4 Ekim 2016 Salı

Facebook Videolarının E-Ticaretteki Gücü

Facebook Videolarının E-Ticaretteki GücüFacebook Videolarının E-Ticaretteki Gücü ile e-ticaret alanında sosyal medya kullanımının önemi inkar edilemez. Sosyal medyada ise birbirinden farklı içerikler görücüye çıkarak, hedef kitlelerin beğenisine sunuluyor. Son dönemde önem kazanan en önemli içerikler ise videolar olarak öne çıkmaya başladı. Video içerik üretme aşaması tamamlansa bile, videoların yükleneceği yerler de oldukça önemli. Çünkü videoların kullanıcılarla paylaşımı, markanın kendini lanse ediş biçimi ve aldığı etkileşimlerle de doğru orantılı…


Facebook Videolarının E-Ticaretteki Gücü


Video içerikler popülerlik kazandığı günden bu yana Youtube’da ciddi bir yükseliş gösterdi. Fakat son zamanlarda Facebook da e-ticaret alanının ciddi bir müttefiki haline geldi. Durum böyle olunca, Youtube ve Facebook arasındaki rekabet de kızışmaya başladı. Facebook diğer sosyal mecralardan sıyrılarak video içerik konusunda bir ivme kazanmaya gayret gösterdi. Peki neden? Çünkü içerik pazarlama dünyası yazılı içeriklere daima önem verse de, görsel içerikler de büyük değer kazandı. Pek çok kullanıcı uzun içeriklere okumaya ayıracağı zamanı video içeriklere ayırmayı tercih ediyor. Görselliğin hız kazanması da Facebook’u bu konuda gelişme sağlamak için harekete geçti.


Facebook video içeriklere en başından beri yer ayırdı. Fakat son zamanlarda bu içeriklerin ayrı bir önemi var. Çünkü kullanıcı alışkanlıkları ve en önemlisi de e-ticaret kulvarı değişim gösteriyor. Video içerik üreten girişimcilerin öncelikli hedefi ilk olarak video izleyen kullanıcılardan oluşuyor. Youtube da yalnızca video platformu olmayı başararak, bu beklenti içindeki kullanıcıları tatmin ediyor.


Peki bu konuda e-ticaret firmaları neler yapabilir? Öncelikle bir Youtube kanalınız ve hatırı sayılır bir abone kitleniz varsa bu size etkileşim olarak dönecektir. Fakat incelemeniz gereken en mühim nokta, Youtube’da mı yoksa Facebook’ta mı daha yüksek sayıda etkileşim aldığınızdır. Şayet Youtube galip çıkarsa, orası sizin için daha uygun demektir. Ancak bir Youtube kanalınız yoksa ya da etkileşim sayısı sizi mutlu etmiyorsa, videolarınızı Facebook aracılığıyla yayınlayabilirsiniz. Böylece video içerikleriniz hem daha yüksek sayıda etkileşim alacaktır hem de paylaşımlarınız organik anlamda daha çok kişiye ulaşmış olacaktır. Elbette Youtube’daki video içeriklerinizi Facebook’a da yüklemek, iki platformdan da etkileşim almanızı sağlayabilir.


Facebook Videolarının E-Ticaretteki Gücü konulu yazımıza sizde yorumlarınızla katkıda bulunabilirsiniz..


Paylaşmayı Unutmayın;


Facebook Videolarının E-Ticaretteki Gücü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder