12 Ekim 2016 Çarşamba

Facebook İçeriklerinizin Etkileşimini Artırma Yolları

Facebook İçeriklerinizin Etkileşimini Artırma Yolları


Facebook İçeriklerinizin Etkileşimini Artırma YollarıE-ticaret dünyası büyüyor, girişimciler rekabeti artırıyor ve pazarda sular durulmuyor. Peki Facebook durur mu? O da son yıllarda sürekli değiştirdiği algoritmaları sebebiyle, girişimcilerin yüzüne üzüntü iliştiriyor. Çünkü değişen algoritmalar sebebiyle organik erişim oranları düşüşe geçti. Temelde asıl neden ise markaların Facebook’ta sponsorlu içeriklere yönelmesini sağlamak. Facebook’un ana gelir kaynağı reklamlardan oluşuyor. Bu gelirler kısıtlandığında ise Facebook doğal olarak organik erişimi düşürüyor. Kısacası reklam vermediğiniz sürece içerikleriniz pek fazla etkileşim alamıyor. Yine de bazı ince detaylar ile Facebook içeriklerinizin etkileşimini artırma yollarına ulaşabilirsiniz. Nasıl mı?


Facebook İçeriklerinizin Etkileşimini Artırma Yolları Nelerdir ?


– E-ticarette hangi ürünü satacağınızı belirlediğiniz gibi, Facebook’ta da içerik analizi yapın. En çok etkileşimi hangi içeriklerden alıyorsunuz? Görseller mi, metinler mi? Link paylaşımları mı yoksa indirim haberleri mi? Başlangıçta hit olan içerik türünüzü belirlerseniz, planınızı daha hızlı şekilde belirlersiniz. Araştırmalar gösteriyor ki, kitlenize sorular yöneltmek önemli. Fakat yeterli olamayabiliyor. Dolayısıyla en çok etkileşim sağlayan Facebook içeriklerinizi kendiniz tespit etmelisiniz.


– Şayet metin içeriklerine ağırlık veriyorsanız, metinleri uzun tutmamaya çalışın. Çünkü genellikle görseller metinlerden daha çarpıcıdır. Paylaştığınız metin içeriklerinde e-ticaret siteniz ile ilgili bilgilere de yer vermelisiniz. Ancak çok fazla reklam, kitlenizi bunaltacağı için dengeyi ayarlamanız gerekir. Genellikle 100 karakteri aşmayan metinler etkileşim sağlamaktadır. Ancak 300 kelimenin üstüne çıkarsanız kitleniz sıkılabilir. Mesajınızı kısa ve etkili yoldan iletmelisiniz.


– Hashtag kullanımlarına özen göstermelisiniz. İşin aslı; Instagram ve Twitter gibi mecralar sizin e-ticaret hizmetlerinizi anlatmanız için idealdir. Bu bağlamda hashtag kullanımı da yararlı olacaktır. Fakat Facebook söz konusu olunca bu hashtag’ler aynı faydayı sağlamayabilir. Çünkü anahtar kelime özelliği Facebook’ta diğer ortamlara göre daha sınırlıdır.


– İçeriklerinizi belli bir zamanlama dahilinde paylaşın. Çünkü çok fazla takipçiniz olsa bile, her içeriği herkesin görmesi mümkün değildir. Kitlenizin online dünyada en aktif olduğu saatleri gözeterek paylaşımda bulunmalısınız. Bu sayede hem e-ticaret tanıtımınızı yapmış olursunuz hem de Facebook içeriklerinizin etkileşimini artırırsınız. Zamanlama her şirket için değişkenlik gösterir. Bu bağlamda analiz yapmanız önem taşır.


Facebook İçeriklerinizin Etkileşimini Artırma Yolları yazımız için yorumlarınızı bekliyoruz.


Paylaşmayı Unutmayın;


Facebook İçeriklerinizin Etkileşimini Artırma Yolları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder