınırsınız. Mobil ticaret artık gelecek değil, yeni standart.


6. Müşterileri Teşvik Edin Amazon Prime hesabına sahip olan herkes kullanıcıları teşvik etmenin işe yaradığını söyleyecektir. Promosyon olsun, indirim olsun yada VIP kullanıcılarınız için programlar olsun fark etmez, kullanıcılarınıza bir kaç ekstra sunmak ağızdan ağıza yayılmanızı ve pozitif bir deneyim yaşatmanızı sağlar. Eerlane’in yaptığı gibi açılışınızdan önce yakın çevrenize mail atarak 50 kişi davet ederseniz ömür boyu ücretsiz kargo elde edeceksiniz diyebilirsiniz. Everlane bu yolla 600 kayıt beklerken 5 gün içinde 60,000 kayda ulaştılar. Geri dönüşler için de müşterileriniz ödüllendirebilirsiniz, geri dönüş yapan her kullanıcınız için ufak hediye kartları veya teşekkür mailleri sunabilirsiniz.


7. Sürekli Gelişin Online pazar büyüyüp geliştikçe işrketlerin de rekabbette bir adım ilerde olabilmek için kendilerini geliştirmeleri gerekli. Kullanıcılarınızı dinlemek, trendleri takip etmek, sürekli araştırma yapmak şirketleri oyunda ve hatta bir adım önde tutmanın yollarından bazıları. Son teknolojik gelişmeleri, etkili stratejileri takipte kalın. Yeni araçlarla deneyler yapın, gerçek zamanlı düzenlemelerden kaçınmayın. Ürününüzü seven müşterilerinizle iletişimde olun ve onları neden sevdiğinizi anlatın. Ya da böyle olması için gerekli değişiklikleri yapın.



E-Ticaret Statejinizi Geliştirmeniz İçin 7 İpucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder