2 Mayıs 2016 Pazartesi

Sosyal Medyada Kurumsal Dilin Önemi

Sosyal Medyada Kurumsal Dilin Önemi
Pek çok girişimci, firmalarını tanıtmak ve müşterilerle etkileşime geçmek amacıyla sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. 

Elbette müşterilerle temas kurarken kullanılan dil de oldukça önemli. Çünkü sosyal medyada kurumsal dil kullanılmalı ve müşterilerle aranızdaki mesafe her zaman yeterli düzeyde korunmalı. Fakat her firmanın kendine özgü dinamikleri ve yönetim anlayışı vardır. Bu durum da müşteri ilişkilerine direkt olarak yansır, yansımalıdır. İletişim dilini belli bir düzeye getirmek ve tüm müşterilere eşit biçimde yaklaşmak firmalara avantaj sağlar.

E-Ticaret alanında firmaların kurumsal dil kullanımı önemlidir. Çünkü her marka kendi dilini ve iletişim yönünü kendisi belirler. Farklı mecralarda farklı tüketicilerle iletişime geçmek ciddi bir uzmanlık ister. Net kurallar belirlemek ve onlara uymak ise, işinizi kolaylaştırır.

Sosyal medya mecralarında belli bir kurumsal dil oluşturmanın pek çok faydası vardır. Bunlardan en önemlisi, yöneticileri aynı kurallar altında toplamaktır. Çünkü şirketlerin sosyal mecralarını birden fazla kişi yönetebilmektedir. Bu da her yöneticinin farklı yaklaşımda bulunması zorluğunu yaratır. Zorlukların önüne geçebilmek adına iletişim dilinizi sabitlemek yararlı olur.

E-ticaret alanınızda kurumsal dilinizi oluştururken birden çok dinamiğe dikkat etmelisiniz. Her şirketin alanı, çalışma prensipleri ve şirket kültürü farklılık gösterir. Dolayısıyla her şirketin hedef kitlesi de kendi içinde farklılıklar gösterecektir. Yani sert çizgileri olan bir iletişim dili mümkün değildir. Her şirket dilini kendi kültürüne ve çalışma yöntemine göre belirlemek durumundadır.

Çok net mi yoksa daha samimi mi bir dil kullanacağınıza kendiniz karar vermelisiniz. Pek çok büyük şirket daha kurumsal bir çizgide ilerlemeyi tercih eder. Siz de bu yoldan gidebilirsiniz ya da daha kişiye özel bir yaklaşımla hizmet sunabilirsiniz. Bu aşamada dilinizi belirlemek için e-ticaret alanınızdaki hedef kitlenizi iyice tanımalısınız. Kalıplaşmış ifadelerden ve donuk bir tavırdan kaçınmalısınız. Müşteri kitleniz genişlese dahi sizi diğer firmalardan ayıran bir şeyler görmek onların ilgisini canlı tutacaktır.


Oldukça büyük bir firma mısınız? Bu avantaj bile olabilir. Çünkü genelde küçük ve orta ölçekli firmalar daha samimi bir tutum sergiler. Oysa ki içten bir üslup sizi robotlardan ayıran en önemli şey olacaktır. Müşterilerinizde karşılarında onları ciddiye alan ama en önemlisi de sorunlarını hisseden birileri olduğunu fark edecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder