27 Haziran 2016 Pazartesi

E-Ticaret Hukukunu Anlayarak Bir Adım Öne Geçin

E-Ticaret Hukukunu Anlayarak Bir Adım Öne Geçin konulu yazımız umarız faydalı olur.


E-Ticaret Hukukunu Anlayarak Bir Adım Öne GeçinGünümüzde e-ticaret alanında hizmet vermek hem çok zorlu hem de oldukça kazanç sağlayan bir uğraş haline geldi. Bu sektörde hizmet vermek için e-ticaret hukuku hakkında bilinmesi gerekenler mevcut. Çünkü e-ticaret alanı geliştikçe, e-ticaret hukukuna da yeni düzenlemeler getiriliyor. E-ticaret hukukunu anlayarak bir adım öne geçmek mümkün. Zira yasalar değişiyor ve bu değişimler de farklı dinamikler oluşturuyor. E-ticaret alanına adım atmak isteyen her girişimcinin bilmesi gerekenleri derledik…


E-Ticaret Hukukunu Anlayarak Bir Adım Öne Geçin


– Yeni ticaret yasası, pek çok değişimi de beraberinde getirdi. Örneğin artık önceden kullanıcı onayı alınmadan gönderi yapılması mümkün değil. Ancak kullanıcının tanıtım amaçlı iletişime izin vermesi gerekiyor. Yalnızca bu durumda SMS ve e-mail gönderimine olanak sağlanabiliyor.


– E-ticaret işine giriştiyseniz, e-ticaret hukukunu kavramanız şart. Bunun en önemli adımlarından biri ise fatura zorunluluğunu analiz edebilmek. Günümüzde e-ticaret şirketleri kağıt fatura yerine e-fatura imkanı da sağlayabiliyor. Tam da bu sebepten, e-arşiv uygulaması önemli ölçüde değer kazanıyor. E-arşiv uygulaması sayesinde e-ticaret girişimcileri daha hızlı, güvenli ve konforlu bir çalışma imkanı bulabiliyor.


– Belli başlı yönetmelikler, e-ticaret hukukunda büyük öneme sahip. Bunlardan biri de 2014 senesinin Kasım ayında yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği… Bu yönetmelikte yer alan e-ticaret cayma hakkı konusunu derinlemesine kavramak, müşterilerin haklarının bilincinde olmaları için oldukça önemli.


– Gizlilik sözleşmesi de, e-ticaret alanında ciddi bir gerekliliğe sahip. Zira e-ticaret sitelerinde bulunan SSL sertifikası, kredi kartı güvenliğini şeffaf hale getiriyor. E-ticaret gizlilik sözleşmeleri, kendilerine sunulan bilgileri paylaşmayacaklarını taahhüt eden metinler olduğu için; müşterilerinde güvenli alışveriş hissiyatı yaratır.


– İade politikanızı hızlı ve etkin biçimde düzenlemeye gitmelisiniz. Zira geçerli bir iade sözleşmesine sahip olan firmalar, müşterilerin güvenine daha rahat şekilde ulaşıyor. İade konusunda belirgin ve geçerli kuralları olan şirketler, müşteri karşısında olumlu bir imaja sahip oluyor.


– İade de olduğu gibi garanti koşullarına da dikkat etmek, e-ticaret alanında ciddi önem taşıyor. Çünkü bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmak isteyen kullanıcılar garanti koşullarının yerine getirilmesine büyük değer atfediyor. Aksi gerçekleştiğinde ise müşteri kaybı söz konusu olabiliyor.


E-Ticaret Hukukunu Anlayarak Bir Adım Öne Geçin yazımızı yorum ve paylaşımlarınızla destekleyebilirsiniz.


Hukuk kategorisindeki diğer yazılarımız için tıklayınız.


Paylaş


E-Ticaret Hukukunu Anlayarak Bir Adım Öne Geçin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder