4 Haziran 2016 Cumartesi

Sadık Müşteri Kazanmanın Yolları

Sadık Müşteri Kazanmanın Yolları


Sadık Müşteri Kazanmanın YollarıOnline alışverişin gücü giderek yayılırken ve internet evreni büyük bir değişim gösterirken, girişimciler de e-ticaret pazarına teker teker dahil oluyor. Yeni girişimciler pazara girmenin, mevcut işletmeler ise pazarda kalıcı yer edinmenin yollarını arıyor. İşin aslı; mevcut müşterileri korumak, yeni müşteriler kazanmaktan daha zor olabiliyor. Bunun pek çok farklı sebebi olduğu gibi, çeşitli çözüm yöntemleri de var. E-ticaret müşterilerini sadık müşteri haline getirmek ve e-ticaret sitenizin kazancında artış sağlamak mümkün.


– Site tasarımınıza özen göstermelisiniz. Tıpkı fiziki dükkanlarda olduğu gibi sitenizin sunumuna da dikkat etmelisiniz. Uygun renkler ve içeriklerle döşenmiş bir e-ticaret sitesi rakiplerinden kolaylıkla sıyrılır. Online dünyadaki varlığınız, görsel imajınızın gücüyle doğru orantılıdır.


– Tecrübelerinizi müşterilerinize yansıtmak her zaman olumlu sonuç verir. Kalıplaşmış iletişimden uzak durmak ve kullanıcıların fikirlerine önem verildiğini hissettirmek artı puan kazandırır. Bilinçli tüketiciler her zaman sadık müşteri olma yolunda potansiyeli olan adaylardan oluşur. Bu sebepten iletişim dilinde birikiminizi kullanmak onların size güven hissetmeleri konusunda faydalı olur.


– Müşterilerinize karşı güvenli duruşunuzu muhafaza etmelisiniz. Onlara yansıyan herhangi bir sorunun çözüme ulaşacağından onları emin kılmalısınız. Aynı şekilde olumlu değerlendirmelerini dikkate aldığınızı da hissettirmelisiniz. Hatalarını telafi eden bir e-ticaret sitesi, uzun vadede büyük güven ortamı tesis eder. Katı kurallarla müşterilerin sıkıntılarını cevapsız bırakmak, faydadan çok zarar getirecektir.


– Hedef kitlenizi geri dönüşlerle ve güncel içeriklerle beslemelisiniz. Online tüketim dünyasında zaman, gerçek dünyada olduğundan daha hızlı akmaktadır. Paylaşacağınız güncel içerikler kitlenizin ilgisini canlı ve taze tutacaktır. Aynı şekilde gelen yorumlara yanıt vermek de samimiyeti katlayan bir unsurdur. Müşterilerinize yanıt vermenin sizi kurumsal çizginizden uzaklaştıracağını düşünmemelisiniz. Zamanında, etkin ve doğru biçimde yapılan geri dönüşler müşteri sadakatini olumlu yönde etkileyecektir.


Paylaş


Sadık Müşteri Kazanmanın Yolları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder