20 Ocak 2018 Cumartesi

Satış Arttırıcı Instagram Önerileri

Instagram’ı etkin kullanarak e-ticaret sitenizin satışlarını arttırabilirsiniz. Instagram takipçilerinizin müşteriniz olmasını nasıl sağlarsınız? Instagram kullanıcılarını e-ticaret sitenize nasıl yönlendirirsiniz sizin için araştırdık.


Instagram kullanıcılarının her geçen gün artması ile markalar için Instagram pazarlaması oldukça önemli bir hale geldi. 2013 yılı verilerine göre Instagram’ın dünya genelinde 90 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunuyordu. Kullanıcılar Instagram’ı en çok mobil cihazları aracılığı ile kullanıp etkileşim sağlıyorlar. O dönem yapılan açıklama da mobil cihazlardan günlük 40 milyon resim paylaşılırken her saniyede bu fotoğrafların 8 bin 500 beğeni ve 1000 yorum aldığı belirtilmişti bu gün ise bu rakamların açıklanmamış olsa bile çok daha üst seviyelerde izlendiği bilinmekte. Özellikle e-ticaret sitesi sahipleri için Instagram’da doğru stratejileri kullanarak hem satışları arttırmak hem de web sitelerine trafik çekmek mümkün.


Hesabınız Kurumsal Niteliği Olan Bir Hesap Olmalı


Öncelikle e-ticaret sitenizin satışına teşvik sağlayacak olan bu Instagram hesabı kullanıcılara bir firma olduğunuz imajını vermeli. Bilgiler doğru doldurulmuş olmalı, firma adı net şekilde belirtilmelidir. Bireysel kullanıcılar kendilerine nick isimler belirleyebilir fakat Intagram’ı e-ticaretin bir parçası olarak kullanan firmalar sosyal mecradaki imajı doğru oluşturmalıdır.


Instagram kurumsal hesap

Marka için oluşturulan hesapların profil bölümünde mutlaka web sitesi adresi belirtilmelidir. Bu sayede sizi takip eden kullanıcılar yada henüz firma profilinizi ilk kez ziyaret eden kullanıcılar web sitenizi görmek isteyebilir, ürünler hakkında daha detaylı bilgiye ulaşmak için sitenizi ziyaret etmeyi tercih edebilir yada güvenilir bir firma olup olmadığınızı test etmek için sitenize gitmek isteyebilir. Bu anlamda kullanıcıların işini ne kadar kolaylaştırırsanız sitenize ziyaret oranını arttırırken aynı zamanda satış yapma olasılığınız artar.


Ne Kadar Etkileyici Görsel = O Kadar Potansiyel Müşteri


Instagram’ın en önemli özelliği açıklamaya çok da gerek duyulmadan görseller aracılığı ile vermek istediğimiz mesajı iletebilmeyi sağlamasıdır. Bundan ötürü bir marka hesabının görsellerinin doğru seçilmesi ile ancak kullanıcıların dikkati çekilebilir ve takip etme isteği uyandırılır. Aklımızda hiç alışveriş düşüncesi yokken sadece vitrindeki görsel düzenlemeden etkilenerek bazen kendimizi bir dükkanın yada mağazanın içinde bulma durumunu bir çoğumuz yaşamıştır. Burada gene aynı durum devreye girer Instagram hesabınız ve e-ticaret sitenizdeki görsel sizin sanal vitrininizdir.


ınstagram etkili görsel

Bunun dışında e- ticaret sitenizde kullandığınız görselleri instagram hesabınızda kullanmayı tercih ederek hem daha profesyonel görseller sergilemiş olur hem de sitenizdeki ürün ile Instagram hesabınızdaki ürünün aynı görsele sahip olması ürünün kullanıcının hafızasında yer etmesine olanak tanıyacaktır. Bu sayede web sitenize girdiğinde müşterinizin işi daha da kolaylaşacaktır. Bir ayrıntıya daha değinirsek yapılan araştırmalar sonucu Instagram’da efect kullanılarak yapılan görsel paylaşımlarının kullanıcılar tarafından daha çok ilgi gördüğü belirtilmiştir. Görsellerde efect kullanarak kullanıcıların dikkatini arttırabilirsiniz sürekli olarak aynı tür görsellerin paylaşılması da insanlar için antipati yaratacağından sizi takip etmekten vazgeçeceklerdir. Biraz efect ve renk ile göze daha çok hitap eden görseller oluşturabilirseniz kullanıcıya olan yakınlığınız artacak demektir.


Instagram Hesabınızı Diğer Sosyal Ağlardaki Hesaplarınıza Bağlayın ve Daha Çok Kişiye Ulaşın


Firmanızın Instagram hesabında paylaştığınız görselleri eş zamanlı olarak Facebook,Twitter vb. diğer sosyal ağlarınızda paylaşarak daha fazla kullanıcıya ulaşırsınız. Aynı zamanda bir sosyal hesabınızı takip eden kullanıcı diğer hesaplarınızı takip etmiyorsa bu şekilde diğer hesaplarınızdan da haberdar olacaktır ve kullanıcıları tüm hesaplarınıza yönlendirirken e- ticaret siteniz de bundan etkilenecektir. Ne kadar çok kişiye ulaşırsanız o kadar çok satış yapma imkanınız artacaktır.


E- ticaret Sitenizin Mobil Versiyonunu Oluşturun


Kullanıcıların Instagram’ı mobil cihazlarından kullanıp etkileşim sağladığını belirtmiştik. Burada önemli bir konu da bir mobil siteniz olmasıdır. Basit bir yazılım desteği ile e-ticaret sitenizin mobil versiyonunu yaptırmak sitenize bu yaptığınız yatırımdan çok daha fazla kazanç sağlayabilir.


mobil web site

Şöyle bir örnekleme yaparsak kullanıcılar dışarıda olduklarında yada bir ürününüz dikkatini çektiğinde incelemek istediklerinde o an bilgisayarlarını açmak istemeyebilirler yada uygun bir ortamda bulunmuyor olabilirler. Mobilden siteye normal olarak giriş yapmak kullanıcılar için daha zordur. Bu sebeple sitenizin mobil versiyonu olması hem kullanıcının işini kolaylaştırır. Hem telefon ve tabletlerden sizi rahatca incelemelerine izin verir. Firmalar, kullanıcılara kendilerine ne kadar fazla ulaşım kolaylığı sunarsa o kadar e-ticaret sitesi üzerinden satış yapma imkanları artacaktır.


Kampanya, Çekiliş, İndirim ve Promosyonlar ile Kullanıcıyı


E-ticaret Sitenize Girmeye Teşvik Edin


Tüm sosyal medya araçlarında kampanyalar düzenlemek e-ticaret siteleri için etkili olur. İnsanlar sosyal medyayı etkileşim ve eğlence için kullanırlar burada sosyal medya araçlarınızda onlara ne kadar güven, bağlılık, ilgi verirseniz karşılığını satış olarak alabilirsiniz. Instagram için düşündüğümüzde markanız ile ilgili hashtagler ile kullanıcıların paylaşım yapmasını isteyebilirsiniz en çok beğeni alan paylaşımlara web sitenizden alışverişlerde indirim yaptığınız konusunda bilgilendirebilirsiniz. Instagram’da yaptığınız paylaşımın altında açıklamalarınızda e-ticaret sitenizden o ürünün alışverişi yapıldığı taktirde kargo ücreti alınmayacağını yada indirimli olacağını söyleyebilirsiniz.


instagram çekilişleri

Gene bazı günler bazı ürünlerde özel kampanyalar yapıp o gün web sitenizden alışverişlerde avantajlı olacaklarını belirtebilirsiniz. Her ne satıyor olursanız olun daha da ileri giderek e- ticaret sitenizde kullanıcı deneyimi yada kullanıcı fotoğrafları adı altında bölüm açıp kullanıcıların gönderdiği markanızın ürünleri ile çekilmiş fotoğrafları koyabilirsiniz ve bunları Instagram’da da paylaşarak bir güven bütünlüğü oluşturabilirsiniz. Bu hem mevcut müşterileriniz için dikkatini çeker, sizden tekrar alışveriş yapma isteği uyandırır hem de ilk kez sitenize giren bir kullanıcı da güven olgusu yaratır.


Kullanıcıların Size Yardım Etmesini Sağlayın


Bu uygulamayı Instagram’da bir çok butik giyim, kozmetik ve ev tekstil firması yapmaya başladı. Henüz ellerinde olmayan ürün görselleri ile Instagram üzerinden aldıkları beğenilere göre o ürünün satışının iyi olup olmayacağını tespit edebiliyorlar ve web sitelerinde ilgili ürüne bu beğenilere göre yer verip vermeyeceklerini belirliyorlar. Instagram bu anlamda büyük bir avantaj hangi sektör olursa olsun mevcut görseliniz var ise ve kullanıcıya hitap ediyorsanız Instagram’ın web sitenize dönüşüm getirmemesi olanaksız diyebiliriz. Bu çok büyük kurumsal firmalar için zor olabilir ama daha butik siteler için iyi bir avantajdır.


instagram kullanıcı etklişimi


Kullanıclarınızdan yardım alarak, yorum ve beğeni alarak ilgili ürünün satış yapıp yapmayacağını öğrenirsiniz. Burada bir diğer avantaj da insanlar Instagramda düşüncelerini daha iyi ifade ediyor. Bir örnek verirsek kişi bir ürünü almak için web sitenize girdi ve ürünün tükendiğin gördü ve çıktı başka yerlerde o ürünü aramaya devam edecektir ve siz şansınızı kaybetmiş olacaksınız. Fakat Instagramda rahatlıkla bunu sorabiliyorlar hızlı cevap alabiliyorlar. ”Bu ürün tekrar gelecek mi?” , ”Ne zaman elime ulaşır.” gibi soruları bir çok Instagram hesabının altındaki postlara yapılan yorumlarda görebilirsiniz kullanıcı sizden cevap aldığında beklemeye razı olur. Fakat e- ticaret sitenizde ancak ürün şuan mevcut değil açıklaması görünür. Kullanıcının en fazla yapacağı stok güncellendiğinde e- mail adresine bir mail gelmesini beklemektir ki o ürün kullanıcı için çok önemli değilse tabiki bunu beklemeyecektir. Ama stok güncellendğinde bunu iyi bir açıklama ve görsel ile Instagram hesabınızdan duyurduğunuzda kullanıcılar tekrar sitenize yönlenecektir.


Yazar: Yasemin Kızıldoğan



Satış Arttırıcı Instagram Önerileri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder