30 Haziran 2016 Perşembe

Yurtdışına Açılmadan Önce Bunları Bilmelisiniz

Yurtdışına Açılmadan Önce Bunları Bilmelisiniz konulu yazımız ile karşınızdayız.


Yurtdışına Açılmadan Önce Bunları BilmelisinizE-ticaret sitesi açtıktan sonra en çok planlanan şey, daha da geniş okyanuslara açılmaktır. Yurtdışına açılmadan önce bilmeniz gerekenler de, bu okyanusta can yeleğiniz gibidir. Çünkü dış ticaretin iç ticaretten çok daha farklı dinamikleri mevcuttur. Kendi ülkenizde satış yapmakta çok iyi olmanız, dış ticarette de yıldız gibi parlamanızı sağlamaya yetmeyebilir. İşin özünde direkt olarak bir ülke belirlemek mümkün olsa da siz ticaretinizi online satış üzerinden de gerçekleştirebilirsiniz. Elbette e-ticaret ya da fiziki mağaza fark etmeksizin, yurtdışına açılma süreci oldukça zorludur. İlerleme yolunda belli adımlar atmaya ihtiyacınız olacaktır. Yurtdışına açılmadan önce bunları bilmelisiniz…


Yurtdışına Açılmadan Önce Bunları Bilmelisiniz


– Kendi ülkenizde satış yaparken ilk belirlediğiniz şey ne? Elbette hedef kitleniz. Aynı şekilde dış ticarette de yöneleceğiniz pazarı belirlemelisiniz. Hangi ülkelerin ürünlerinize talep göstereceği ya da hangi ülkelere satış yapabileceğinizi başlangıçta analiz etmelisiniz. Her ülkenin farklı yasal prosedürleri vardır. Aynı şekilde her ülkede tüketicilerin farklı ekonomik durumları mevcuttur. Pazarınızı belirlerken tüm bu kriterleri göz önünde bulundurmalısınız. Mesela satış yapacağınız ülke e-ticaret konusuna yeterince ilgili mi? Bunların hepsini ilk adımda belirlemelisiniz.


– Hedef kitlenizi belirlemek işin temelini oluşturmayı sağlar. Ardından belirlediğiniz pazarla ilgili detaylı araştırmalar yapmalısınız. Yöneldiğiniz ülkede rakipleriniz kim? Benzer ürünlere ağırlık veriliyor mu? Tüketiciler bu ürünlerle ilgileniyor mu? Ne kadar bütçe ayırıyorlar? Tüm bu soruları cevaplamak, rakiplerinizle rekabet edip edemeyeceğinizi algılamanıza yardımcı olur. E-ticarette bilgi sahibi olmak sermaye sahibi olmak kadar değerli bir etkendir.


– Her ülke kendi içinde farklı dinamikler barındırır. Dolayısıyla her kültür kendine has özellikler gösterir. Bu kültürel özelliklerin alışverişe yansıyacağını hesaplayarak ilerlemlisiniz. Kültürel farklılıklar karşısında bocalamak yerine, bu farklılıkları bir avantaja dönüştürmelisiniz. Peki bu nasıl mümkün olur? Elbette e-ticarette belirlediğiniz gibi, hedef kitlenize yönelik bir satış politikası oluşturarak…


– Şayet e-ticaret siteniz üzerinden ilerlemeyi düşünüyorsanız, uluslararası ödeme seçeneklerini bünyenize dahil etmelisiniz. Ayrıca ödeme sırasında ulusal para birimlerinin de kabul edileceği bir sistem kurmalısınız. Çünkü kendi para birimleri dışında ödeme yapmak zorunda kalmak alıcıların kafasını karıştırabilir.


Yurtdışına Açılmadan Önce Bunları Bilmelisiniz konulu yazımıza destek vermeniz için yorum ve paylaşımlarınızı bekliyoruz.


Paylaş


Yurtdışına Açılmadan Önce Bunları Bilmelisiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder