13 Haziran 2016 Pazartesi

Türkiye eticaret hacmi hızla büyüyor.

E-Ticarete Girecek Olanlara 10 Önemli UyarıE-Ticaret sektörü geçen yıla oranla %31 büyüyerek 24,7 Milyar TL’lik hacme ulaştı. Bu rakama bahis sektöründen tatile, giyim alışverişinden yiyeceğe kadar her şey dâhil. Uluslararası standartlara göre ölçümlenen rakamlar Türkiye’deki E-Ticaret 2015 Pazar payı büyüklüğünü gösteriyor.

Bilim Sanayicileri Derneği e-ticaret rakamlarını açıkladı. E-Ticaret sektörü geçen yıla oranla %31 büyüyerek 24,7 Milyar TL’lik hacme ulaştı. Bu rakama bahis sektöründen tatile, giyim alışverişinden yiyeceğe kadar her şey dâhil. Uluslararası standartlara göre ölçümlenen rakamlar Türkiye’deki E-Ticaret 2015 Pazar payı büyüklüğünü gösteriyor.


Toplam rakam içerisinde tatil ve perakendenin baş başa gitmesi oldukça dikkat çekici bir gelişme olarak yorumlanıyor. Tatil ve seyahat harcamaları 8,9 Milyar TL olarak gerçekleşirken perakende sektörü ise 8,5 Milyar TL olarak 2.sırada yer alıyor. Çok kanallı perakende olarak adlandırılan ticari faaliyetler 4,8 Milyar TL, online pazaryeri harcamaları ise 3,8 Milyar TL olarak netleşmiş durumda. Bahis, elektronik eşya alımı, giyim ve ayakkabı, ev ve dekorasyon ürünleri ise listenin sonlarında yer alıyor. Bu tabloya bakarak her sektörün kendi içinde belli önlemler alması ve ciro paylarını yükseltmek için çalışması gerekli.


zellikle gelişen teknolojiler oturduğunuz yerden alışveriş yapma seçeneklerini her geçen gün artırırken, müşteriler de kolay sipariş vermek ve bu siparişi kapılarından teslim almaktan oldukça memnun görünüyor. Yine gelişen hizmet seçenekleri arasında yer alan kapıda ödeme seçeneği pek çok müşteri için tercih sebebi yaratırken, yeni çalışmaya başlayan elektronik cüzdan uygulamaları da alışveriş güvenliği konusunda endişe yaşayanların yüreklerine su serpiyor. Özellikle giyim ve ayakkabı sektöründe sezon sonu indirimler ve belli dönemlerde yapılan farklı avantajlı kampanyalar müşterileri e-ticarete yönlendiren pazarlama stratejileri arasında sayılabilir.


E-Ticaretin ülkemizdeki baş döndüren büyüme hızı, şansını henüz bu alanda denememiş markalar için yeni bir kanal oluştururken, arama motorları ve tanıtım çalışma faaliyetleri de bu sektör için pek çok yeni uygulama arayışına girdi. Türkiye’de satın alma gücünün yükselerek Avrupa ülkeleri standartlarına gelmesi ile birlikte artan ticari hacimden en çok nasibini alan sektöründe e-ticaret olduğu ve bundan sonra da liderliği hiçbir alana bırakmayacağı bilinen bir gerçek. Türkiye’de bugün yaklaşık olarak 40 milyon kişinin internet kullandığı ve bu rakamın sürekli arttığı biliniyor. Özellikle mobil uygulamalar üzerinden de müşterilerine hizmet veren markaların bu alanda daha ciddi başarılar yakaladığı da bilinen bir gerçek.


Paylaş


Türkiye eticaret hacmi hızla büyüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder