14 Kasım 2016 Pazartesi

Kullanıcılarınızın Duygularına Hitap Edin

Kullanıcılarınızın Duygularına Hitap Edin konulu yazımız ile karşınızdayız.


Kullanıcılarınızın Duygularına Hitap EdinDuygular insan yaşamında ne kadar etkilidir? Şüphesiz ki fazla… Peki e-ticarette ne kadar etkilidir? Sandığınızdan çok daha fazla! Pek çok insan duygularının etkisiyle alışveriş yapıyor. Çünkü alışveriş sonucu alınan eşyalar insanlar arasında bağ kurabiliyor. Nasıl mı? Anneler günü, sevgililer günü, yılbaşı ve daha birçok gün…


Bu özel anlarda tıpkı geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticaret dünyası da yükselişe geçiyor. Bu sebepten online dünyanın girişimcileri de kullanıcıların duygularına hitap etme yolunu seçiyor. E-ticaret sitesinde seçilen fotoğraflar, ürün açıklamaları ve daha pek çok şey hedef kitleye direkt ulaşıyor.


Duygulara hitap eden mesajlar içermeleri de bu açıdan büyük önem taşıyor. Kısacası kullanıcılarınızın  kalplerine dokunmalısınız. Peki nasıl? İşte ipuçları…


Kullanıcılarınızın Duygularına Hitap Edin


– Görsel etki her zaman önemlidir. Kullandığınız fotoğrafları özenle seçin. Çünkü görsel ögelerin etkisi direkt insan beynine ulaşır. Tabii ki bu içerikler daha kolay hatırlanır ve onlarla daha kolay bağ kurulur. E-ticaret sitenizi şık ve etkili görsellerle donatmalısınız. Ayrıca yazı karakterlerinin boyutuna da dikkat etmelisiniz. Her açıdan görsel ve yazı uyumunu yakalamanız kullanıcılarınızın duygularına hitap etmenizi sağlar.


– Kullanıcılarınıza aidiyet hissi yaşatın. Her insan belli bir gruba ya da topluluğa ait olmak ister. Kullanıcılar toplumun sevdiği ve tercih ettiği ürünlere yönelir. Bunun nedeni bazı bloggerların kanaat önderi olarak görülmesi ve diğer kullanıcı yorumlarının güven açısından önem taşımasıdır. Siz de pazarlama stratejilerinizde bunu kullanabilirsiniz. Yaz mevsimi geldiğinde herkes gibi yaz şıklığına adım atmalarını salık verebilirsiniz. Ya da hediyelerle sevdiklerini mutlu etme vurgusu yapabilirsiniz. Tüm bu yöntemler kullanıcılarınızın duygularını harekete geçirecek ve e-ticaret sitenizin kar etmesini sağlayacaktır.


– Kullanıcılarınızı psikolojik olarak teşvik etmeye çalışın. Pek çok insan gün içinde duygularıyla hareket eder. Alışveriş de bu duruma dahildir ve markalar tüketicilerle duygusal bir bağ kurabilme imkanını kaçırabilir.Oysa ki duygusallığı tetikleyen durumlar yaratmak ve kullanıcıların hislerini anlamak oldukça faydalıdır.  Kullanıcılar pozitif mesajlara karşı pozitif, negatif mesajlara karşı olumsuz tepkiler verme eğilimi gösterir. Bunları göz önünde bulundurmanız e-ticaret siteniz için faydalı olur.


 Kullanıcılarınızın Duygularına Hitap Edin yazımıza paylaşımlarınız ile destek verebilirsiniz.


Paylaşmayı Unutmayın;


Kullanıcılarınızın Duygularına Hitap Edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder