21 Eylül 2016 Çarşamba

E-Ticarette Başarısız Olmanın Sebepleri

E-Ticarette Başarısız Olmanın Sebepleri konulu yazımız ile karşınızdayız. Umarız işinize faydalı olur.


E-Ticarette Başarısız Olmanın SebepleriGirişimci olmak bir hayalin peşinden derin bir okyanusa atlamak gibidir. Başarılı olmak kadar başarısız olmak da ihtimaller dahilindedir. E-ticarette başarısız olmanın sebepleri saymakla tükenmiyor ancak farkına varılarak önüne geçmek mümkün. Çünkü girişimcilik dünyasında her yeni girişimin önüne engeller çıksa da, pek çok girişimci diğer rakiplerinin arasından sıyrılarak ilerlemeyi sürdürüyor. E-ticarette başarısız olmanın sebeplerinin arkasında pek çok farklı etken mevcut. Geçmişte yapılmış hatalardan ders almak, girişimcilerin aynı hataya düşmemesini ve önlerini daha net görebilmesini sağlar. Peki e-ticarette başarısız olmanın sebepleri nelerdir? Sizler için açıklıyoruz!


E-Ticarette Başarısız Olmanın Sebepleri


– Fikir: Her girişim özel ve yaratıcı bir fikirle başlar ya da en azından öyle başlamalıdır. Fikir sizi zirveye çıkarabileceği gibi sulara gömülmenize de neden olabilir. Bu yüzden taklit içeren, anlık karar verilen ve rekabeti içermeyen fikirlerden uzaklaşmalısınız. Çünkü bu fikirler hem korunamaz durumdadır hem de uzun vadede yıpratıcı sorunlar doğurur. Bir fikir, bir girişimin ilk tohumudur fakat en başında yanlış ilerleyen bir çalışmanın sonu da pek parlak olmayacaktır.


– Zaman: Zamanınızı ne kadar iyi yönetiyorsunuz? İşlerinizde belli bir plana bağlı kalıyor musunuz? Ya da kendinize belli zaman hedefleri koymayı becerebiliyor musunuz? Zamanınızı verimli şekilde yönetmemek, e-ticarette başarısız olmanın sebepleri arasındadır. Çalışmalarınıza ne kadar zaman harcamanız gerektiğini ilk etapta bilmeniz işlerinizi hızlandırır.


– Sermaye: Herkes sabah kurduğu alarm yerine kendi işini kurmayı ister. Ancak bu işin önemli damarlarından birini sermaye oluşturur. Kendi işinizi kurarken e-ticarette başarısız olmak istemiyorsanız sermayenizi doğru hesaplamalısınız. Çünkü sadece başlangıçta değil ileri evrelerde de ekstra harcamalar doğabilir. Bu harcamaları dengelemek için en başından gelir gider tablosu çıkararak analiz yapmalısınız.


– Pazar rekabeti: Girişiminiz ile büyük ve karmaşık bir dünyaya adım atıyorsunuz. Fakat o dünyayı gerçekten tanıyor musunuz? Buna evet diyebilmeniz için sağlıklı bir pazar araştırması yapmanız şarttır. Çünkü ancak bu sayede yapacağınız işin ömrünü hesap edebilirsiniz. Pazardaki rekabet, müşteri beklentileri ve daha pek çok etken sizin e-ticaretteki varlığınızı belirleyici etkenlerdir.


E-Ticarette Başarısız Olmanın Sebepleri konulu yazımızı beğendiyseniz lütfen yorum ve paylaşımlarınız ile destek olunuz.


Paylaşmayı Unutmayın;


E-Ticarette Başarısız Olmanın Sebepleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder