23 Ekim 2016 Pazar

SEO"da Rakip Analizinin Önemi

SEO’da Rakip Analizinin Önemi yazımız ile karşınızdayız.


SEOE-ticaret sitenizde SEO çalışmaları yapmak Google’da yükselmeniz için oldukça önemli. SEO stratejilerinizi bu doğrultuda belirlemek için bir uzmandan yardım alabilir ya da kendi yeteneklerinizi konuşturabilirsiniz. Ancak bunu yaparken, aynı zamanda rakip e-ticaret firmaların çalışmalarını da incelemelisiniz.


SEO stratejilerinizi rakiplerinizi analiz ederek oluşturursanız sonuçlar çok daha faydalı olur. Çünkü bu noktada tek amaç arama motorlarında üst sıraya yükselmek değil aynı anda rakiplerinizin çalışmalarından da haberdar olmanızdır.


Rakiplerinizin en çok trafik aldığı anahtar kelimeleri belirleyin. Bu anahtar kelimelere yönelmek trafiğinizi artırmak için faydalı olacaktır. Ayrıca SEO’da rakip analizi, kendi yöntemlerinizi de geliştirmeniz için önemlidir. Peki SEO’da rakip analizinin önemi nedir? Rakip analizi nasıl gerçekleştirilir?


SEO’da Rakip Analizinin Önemi


– Rakip e-ticaret firmalarının çalışma yöntemini takip etmelisiniz. SEO alanında neler yapıyorlar? Hangi konulara öncelik veriyorlar? Hangi anahtar kelime gruplarında yoğunlaşıyorlar? Bu tür bir analiz rakiplerinizi tanımanızı kolaylaştırır. Aynı sektörde olduğunuz için, kendinizi geliştirmenize ve doğru yolda ilerlemenize de olanak sağlar.


– Rakip analizi sayesinde e-ticaret sitenizdeki eksiklikleri fark edebilirsiniz. Girişimciler çoğu zaman çalışma temposuna kapılarak yanlışlıklarını fark edemeyebilir. Oysa ki doğruyu başarmak hataların farkına varmakla mümkündür. SEO’da yapacağınız rakip analizi, içeriklerinizdeki hataları ve eksiklikleri görmenizi kolaylaştırır. Bu sayede daha başarılı çalışmalar yapabilirsiniz.


– Rakip analizi, alan adı otoritelerini ve sayfa güçlerini de görmenize olanak sağlar. Böylece e-ticaret rekabetindeki yerinizi görebilirsiniz. Pek çok alanda olduğu gibi SEO’da da farklı güçleri tanımak stratejilerinizi belirlemek için faydalı olacaktır.


Peki SEO’da rakip analizi nasıl yapılır?


– İlk olarak sektörünüz ve ürünleriniz ile ilgili anahtar kelimeleri belirleyin. Belli başlı anahtar kelime gruplarını hem rakip analizinde hem de kendi SEO çalışmalarınızda kullanabilirsiniz.


– Daha önce anahtar kelime çalışması yapmadınız mı? Öyleyse işe bir liste oluşturarak başlayın. Ardından rakiplerinizi belirleyin. Google’da güçlü sayfaları öğrenin. Rakiplerinizin alan adı otorilerini ve sayfalarını araştırmaya özen gösterin. Son olarak kendi sayfanız ve rakip sayfaları karşılaştırarak temel veriler elde edebilirsiniz. Bu işlemin sürekli olarak yapılması işlerinizin sağlam bir zemine oturması için faydalı olacaktır.


SEO’da Rakip Analizinin Önemi yazımız hakkında yorumve paylaşımlarınız ile bizlere destek olmanızı bekliyoruz.


Paylaşmayı Unutmayın;


SEO"da Rakip Analizinin Önemi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder