4 Mayıs 2016 Çarşamba

Sınır Ötesi E-Ticarette Çift Haneli Büyüme

Research and Markets tarafından yayınlanan “Küresel Sınır Ötesi B2C e-Ticaret 2015” raporuna göre sınır ötesi işletmeden tüketiciye (B2C) e-ticaret dünya genelinde giderek yaygınlaşıyor. 2017 yılına kadar sınır ötesi B2C e-ticaretin büyüme oranlarında hızlı bir artış ve ardından biraz yavaşlama ancak çift haneli büyüme oranlarını sürdürmesi bekleniyor.


mesafeli-satis-e-ticaret-460x253Tüketicileri online alışverişe yönlendiren motivasyon unsurları daha iyi ürün ve fiyat imkanları, e-ticaretin önündeki en büyük engeller ise gümrük vergileri, yüksek ulaşım maliyetleri ve uzun dağıtım süreleri olarak sıralanmıştır. 2014 yılında giyim ve ayakkabı, sınır ötesi online tüketiciler tarafından dünya genlinde en fazla alışveriş yapılan ürün kategorisi olmuştur.


Asya Pasifik Bölgesi’nin önümüzdeki yıllarda tüm sınır ötesi ticaretin yaklaşık %40’ını oluşturarak, sınır ötesi online perakendecilikte en büyük bölge olması bekleniyor.


Çin, sınır ötesi hem ihracatta hem ithalatta önemli bir ülke konumundadır. Çin’deki online alışveriş yapan her üç kişiden biri sınır ötesi alışveriş yapmakta ve Çin merkezli online pazaryeri sitesi Aliexpress de Brezilya ve Rusya gibi diğer ülkelerdeki tüketiciler için popüler bir alışveriş sitesi konumundadır.


Accenture tarafından hazırlanan bir rapora göre ise Çin’in 2020 itibariyle dünyanın en büyük sınır ötesi B2C pazarı konumuna gelmesi bekleniyor.


Kaynak:Euractiv web sitesinden tercüme edilmiştir.


Yayınlayan: Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirmeler Genel Müdürlüğü


Paylaş


Sınır Ötesi E-Ticarette Çift Haneli Büyüme

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder