26 Haziran 2016 Pazar

E-Ticarette Hedef Kitlenizi Tanımak

E-Ticarette Hedef Kitlenizi Tanımak 


E-ticaret alanına adım attınız, planlarınız yolunda gidiyor ve artık başlama noktasına ulaştınız. Peki geriye ne kaldı? Elbetteki e-ticaret alanınızdaki hedef kitlenizi tanımak! Yeni kurulmuş bir site için oldukça fazla emek ve vakit harcanır. Hedef kitleyi doğru biçimde belirlemek ise hem vakitten hem de emekten tasarruf sağlar. Bir girişimci olarak kurduğunuz işletmeyi nasıl konumlandıracağınıza karar vermelisiniz. Bunu yaparken de hedef kitlenizi bulmaya önemli ölçüde ihtiyacınız olacak. Peki bu kritik yolculukta gerekenler neler?


E-Ticarette Hedef Kitlenizi Tanımak için;


E-Ticarette Hedef Kitlenizi Tanımak– Sosyal medya, e-ticaret alanının en etkili araçlarından biridir. Sosyal medyadaki kitlenizi dinlemek, onların taleplerini anlamanızı ve çözümler üretmenizi sağlar. Bu çözümler ışığında nasıl bir kitleye hitap ettiğinizi daha net bir biçimde anlarsınız. Ayrıca sosyal medya etkileşimlerinde bulunan kullanıcılarınızın profillerini ya da aktif olma düzeylerini inceleyerek de onları tanıma şansı yakalayabilirsiniz.


E-ticaret alanında hizmet vermeye başlarken hizmetinize ya da ürünlerinize ilgi gösterecek potansiyel kullanıcıları tespit etmelisiniz. Onların cinsiyeti, medeni durumu, yaşadıkları şehirler, yaşı ve diğer pek çok etmeni ele alarak tanıma hızınızı artırabilirsiniz. Bu tür bir çizelge oluşturabildiğiniz zaman bu tüketicilerin tam olarak neye ihtiyaç duyduğunu da anlamaya başlarsınız. Peki tüketicilerinize nasıl ulaşacaksınız? Elbette reklamlar ve anahtar kelimeler yardımıyla. Reklamlarınızın ve sosyal medya içeriklerinizin hızlı biçimde geri dönüşüm sağlaması ise hedef kitlenizi tanımanız ile mümkün olur.


– Olasılıkları hesaplayın fakat onlara bütünüyle bağlanmayın. Çünkü olasılıklar her zaman kaygan bir zeminde bulunurlar. Bu da onların her zaman asli sonuç olmadığının göstergesidir. Olasılıkları detaylandırmak sizin yararınıza olacaktır. Hedef kitlenizin eğitim durumu ne? Hangi alanlarda çalışıyorlar? Bu tür kriterleri belirlemeye çalışmanız sonuçlar için daha verimli olur. Hedef kitlenizle ilgili üretebileceğiniz tüm detaylar sizi onlara daha hızlı ulaştırır.


– Kendinize ciddi ve verimli bir iş programı hazırlamalısınız. Satacağınız ürün ya da hizmetle ilgili derinlemesine araştırma yapmalısınız. Bu sayede o ürün ya da hizmetin ne tür ihtiyaçları karşıladığına vakıf olabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinize kısa sürede çözüm sunacak kadar donanım kazanmak, onları anlamanızda yardımcı olacaktır.


E-Ticarette Hedef Kitlenizi Tanımak hakkında siz ne düşünüyorsunuz ? Yorumlarınız ile fikirlerinizi iletebilirsiiz.


Paylaş


E-Ticarette Hedef Kitlenizi Tanımak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder