7 Ekim 2014 Salı

Sosyal medya pazarlamacılarının cevap aradıkları beş soru

Social Media Examiner, pazarlamacıların sosyal medyaya ilişkin cevabını aradığı beş soruya yer veriyor. Bu soruları ve cevapları paylaşıyoruz


sosyal-medya32423Online sosyal medya dergisi Social Media Examiner, pazarlamacıların merak ettiği soruları 2013 Sosyal Medya Pazarlama Endüstri Raporu’na paylaştı. Raporda üzerinde durulan sorular şu anahtar kelimeler özetleniyor: Taktik, bağ kurma, ölçümleme, araç ve stratejiler. Günümüzde sosyal medya pazarlama endüstrisi büyümesini sürdürdükçe pazarlamacılar da bu büyümeye ayak uydurmak zorunda kalacak. Rapor bağlamında yayımlanan araştırma sonuçları da bu durumu teyit ediyor. Nitekim, pazarlamacıların yüzde 83’ü aşağıdaki soruların cevabını aradıklarını ifade ediyor.


Social Media Examiner’ın 2013 Sosyal Medya Pazarlama Endüstri Raporu, Ocak 2013’te yapıldı. Araştırma için 200 binden fazla pazarlamacıya e-posta gönderildi. Fakat 10 gün içinde 3 bin 25 katılımcıya ulaşılınca araştırmaya cevap alımı kapatıldı. Çalışmaya katılanların yüzde 57’si ABD, yüzde 9’u İngiltere, yüzde 7’si Kanada ve yüzde 5’i Avustralya’dan cevap verdi. Araştırmaya iştirak edenlerin yüzde 72’si 30-59 arasındaki profesyonellerden oluşurken ortalama yaş 30-39 olarak belirlendi.


1- En etkili sosyal medya pazarlama taktikleri hangileri?


Pazarlamacıların cevabını en çok aradıkları soru, en etkili sosyal medya taktiklerinin hangileri olduğu. Pazarlama profesyonelleri yüzde 90 oranla bu soruya karşılık aradıklarını söylüyor. Bunda haksız sayılmazlar. Zira, sosyal medya platformları arasında yaşanan sürekli değişim pazarlamacıları bu soruna çözüm aramaya itiyor.


2- Hedef kitlemizle sosyal medyada en iyi hangi şekilde bağ kurarız?


Bu soru da, pazarlamacıların üzerinde durduğu ve cevap aradıkları sorular arasında yer alıyor. Pazarlamacıların yüzde 88’i bu meseleye çözüm arıyor. Burada dikkat çeken nokta, daha çok firmanın giderek sosyal medya kullanması ve bunların içinde sosyal medyayı en iyi kullanarak hedef kitlesiyle bağ kuranın öne çıkacağı.


3-Sosyal medyaya yaptığımız yatırımı nasıl ölçebiliriz?


Pazarlamacıların yüzde 87’si sosyal medyaya yaptıkları yatırımın nasıl ölçülebileceğini merak ediyor. Rapora göre bu soru son üç yıldır pazarlamacıların zihnini meşgul eden soruların başında geliyor. Bu sorunun cevabını ise pek az pazarlamacının bulduğu görülüyor.


4. Sosyal medya yönetimi için en iyi araçlar hangileri?


Kullanıcıların etkileşimi arttıkça ve yeni sosyal ağlar büyümesini sürdürdükçe sosyal medya pazarlamacılarının araçlarını sadeleştirme işi daha da önem kazanıyor. Burada da dikkat çekici bir sonuç var: Pazarlamacıların yüzde 84’ü hangi araçların sosyal medya pazarlamasında en iyisi olduğunu bilmediklerini belirtiyor.


5- Sosyal medya stratejimizi nasıl oluşturabiliriz?


Pazarlamacıların yüzde 83’ü sosyal medya strateji oluşturmanın büyük bir sorun olduğunu düşünüyor. Bunun olumlu bir gösterge olarak düşünülmesi gerekiyor. Çünkü pazarlamacılar, sosyal medyayı pazarlamanın geniş şemsiyesi altında ele alıyor ve buna bakarak akıllı stratejiler oluşturmaya çalışıyor


Kaynak : digitalage.com.tr



Sosyal medya pazarlamacılarının cevap aradıkları beş soru

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder