26 Eylül 2016 Pazartesi

Ürün Fiyatlandırmasında Yapılan Hatalar

Ürün Fiyatlandırmasında Yapılan HatalarÜrün Fiyatlandırmasında Yapılan Hatalar ile ilgili bu yazımız umarız size bir katkıda bulunacaktır. E-ticaret alanında yer olmak ve o varlığı korumak için pek çok dinamiğe aynı anda hakim olmak şart. Çünkü dümeni ne kadar sıkı kavrarsanız, gemiyi fırtınada korumanız da o denli kolaylaşır. E-ticaret dünyasında ürün fiyatlandırmasının önemi herkesçe malum. Ürünleriniz için dengeli fiyat oranları belirlemek ve sektördeki rakiplerinize göre bu fiyatları düzenlemek firmanın devamlılığı için önemlidir. Daha da önemlisi, bu çalışmaların düzenli ve sürekli olarak takip edilmesidir. Şayet sektörde yeniyseniz, fiyatlandırma konusunda yönünüzü bulamamanız da muhtemeldir. Peki ürün fiyatlandırmasında en çok yapılan ve asla düşmemeniz gereken hatalar nelerdir?


Ürün Fiyatlandırmasında Yapılan Hatalar


– Piyasayı araştırın, fiyatlarınızı buna uygun belirlemeye özen gösterin. Fakat asla piyasadaki en düşük fiyatı belirleme gafletine düşmeyin. Çünkü bu durum Türkiye e-ticaret pazarında yaygın olarak görülen hatalardan biridir. Fakat avantaj sağlamasının aksine pek çok firmanın zarar etmesine sebep olmuştur. Düşük fiyatlarla mücadele etmek isteyen diğer şirketler de fiyatları düşürdüğünde ürün piyasada değer kaybediyor. Sonuçta kâr marjı düşen şirketler ise zararın eşiğine geliyor.


– Ürünlerinizin fiyatlarını çok uzun süre aynı düzeyde tutmayın. Pek çok şirket ürün fiyatlarını belirledikten sonra bu birimleri değiştirmekten kaçınırlar. Oysa ki hem e-ticaret sektörü hem de piyasanın durumu sürekli olarak değişkenlik gösterir. Ayrıca siteniz üzerindeki satış oranınızda her zaman aynı olmamaktadır. Dolayısıyla çok uzun süre belli bir fiyatın izinden gitmek yerine sektörü ve piyasayı takip ederek ürün fiyatlarında değişikliğe gitmelisiniz.


– Bir ürün yerine bir hizmet mi sunuyorsunuz? Bunda hiçbir sorun yok. Fakat hizmet alanında işlerin içeriğine göre farklı fiyatlandırmalar sunulur. Çok çeşitli fiyat seçeneği sunmanız müşterilerinizin kafasını karıştırır. Kafası karışan müşterinin karar verme süresi ise uzar ve belki de satın alma gerçekleştirmeden sitenizden ayrılır. Bunu önlemek adına fiyatlarınızı maksimum üçe bölmek faydalı olacaktır.


– Sürekli olarak indirime gitmekten kaçının. Her tüketici indirimi sever. Fakat bunu sürekli hale getirmeniz imaj kaybına yol açar. Aynı zamanda ciddi oranda zarar etmenize de neden olur. E-ticaret alanında marka güvenilirliğinizi korumak ve kâr marjınızı düşürmemek adına indirimleri belli dönemlere özel ayarlamalısınız.


Ürün Fiyatlandırmasında Yapılan Hatalar konu yazımıza katkıda bulunmak için yorumlarınızı esirgemeyiniz.


Fatih Balkan


Paylaşmayı Unutmayın;


Ürün Fiyatlandırmasında Yapılan Hatalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder