17 Ocak 2018 Çarşamba

E-Ticaret sitenizin gereksinimleri

Ürün yönetimi, Fiyat yönetimi


Herşeyden önce bir başarılı e-ticaret sitesi olabilmek için ürün yönetimini çok iyi yapmalısınız. Bu sizin pazarlama faaliyetlerinizin sonuç vermesinde son derece önemlidir. Hangi ürünün satılması gerektiği rakiplere oranla hangi üründe fiyat avantajı sağlanabildiği dikkatle tespit edilmelidir. Dikkat etmeniz gereken bir başka nokta ise, mecralarınızda çıktığınız banner vb… gibi yerlerde eğer fiyat vererek ürününüze yer verdiyseniz mutlaka bunun takibini yapmanız gerektiğidir. Ayrıca fiyatınızı yönetirken size tavsiyem kendinize rakip firma belirlemeniz ve karlılığınızı bozmayacak şekilde %1-2 tampon tampon fiyatınızı ayarlamanızdır.


Stok yönetimi


Tüm e-ticaret sitelerinin ortak sıkıntısı şüphesiz doğru stok yönetimidir. Hangi ürünün kaç tane satacağını önceden bilemeyeceğinize göre, satın alma departmanı piyasa analizi yaparak hangi ürünün ne kadar satılabileceğini ön görebilmelidir. Örneğin; iPhone 6’nın çok satacağını öngörebilirsiniz. Bu üründen stoğuna yığsanız da bir sorun olmaz, hemen eritirsiniz.


İçerik kalite yönetimi


“İçerik kalite yönetimi” benim önerdiğim bir ifade. Herkesin aklına içerik yönetimi gelmiştir mutlaka. Burada cümlenin içerisine “kalite” eklemenin neyi değiştirdiğini açıklayayım; kelime anlamı ile kalite, bir şeyin başka bir şeyden daha iyi, alımlı, sağlam vb… olduğunu ifade eder. İçerik kalite yönetimi de aynı şekilde. İçerik kalite yönetimi bir sayfanın içeriğini html ve css ler ile (html 5, css3, ajax, jquery vb. gibi yöntemler ile) zenginleştirilip sunmaktır. Bu size ne kazandırır; organik trafik, satış, müşteri memnuniyeti, paylaşım, vb…


Resmi hesaplarının açılması


Firmalarda en çok yaşanan sorun işte bu: Şirkette ilgili pozisyonda çalışan kişi, kendi e-posta adresini kullanarak firmanın sosyal medya hesaplarını oluşturduğu için, o çalışan işten ayrıldığında sorun yaşanabiliyor. Bunu engellemek için mutlaka fimaya özel bir e-posta hesabı oluşturulması (firmaadi@gmail.com vb..) ve sadece bu adres ile Adwords, Analytics, Google Rehber, WMT, Facebook, Twitter vb… gibi hesaplar açılmalıdır.”


Banner tasarımları


E-ticaret sitenizde ürün sayfalarına saklanmış ürünlerinizi ön plana çıkarabilmek için ana sayfa ve kategori sayfası gibi belirgin sayfalara banner girme ihtiyacı hissedersiniz. Burada dikkat etmeniz gereken bannerlarınızı tasarlarken seçtiğiniz görsel, slogan, fiyat ve ürün kombinasyonu. Ayrıca göz dikey eksende daha iyi algılar, okur, ara vermez. 2-3 saniye de en iyi algıyı yakalar. Bu yüzden bir bakışta anlaşılabilecek tasarımlar yapmalısınız. Ürün görseli ile fiyatı aynı eksenlerde vermelisiniz.


Ana sayfa dışında her bir kategori vitrin sayfalarınızda da mutlaka bannerlar olsun. Slider olan kategorilerde, kendi gözlemlerime göre ikinci slider’a tıklama oranı %2-3 civarındadır. Bu yüzden slider yerine statik bannerlar koymanızı tavsiye ederim.


E-Mailing şablon tasarımları


Artık toplu e-posta görderme yerine kullanıcıların ilgi alanlarına göre hedefli e-posta gönderimleri çok daha işlevsel. Bu bağlamda hazırlamış olduğunuz e-posta tasarımları da önem arz ediyor. Bir üstteki konular bütününde kalarak ilgi alanı fotoğraf makinesi olan bir kişiye, son incelediği 5 fotoğraf makinesini, bir ana ürün bannerı ile göndermek şüphesiz daha çok geri dönüş almanızı sağlayacaktır.


Site içi doğru navigasyon


Bu madde de çok önemli. Ana felsefe şu: Siteye gelen bir ziyaretçiyi olabildiğince az tıklama yaptırarak sonuca (satın almaya) ulaştırmak. Bu bağlamda kategori ağaç yapınız ne kadar az ise sepete attıktan sonraki süreç de o derece kısalıyor. Maksimum ürün kategori ağacınızın kırılımı 3 basamak olsun, 4. basamakta ise ürünleriniz gelsin. Sepet adımlarını tek tıklama ile bitirmeniz ise çok etkili olacaktır.


Extra eklenebilecekler


Tek ürünlü veya tek bir alana yönelik ürün satan siteler için canlı destek araçları da kullanılabilir. Müşteri size ne derece hızlı ulaşabilirse, sorularının cevaplarını da o derece hızlı bulur ve satın alma çemberine girebilir. Kısacası ulaşılmaz olmayı tercih etmeyin. Bir müşteri hizmetleri yöneticisi istihdam edin ve bu konu üzerine eğilin.


Yazar: Yılmaz Bozan



E-Ticaret sitenizin gereksinimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder