13 Mayıs 2016 Cuma

E-Ticaret Satışlarında Paketlemenin Firma İmajına Etkisi

E-Ticaret Satışlarında Paketlemenin Firma İmajına Etkisi konulu yazımız ile size faydalı olmaya çalışacağız.


E-Ticaret Satışlarında Paketlemenin Firma İmajına EtkisiE-ticarette müşterileri memnun etmenin pek çok farklı yolu vardır. Reklam çalışmaları, indirim dönemleri ve sosyal medya içerikleri gibi seçenekler mevcuttur. Ancak detay gibi görünse de asıl etkiyi sağlayan şeylerden biri paketlemedir. E-ticarette paketlemenin firma imajına etkisi yadsınamayacak kadar büyüktür. Özenle yapılan paketleme, hem firmanın imajını koruyor hem de müşteri sadakatini önemli ölçüde artırıyor. Çünkü e-ticaret dünyasında her tercih farklı bir avantajın kapılarını aralıyor. Peki e-ticarette paketleme yapılırken nelere özen gösterilmeli?


E-Ticaret Satışlarında Paketlemenin Firma İmajına Etkisi


– E-ticaret sitenizde birden fazla ürünün satışı yapılmış olabilir. Bu yoğunluk sebebiyle bazı firmalar kullanıcıya birden fazla paket gönderir. Fakat siz bu karışıklığa son verebilirsiniz. Tüm siparişleri aynı paket içine yerleştirerek daha net ve makul bir duruş sergileyebilirsiniz. Üstelik bu durum bütçenize de olumlu yansır.


– Büyük kutular prestij tazelemeye yarar gibi görünse de bu büyük bir yanılgıdır. Çünkü bazen ebatlara uymadığı için de büyük kargo paketleri kullanılabiliyor. Bu tür durumlar da kullanıcılarda kafa karışıklığı yaratıyor. Tüketicilerin deneyimlerini negatif yönde etkilememek için uygun paketlemeye dikkat etmelisiniz. E-ticaret ya da fiziksel mağaza olmasına bakılmaksızın, doğru paketleme imaj kurtarır.


– Markanızla bir stil yaratın. Gönderilerinize küçük notlar ya da özel minik paketler ekleyebilirsiniz. Bu hizmet verdiğiniz alana göre değişebilir. Ancak özel gönderim olan her paket, müşterilerinizin memnuniyetini artırır. Hatta bu şekilde sosyal medya paylaşımında bulunmalarını bile sağlayabilirsiniz. Böylece yeni kitlelere hızlı bir biçimde ulaşmanız kaçınılmaz olur.


– Dayanıklı paketler kullanmayı kim istemez? Ama bunun biraz maliyetli olduğunun farkındayız. Yine de e-ticaretteki konumunuzu sağlamlaştırmak için belli başlı fedakarlıklarda bulunmanız gerekir. Taşıma aşamasında darbelere karşı dayanıklı paketler kullanmak, size uzun vadede sadık müşteriler sağlar.


– Paketlemeniz sizi, ürünlerinizi ve markanızı yansıtmalı. Örneğin e-ticaret sitenizden alışveriş yapan biri nazik bir teşekkür sayfasına yönlendirilmeli. Ya da gönderdiğiniz paketlere küçük teşekkür notları ekleyebilirsiniz. Belki de indirim dönemleri ile ilgili kuponlar sunabilirsiniz. Tüm bunlar sizi daha samimi ve değerlendirilmeye açık bir firma olarak kılacaktır.


E-Ticaret Satışlarında Paketlemenin Firma İmajına Etkisi yazımızı beğendiyseniz lütfen paylaşım ve yorumlarınız ile destek olunuz.


Paylaş


E-Ticaret Satışlarında Paketlemenin Firma İmajına Etkisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder