17 Haziran 2016 Cuma

E-ticaret Siteleri İçin Seo Çalışması Nasıl Yapılır ?

Bu yazıda internet sitenizin sayfalarını arama motorlarına uyumlu hale getirmek için neler yapmanız gerektiğine değineceğiz. Sayfalar için gerekli olan SEO çalışması aşağıda verilmiştir.


eticaret-egitim-serisi-777x347


Her sayfada tek bir “h1” başlığı kullanmak


İnternet sayfalarının yapıları gereği her sayfada sadece bir tane h1 başlık bulunur. Birden fazla h1 başlığının olması arama motorlarının botlarının sayfayı düzgün tarayamamasına neden olur. Sitenizdeki sayfaları kontrol etmek için, sayfaların kaynak kodlarını inceleyebilir ve başlık yapılarını kontrol edebilirsiniz. Birden fazla kullanılmışsa, ana başlığı h1 olarak bırakabilir ve diğerlerini h2 olarak değiştirebilirsiniz.


Düzgün URL yapısı kullanmak


Sayfaların URL yapıları da sitenizin düzgün bir şekilde indekslenmesi, botlar tarafından taranması konusunda önemli. URL’lerinizi oluştururken dikkat etmeniz gereken unsurlar:


– Küçük harf kullanımı

– Kelimeler arasında “-“ (çizgi) kullanımı

– Anlamlı kelimelerden oluşmalı


Düzgün bir URL yapısına örnek olarak: “http://eticaret.com/blog/e-ticaret-seo-kontrol-listesi/“


Hatalı URL yapılarına örnek olarak ise: “http://eticaret.com/pageid=1?D0c76/


Bu kurallara uymanız sitenizin daha iyi bir sistem üzerine kurulmasını sağlar.


Her sayfanın kendine ait bir başlığı ve açıklaması olmalı


İnternet sitenizdeki her sitenin kendine ait bir başlığı ve bu sayfanın içeriğine yönelik bir açıklamanın olması gerekiyor. Başlıkların genellikle çok uzun olmaması gerekiyor. 65-70 karakter uzunluğu SEO açısından en uygun aralık olarak belirtiliyor. Sayfaların açıklaması ise 150 ile 160 karakter arasında sınırlı olmalı.


Alt başlıklarda h2 ve h3 kullanımı


Sayfa üzerinde bir tane h1 başlık kullanılması gerektiğinden bahsetmiştik. Alt başlıklar içinse h2 veya h3 kullanmak uygun olacaktır. h1’in aksine h2 ve h3 başlıkları dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz. Çünkü Google h1’i ana başlıki h2’yi ise ara başlık olarak göreceği için birden fazla h2 veya h3 kullanmada sıkıntı olmaz.


Gramer kurallarına uygun yazım


Google semantik olarak, site üzerindeki içerikleri gözden geçiriyor ve bu nedenle de yazılarınızın gramer kurallarına uygun olması bir o kadar önem taşıyor. Anahtar kelime öbeklerine yüklenmek ve anlamsız cümleler oluşturmak Google tarafından cezalandırılıyor. Bu nedenle cümlelerinizin hem gramere uygun hem de semantik olarak anlamlı cümleler olması gerekiyor.


Orijinal içerik üretimi


Google’ın son yıllarda en çok üzerinde durduğu konulardan biri de şüphesiz orijinal içerik üretimi. E-ticaret siteleri ürün açıklamaları girerlerken, tedarikçilerin sitelerinden aldıkları ürün metinlerini kullanabiliyorlar ve bunu yapan birçok site olduğu zaman, e-ticaret sitelerinin hepsi aynı metni kullanmış oluyor ki bu da kopya içerik kullanımı anlamına geliyor.


İçeriklerin kopya olması sitenizin sayfa değerini düşüreceği gibi Google’dan ceza almanıza da neden olabilir. Bu nedenle her sayfada her ürün için orijinal içerik kullanmak çok önemli.


Sayfaların açılma hızı yüksek mi?


Sayfalarınızın açılma hızının da yüksek olması bir o kadar önemli. Sayfalarınızdaki öğelerin dosya boyutlarının küçük olması (Varsa görsellerin dosya boyutları dosya başına 150kb’dan fazla olmamalı) gerekiyor. Büyük dosyalar sayfaların yüklenme hızını düşürür.


”Hakkımızda” ve “İletişim” sayfalarını detaylı bir şekilde hazırlama


Hakkımızda sayfasının detaylı ve eksiksiz bir şekilde hazırlanması da oldukça önemli. Bu sayfa, sitenizin amacını ve markanızı tanımlar. Bunun yanı sıra iletişim bilgilerinizin yer alması, Google üzerinde sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesini de sağlar. İletişim bilgilerinizi arayanlar bu sayfadaki içeriklere göre size ulaşabilirler.


Bu sayfada politikalarınıza ve vizyonunuza yer vermek müşterilerinizin sizin hakkınızda bilgi sahibi olmasını sağlar.


Doğru anahtar kelimeleri hedefleme


Markanızla ve sattığınız ürünlerle ilgili anahtar kelimelere hedefleme yapmanız da bir o kadar önemli. İlgisiz anahtar kelimelerin kullanımı, siteye trafik çekmek için alakasız içerikler ve kelime öbekleri hazırlamak sitenize zarar verecektir. Kısa vadede size trafik getirebilir; ancak Google’ın bu durumu fark etmesinin ardından siteniz cezalandırılabilir. Bu nedenle anahtar kelime kullanımlarına dikkat etmeniz gerekiyor.


Paylaş


E-ticaret Siteleri İçin Seo Çalışması Nasıl Yapılır ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder