26 Aralık 2017 Salı

E-Ticarette B2B Ne Kadar Yaygın Kullanılıyor?

E-ticarette B2B, son dönemde hareketlilik gösterse de henüz çok yaygın olarak kullanılan bir sistem değil, ancak bu sizi yanıltmamalı. Çünkü B2B uygulamaları bir artış izlemiyor, artış katlanarak gerçekleşiyor. B2B çalışma ortamının salgın hastalık gibi yayılacağını tahmin etmek güç değil, çünkü süreç zincirleme reaksiyon halinde gelişiyor. Örneğin 300 tedarikçi ile çalışan ve yaptırım gücü olan bir şirket, bu alanda bir adım attığı an, arkasından 300 şirketi de sürüklüyor (yeni koşullara uyum sağlamayanlara ne olacağını tahmin edebilirsiniz).


Bir süre sonra ise, B2B ortamına geçen bu tedarikçiler, çalıştıkları diğer şirketlerin (müşteri veya kendi tedarikçileri) kapısını çalmaya başlıyor. Bunun nedeni ise, iki farklı çalışma biçiminin uzun süre aynı şirket içinde izlenmesinin daha pahalı olması… Bu zincirleme reaksiyon bir kez başladı mı durdurmak veya direnmek mümkün değil, çünkü gerçekten de maliyet avantajı, sürat ve daha verimli bir çalışma ortamı sağlıyor; bu nedenle de bir moda veya gelip geçici bir akım değil.


Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için derlenmiştir.



E-Ticarette B2B Ne Kadar Yaygın Kullanılıyor?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder