26 Temmuz 2016 Salı

E-Ticaret Tüketici Psikolojisi Hakkında 56 İstatistik

E-Ticaret Tüketici Psikolojisi Hakkında 56 İstatistik konulu yazı ile karşınızdayız.


Daha önce SEO konusunda e-ticaret seo ile ilgili detaylı bilgi içeren yazı paylaşmıştım, bu kez de e-ticaret sitesi üzerinden satışı artırmak için kullanabileceğiniz istatistikleri paylaştım.


E-Ticaret Tüketici Psikolojisi Hakkında 56 İstatistik


E-Ticaret Tüketici Psikolojisi Hakkında 56 İstatistik


WEB SİTE TASARIMI


Tüketicilerin %93’ü satın alıp almamasındaki anahtar karar faktörünün dış görünüş olduğunu düşünüyorlar.


Tüketicilerin %52’si siteleri terk ediyorlar ve geri dönmüyorlar, çünkü bu sitelerin tasarımlarını sevmiyorlar.


Kullanıcıların %42’si genel görüşlerini sadece sitenin tasarımına dayandırıyorlar.


VİDEO GÖSTERİMLERİ


Tüketicilerin %96’sı internette satın alma kararlarını verirken video’ları yararlı buluyorlar.


Ürün sayfasında resmin video ile değiştirilmesi dönüşümleri %12.62 artırıyor.


Tüketicilerin %73’ü açıklama video’sunu izleyebilirlerse ürün veya hizmeti satın alma olasılığı daha da artar.


Tüketicilerin %58’i video’ları oluşturan şirketleri daha güvenilir buluyorlar.


KULLANILABİLİRLİK


İnsanların %76’sı web sitenin en önemli özelliğinin kullanım kolaylığı olduğunu söylüyor.


Navigasyonu ve bilgi akışını iyileştirmek gibi kullanılabilirlik üzerindeki iyileştirmeler yatırım getirisini %83’e kadar sağlayabilir.


Ödeme sayfasındaki zorunlu kayıt kaldırıldığı zaman satışlar %45 artmıştır.


WEB SİTENİN YÜKLENME HIZI


Mobil internet kullanıcılarının %73’ü web sitenin çok yavaş yüklenmesi ile karşılaşıyorlar.


Amazon, sayfanın yükleme süresinin her 100 milisaniyesinin satışları %1 düşürdüğünü keşfetmiştir.


Küresel tüketicilerin yaklaşık %65’i web sitenin yüklenmesi için üç saniyeden fazla beklemek istemiyor.


Web sitenin yüklenmesi için gereken her saniye için müşteri memnuniyeti %7 düşüyor.


ÖDEME GÜVENLİĞİ


Online tüketicilerin %61’i güven mührü eksikliğinden dolayı ürünü satın almamaya karar veriyorlar.


VeriSign ya da Symantec SSL’ler Blue Fountain Media’ya satışlarını %42 artırmasına yardım etmiştir.


VWO “100% Money Back Guarantee” (%100 Para İade Garantisi) rozetini ekleyerek dönüşüm oranını %32 artırmıştır.


ALIŞVERİŞ SEPETİNİN TERK EDİLMESİ


Tüketicilerin %56’sı beklenmeyen fiyat ile karşılaşınca ödeme sürecini terk ediyorlar.


2014 yılında internette yaklaşık olarak 4 trilyon dolar değerinde mal terk edilmiştir.


33 farklı çalışmaya göre ortalama online alışveriş sepetinin terk edilme oranı %68.63’tür.


Online tüketicilerin %36’sı başka yerde daha iyi fiyatı buldukları için ödeme sürecini bitirmiyorlar.


İADE POLİTİKASI


Tüketicilerin sadece %58’i online geri iade kolaylığı ile memnun.


Tüketicilerin %63’ü satın almadan önce iade politikasını kontrol ediyorlar.


Tüketicilerin %48’i sorunsuz iade sunan online perakendeciden daha fazla alışveriş yaparlar.


MÜŞTERİ HİZMETLERİ


Online tüketicilerin %57’si satıcılara ulaşmak için telefon kullanmayı tercih ediyorlar.


Tüketicilerin %76’sı müşteri hizmetlerini markanın onlara ne kadar değer verdiğinin gerçek bir testi olarak görüyor.


Günümüzün gençlerinin %27’si bebek patlaması kuşağının %13’ü ile kıyaslandığında müşteri deneyimi başarısızlığını gidermeye çalışmaz.


CANLI DESTEK


Online tüketicilerin %68’i canlı desteği kullanıyor.


Canlı destek, B2B müşterilerin dönüşümlerini en az %20 artırmaya yardımcı olur.


Online tüketicilerin %63’ü tekrar satın alma için canlı destekli web siteleri tercih ediyorlar.


MÜŞTERİ YORUMLARI


Yorumlar satışlarda ortalama %18 iyileştirme sağlıyor.


Tüketicilerin %77’si internette alışveriş yapmadan önce ürün yorumlarını okuyor.


Mobil kullanıcıların %27’si mağazadayken akıllı telefonlarında yorumları ve geri bildirimleri okuyor.


Tüketicilerin %44’ü yorumun ilgili olması için bir ay içinde yazılması gerektiğini söylüyor.


MÜŞTERİ GÖRÜŞLERİ


Web siteye müşteri görüşleri eklenirse dönüşümleri %34 artırır.


Tüketicilerin %29’u müşteri görüşlerinin güvenilirliği oluşturmak için çok önemli olduğunu düşünüyor.


Ürün sayfalarına müşteri görüşlerinin eklenmesi dönüşümleri %50 artırır.


MÜŞTERİ KATILIMI


Etkileşimde bulunan müşteriler yeni ürün veya hizmeti deneme olasılığı 6 kat daha yüksektir.


Etkileşimde bulunan müşteriler markanın tanıtım tekliflerine her zaman yanıt verme olasılığı 7 kat daha yüksektir.


Etkileşimde bulunan müşteriler, marka onlara ulaştığında takdir etme olasılığı 7 kat daha fazladır.


MOBİL TİCARET


Akıllı telefon kullanıcılarının %75’i mobil uyumsyz siteleri terk ediyorlar.


Tüketicilerin %70’i başka yerlerde daha iyi fiyat aramak için cep telefonlarını kullanıyorlar.


Tüketicilerin %38’i kuponları mobil cihazlarında kullanıyorlar.


Çin’deki tüketicilerin %80’i ile ve Hindistan’daki tüketicilerin %65’i ile karşılaştırıldığında Global tüketicilerin sadece %40’ı alışverişlerinin en az %25’ini mobil cihazlarında yapıyorlar.


KUPONLAR & İNDİRİMLER


Tüketicilerin %40’ı alışverişlerinde sadakat programı puanları veya hediye sepeti üzerinden indirim kazanmayı tercih ediyorlar.


Tüketicilerin %68’i dijital kuponların perakendecinin markası üzerinde olumlu etkisi olduğuna yürekten inanıyor.


Kullanıcıların %40’ı mobil cihazlarında kuponları arıyor veya onları değerlendiriyor.


ÜCRETSİZ KARGO


Koşulsuz ücretsiz kargo, satın alma için bir numaralı kriterdir.


Ücretsiz kargo ile siparişler ortalama yaklaşık %30 daha fazladır.


Tüketicilerin %47’si ödeme sayfasına geldiğinde ve kargonun ücretsiz olmadığını öğrendiğinde siteyi terk ediyor.


SOSYAL MEDYA


4 online tüketiciden 3’ü sosyal medya kullanıyor ve %43’ü de sonuç olarak yeni ürünleri keşfettiğini söylüyor.


Online tüketicilerin %37’si şirketin sosyal medya etkinliğinin satın alma süreçlerinde bir faktör olmadığını belirtmiştir.


Online tüketicilerin sadece %7’si şirketin blogunun karar verme süreçlerinde çok önemli olduğunu belirtmiştir.


KÜÇÜK PERAKENDECİLER


Online tüketicilerin %93’ü küçük ve bölgesel perakendecilerden alışveriş yapmayı seviyor.


Online tüketicilerin %61’i başka yerlerde bulamadıkları benzersiz ürünleri bölgesel online perakendecilerden bulduklarını söylüyor.


Tüketicilerin %40’ı bölgesel iş camiasını desteklemek için küçük ve bölgesel perakendecilerden alışveriş yaptığını söylüyor.


E-Ticaret Tüketici Psikolojisi Hakkında 56 İstatistik konulu yazı için seoamk.com dan Atamyrat Hangeldiyev beye teşekkür ederiz.


Paylaş


E-Ticaret Tüketici Psikolojisi Hakkında 56 İstatistik

1 yorum:

  1. Web tasarım, Grafik tasarım ajansı morinek ajans başarılar diler...

    YanıtlaSil