15 Ekim 2016 Cumartesi

Alışveriş Sepetinin Terk Edilmesi Nasıl Önlenir?

Alışveriş Sepetinin Terk Edilmesi Nasıl Önlenir ? konulu yazımız ile karşınızdayız.


Alışveriş Sepetinin Terk Edilmesi Nasıl ÖnlenirE-ticaretteki rekabet her geçen gün kızışıyor. Yöneticiler firmalarını ayakta tutabilmek adına farklı stratejilere yöneliyor. Satışları artırmak ve potansiyel müşteriye ulaşarak sadık müşterilere dönüştürmek önemli. Çünkü potansiyel müşteriler kalıcı hale dönmediğinde tüm işlemler zarara uğruyor. Ancak yine de bunun sağlanamadığı durumlarda yapılması gerekenler var. Henüz müşteriniz olmayan kişileri alışverişe ikna etmeniz değer taşıyor.


E-ticaret sitenizi ziyaret eden kişilerin sepeti terk etme oranını analiz etmelisiniz. Pek çok kullanıcı sepetini doldursa da daha sonra o ürünleri almaktan vazgeçiyor. Bu vazgeçme ise ödeme aşamasına denk geliyor. Sepeti terk eden kullanıcılar, sitenizde bir şeylerin yanlış gittiğine işarettir. Peki alışveriş sepetinin terk edilmesi nasıl önlenir? PlatinMarket olarak sizler için araştırdık!


Alışveriş Sepetinin Terk Edilmesi Nasıl Önlenir ?


– Üyelik koşulu, ziyaretçileriniz ilk etapta sıkıcı bir süreçtir. Alışverişe yönelseler bile üye olma zorunluluğu can sıkıcı olabilir. Bir siteye devamlı üyelik kullanıcılar için hem gereksiz hem de yorucu görünebilir. Bu da alışveriş sepetini terk etmelerine neden olur. Üyelik koşulunun yanı sıra ziyaretçi girişi opsiyonu sunarak müşteri memnuniyeti sağlayabilirsiniz.


– Kargo ücreti konusunda şeffaf davranın. Zira şaşırtıcı bir kargo ücretinin son aşamada ortaya çıkması tüketicinin sepeti terk etmesine sebep olur. Bu yüzden kullanıcılar alışveriş yaparken ne kadar kargo ücreti gerektiğini belirten bir ibare bulundurmalısınız. Şayet kapıda ödeme seçeneğiniz varsa ya da kargo ücretini siz karşılayacaksanız da bunu mutlaka bildirmelisiniz.


– Sepette neler var? Her ziyaretçi alışveriş sırasında sepetindeki ürünleri hatırlamaya ihtiyaç duyar. Bu sebepten sepet ikonunu görünür bir noktaya yerleştirmelisiniz. Ziyaretçi dilediği zaman bu ikona ulaşabilmeli. Ayrıca istediği ürünü hızlıca ekleyip çıkarabilmesi de önem taşır. Bu sayede sepetin son aşamada terk edilmesi önlenir.


– Farklı ödeme seçeneklerine açık olun. Zira her tüketici kredi kartını online ortamda kullanmak istemeyebilir. Kapıda ödeme, havale ve daha pek çok seçenek onların konforunu artıracaktır. Ödeme sayfanızda farklı ödeme alternatiflerine yer vererek tüketicilerin alışveriş deneyimini yükseltebilirsiniz. Böylece tek bir ödeme yöntemine sıkışmak zorunda kalmayan kullanıcıların sepeti terk etme oranı da düşecektir. Sizde sanal mağaza açmak istiyorsanız ücretsiz demo talep edebilirsiniz.


Alışveriş Sepetinin Terk Edilmesi Nasıl Önlenir ? konulu yazımızı beğendiniz mi ?


Paylaşmayı Unutmayın;


Alışveriş Sepetinin Terk Edilmesi Nasıl Önlenir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder