5 Mayıs 2016 Perşembe

E-Ticarette İndirim Oranı Nasıl Dengelenir?

E-Ticarette İndirim Oranı Nasıl Dengelenir?


E-Ticarette İndirim Oranı Nasıl Dengelenir?E-ticaret evreninde potansiyel müşterilerinizi kazanmanızı, mevcut müşterilerinizi ise sadık hale getirmenizi sağlayan yegane unsur indirim dönemleridir. Müşteriler daima kıyas yaparak en uygun fiyata en verimli ürün ya da hizmeti satın almaya çalışırlar. Bu noktada önemli olan şey ise müşterilerin bütçesine uygun fiyatı onlar için en gerekli ürünlerle harmanlayabilmektir. Fakat her olasılığa karşın müşterilerin satın alma süreci oldukça karmaşık ve zorlu olabilmektedir. Fiyat ve ihtiyaç unsurları müşterileri etkilese de, onları asıl yönlendiren şey ürün ve hizmet hakkındaki duyguları olur.


E-ticaret ortamında indirime giderken vaat edilen şeyin fiyat ile örtüşmesi gerekir. Normal şartlarda ürünleri normal fiyatı ile sunup sadece belirli dönemlerde indirime giden firmalar da vardır. Ancak yapılan araştırmalar göstermiştir ki bir üründe indirim oranından ziyade belirlenen son fiyat bilgisi müşterinin satın alma kararını daha fazla etkilemektedir. Ayrıca genel olarak normal fiyat üzerinden satış yapan bir e-ticaret sitesindeki indirim oranı, çoğunlukla son fiyattan daha çekici bir motivasyon kaynağı olabilmektedir.


İndiriminizi tepeden inme olarak göstermemek adına sosyal medyanın gücünden faydalanmanız gerekmektedir. Sosyal ağlar üzerinden müşterilere sunulan indirimler son zamanların en popüler yöntemleri arasına girmiştir. Yalnızca Twitter ya da Facebook gibi mecralardaki özel kitlenize indirimler duyurmak; hem daha fazla insana erişim sağlamanızı hem de hedef kitlenizin indirime ulaşma sürecini keyifli hale getirmenizi sağlar.


E-ticaret ortamında farklı indirim seçenekleri sağlamak her daim mümkündür. Bazı siteler sürekli indirim vaatlerinde bulunsalarda, bazı firmalar yalnızca belli dönemlerde indirime girerler. Bu süreçte en önemli kritik neye göre indirim yapıldığının belli olmasıdır. İndirim süreçleri müşteriler için çoğunlukla büyük bir soru işaretinden ibarettir. Çünkü ürünün gerçek fiyatının ne olduğunu bilemezler. Bazı deneyimli müşteriler ise farklı yerlerdeki benzer ürünlerle karşılaştırma yaparlar. Bu sebebe dayanarak söylemek gerekir ki, indirimden önceki normal fiyatın müşteriye inandırıcı geldiğinden emin olunmalıdır. Aksi takdirde satış grafiğini yükseltmek için yapılan indirim, prestij kaybına sebebiyet verebilir.


E-Ticarette İndirim Oranı Nasıl Dengelenir? yazımızı beğendiyseniz yorum yapıp paylaşınız.


Paylaş


E-Ticarette İndirim Oranı Nasıl Dengelenir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder