19 Eylül 2016 Pazartesi

Müşteri Hizmetleri Nasıl Geliştirilir?

Müşteri Hizmetleri Nasıl Geliştirilir? yazımız ile karşınızdayız.


Müşteri Hizmetleri Nasıl Geliştirilir?Başarılı bir e-ticaret sitesi oluşturmanın en önemli sonucu nedir? Elbette ki memnuniyeti sağlanmış müşteriler… Peki başarıyı sağlayan asıl unsur nedir? Muhakkak ki doğru iletişim ve etkili temas… Gün geçtikçe artan ve genç jenerasyondan oluşan tüketici kitle, mobil dünyaya ve değişime ayak uydurabilen e-ticaret sitelerini tercih ediyor.


Çünkü kullanıcılar laptop, telefon ve tablet gibi bağımsız araçları tercih ediyor. Bu tip pratik araçlarla konfor sağlayan tüketiciler, alışveriş yaptıkları e-ticaret sitesinden de memnuniyetle ayrılmayı talep ediyor.


Bu anlamda doğru müşteri hizmetleri sağlanırsa müşteri sadakati oldukça güçleniyor. Aksi takdirde ise markalaşmak isteyen e-ticaret siteleri daha yolun başında büyük zarara uğruyor. Peki müşteri hizmetleri nasıl geliştirilir? Nasıl daha başarılı ve güncel hale getirilir? Sizler için inceledik…


Müşteri Hizmetleri Nasıl Geliştirilir?


– Müşteri daima haklıdır. Bu klişe fakat en etkili kuralı asla unutmamalısınız. Zira müşteriyi memnun etmenin yolu onun fikirlerine değer verdiğinizi göstermekten geçer. Müşteri hizmetleriniz müşterilerinizle etkili şekilde temas kurabilirse başarınız da önemli ölçüde artış gösterir.


– Müşteri hizmetlerinizi modern çağ ile uyumlu hale getirin. Artık çevrimiçi sohbet ya da yardım sistemleri kullanabilirsiniz. Müşterileriniz bir sorun yaşamaları durumunda konuyla ilgili çözüme ya da bilgiye daha hızlı şekilde ulaşabilir. Telefon her ne kadar vazgeçilmez bir araç olsa da maliyet farkı göz önünde bulundurulduğunda çevrimiçi canlı destek sistemi çok daha avantajlıdır. Özellikle küçük ölçekli şirketler ilk etapta bu yöntemle ilerlemeye özen göstermelidir.


– Günümüzde mobil cihaz kullanımı oldukça yaygınlaştı. Bu sayede Messenger ve Whatsapp gibi kavramlar da genç ya da yaşlı ayırt etmeksizin herkesin yaşamına dahil oldu. Müşterilerinizin sorunlarına temas etmek için bu iletişim yöntemlerini kullanabilirsiniz. Yaygın olarak kullanılan bu uygulamalar hem oldukça pratik hem de hızlı biçimde bilgilendirme özelliği taşımaktadır.


Bu sayede e-ticaret şirketinizi yüklüce gelen telefon maliyetinden de kurtarabilirsiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin bağlılık seviyesini de güçlendirebilirsiniz. Bu noktada müşterilerinizi analiz etmeniz de önem taşır. Kitleniz en çok hangi platformları kullanıyor? Onlara nereden ulaşmak çok daha kolay? Bu bilgilere sahip olursanız çevrimiçi dünyanın avantajlarını da o kadar kolay kullanırsınız.


Müşteri Hizmetleri Nasıl Geliştirilir? konulu yazımıza destek için paylaşımlarınızı bekliyoruz.


Paylaşmayı Unutmayın;


Müşteri Hizmetleri Nasıl Geliştirilir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder