25 Haziran 2016 Cumartesi

Sanal mağaza için önemli ipuçları

Sitenizi nereden kurduğunuz yada hangi yazılımı kullandığınız farketmez, sitenizde satışları artıran sitedeki trafiğiniz. Trafiği artırma yollarını bulmak zaman alıcı ve zor olabiliyor. Sitenize trafik çekmenizi sağlayacak bazı yöntemleri aşağıda bulabilirsiniz.



1. Sanal mağazanıza değer katacak bir blog oluşturun


Bildiğiniz gibi içerik arama motorları için çok önemli. Araştırmalara göre firmaların %80 inin içerik yönetimi için eleman sağladığı ama sadece %32 sinin bu stratejinin verimli olduğunu hissettiği bilinmektedir. Birçok kişiye göre içerik yönetimi:Bir blog yaz, resim ekle ve işte bir blog. Gerçek şu ki, içerik hazırlamak hiçte kolay değil. Firmalar istedikleri hedeflere ulaşmak için arama değeri yüksek konularda içerik oluşturmalı.


Güçlü bir içerik yazmanın püf noktalarından biri müşterilerinizi konunun kahramanı yapmak. Mesela müşterilerinizle iletişime geçip onların hikayelerini, markanızı diğer sitelere rağmen neden tercih ettiğini öğrenmeye çalışın. Müşteriniz üzerinden hazırlayabileceğiniz güçlü içerikleri bir düşünün.


2. Ürünleriniz ile ilgili videolar oluşturup paylaşın


İnternette bir kıyafet alacakken kaç kez vazgeçtiğimi bilmiyorum çünkü üstümde nasıl durur hiç bilemiyorum. Video doğru zamanda müşterilerinize sunabileceğini çok güçlü bir satış aracıdır.


 Videoyu yayınlamak için 2 farklı yöntem var. Birincisi kendi hostinginizde barındırmak. Bu sitesinin videolar ile googleda yükselmesini isteyenle için önemli (Videoları düzgün bir şekilde optimize etmeyi unutmayın.). İkinci yöntem Youtube ya da Vimeo gibi video sitelerinde barındırmak. Bunun iyi yanı videolar ilgili sitelerin serverlerında barındırılıyor ve sitenizin performansına etki etmiyorlar. Youtube da yayınlamanızın bir artısı Google dan sonra en büyük

arama motoru olması.

3. Amacı olan sosyal medya kampanyaları


Sosyal medya kampanyaları çok zor olmasada genelde çok zayıf kullanılıyor. Şunu söylemek lazım ki: Sosyal medya kampanyaları siteye trafik için değil marka bilinirliği ve etkileşim sağlamak için yapılır.


Sosyal medya eticaret sitelerinin etkileşim kurabilmeleri için bir fırsat. Sorular sormaktan korkmayın, takipçileriniz ile ilgilenmekten çekinmeyin.Müşterileriniz onlarla ilgilendiğinizi düşünmesi onların da sizinle ilgilenmesiniz sağlayacaktır.


Takipçileriniz ile etkileşim sağlarken sitenizdeki trafiğinizi de artıracaktır. Örneğin Google+ Google arama motorları ile iç içe çalışan bir algoritması var. Google sitenizi derecelendirirken sosyal medya verilerine dikkat eder. Etkileşim halinde bir sosyal medya topluluğunuz olursa bu sizin blog yazılarınızın yada ürünlerinizin Google da daha üst sıralarda çıkmasını ve bu sayede daha çok trafik almanızı sağlayacaktır.


4. Müşterilerinizi yorum yapmaya teşvik edin


Günümüzde bir çok eticaret sitesinde müşteriler yorum yapabiliyor ama bir çok site bunu verimli bir strateji olarak kullanamıyor. Müşterilerin %88 inin online yorumlara profesyonellerin önerisi kadar güvendiğini biliyor muydunuz? Her bir yorum müşterilerinizin alım kararı vermesinde büyük bir katkısı olacaktır.


Peki bu trafiği nasıl etkileyecek. İlk olarak müşteri yorumları içerik olarak özgündür. İkincisi müşteri yorumları statik sayfalarınızı canlı tutar ve arama motorları sürekli içerik girişi olan sayfaları severler. Üçüncüsü yorum yapmak için zaman harcayan kişiler genelde arkadaşlarına kendi tecrübelerini paylaşmayı seven insanlardır. Müşteri yorumları ürünlerinize daha yüksek bir sıralama ve daha iyi bir sosyal etkişleşim imkanı sağlayacaktır.


Bunlar sitenizin trafiğini artırmanın bir kaç methoduydu. Sürekli yaptığınız eylemleri gözlemleyin ve yenilikçi bir yaklaşımla müşterilerinize değer katacak fırsatlar sunmaya çalışın.



Paylaş


Sanal mağaza için önemli ipuçları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder