22 Ocak 2018 Pazartesi

E-ticaret İşletme Sahipleri için E-posta Pazarlama

E-ticaret İşletme Sahipleri için E-posta Pazarlama İlkyardım Seti Bölüm I: Başarılı E-Ticaret İşletmelerinin E-posta Pazarlamaya Yoğunlaşmasının 9 Karlı Sebebi


email-integration-2-300x269Net bir şekilde hatırlıyorum. Danışmanlık yaptığım müşterim 10 dakikasını e-Ticaret pazarlama kampanyasının ne kadar başarısız olduğundan yakınarak geçirmişti. Daha sonra bana sordu… “Uzun süreli sonuçlar almam için bana tek bir şey önerseniz ne olurdu?” Hiç tereddüt etmeden cevapladım. “e-posta pazarlama. Listenizi oluşturun ve e-posta göndermeye başlayın”.


Neden e-Ticaret işletme sahiplerini e-posta pazarlamanın gerekliliği hakkında eğitmeyi bir görev edindim? Aslında, cevap iki aşamalı: Çok fazla harika e-Ticaret işletmesi işe yarayan pazarlama kanallarını bilmedikleri için unutulup gidiyor. Bunu değiştirmelerine yardımcı olmak istiyorum.


GraphicMail’de bizler e-posta pazarlama üzerine uzmanlaşıyoruz. Bize danışan her işletmenin kendi kendilerine bir başlangıç yapmaları için gerekli bilgilere sahip olduklarından emin olmak istiyoruz.  Size harekete geçmeniz için ihtiyacınız olan tüm bilgileri ve desteği verebilmek için GraphicMail E-posta Pazarlama İlkyardım Seti’ni ben oluşturdum.


Bu 3 kısımlık seri, bahanelerinizi ortadan kaldıracak, size e-posta listenizi oluşturmanız ve kazancınızı hızlı bir şekilde artırmanız için gerekli bilgileri ve araçları sağlayacak. Bu üç bölümlük seride, şunları keşfedeceksiniz:


• Bölüm I: Başarılı E-Ticaret İşletmelerinin E-posta Pazarlamaya Yoğunlaşmasının 9 Karlı Sebebi


• Bölüm II: E-Ticaret İşletme Sahiplerinin Bugün Uygulamaya Başlayabileceği 10 Kazandıran E-Posta Liste Oluşturma Stratejisi


• Bölüm III: E-Posta Listenizle E-Ticaret Kazancınızı Uçurmanın 11 Yolu


E-ticaret işletmeleri için e-posta pazarlamanın faydalarının bariz olduğunu düşünüyordum. Geçmiş müşterilerle bağlantıda kalmanın (ve satış yapmanın) mantıksal bir adımı.


Bir iletişim başlatmak ve yeni müşterilerle güven ilişkisi kurmak için mükemmel bir fırsat.Ama ortaya çıktı ki yanılıyormuşum! O yüzden daha ilk satışınızı yapmamış olabilirsiniz. Birçok satış yapmış ama hayal ettiğiniz karları elde edememiş olabilirsiniz. Hala e-posta pazarlamayla ilgili kararsız ya da daha da kötüsü, bir stratejiniz olmadan ve az bir başarıyla yarım yamalak çabalar gösteriyor olabilirsiniz.


Bu seri size: listenizi oluşturmaya nasıl başlayabileceğiniz ve oluşturduğunuzda onunla tam olarak neler yapabileceğiniz hakkında tavsiyeler verecek. BAŞLA. (VE NEDEN SİZİN DE KULLANMANIZ GEREKTİĞİNİN) 3 BÖLÜMDEN 1’İNCİSİ


1. Müşterinizle bir konuşma başlatma şansı yakalıyorsunuz. E-ticaret olsun ya da olmasın herhangi bir markaya rakiplerine karşı üstünlük kazandıran şey bu fikir ve bulgular üzerinden eyleme geçebilme yeteneği. E-posta satış yapmaktan çok fazlası için kullanılabilir. Sorular sorabilirsiniz, anketler düzenleyebilirsiniz, incelemeler talep edebilirsiniz ve liste uzayıp gidiyor.


2. Eğitmek ve değer katmak için bir şans kazanıyorsunuz. Veriler gösteriyor ki, videoyla açıklanan ve desteklenen ürünler dönüşüm oranlarını önemli ölçüde artırıyor. Videonun sadece büyük markalar için olduğu inancının yanlış yönlendirmesine izin vermeyin – siz de yapabilirsiniz. Henüz bir ürün videosu için hazır değil misiniz? Bu bir bahane değil. Yine de müşterilere SSS’ler, nasıl-yapılır rehberleri ve genel olarak ürününüzü daha iyi anlamalarına yardımcı olacak ve gereksiz iadelerin önüne geçecek her şeyle yardımcı olabilirsiniz. Bu stratejiyle ilgili en iyi şey ise, direkt olarak satmıyor olduğunuz halde, müşterinizle ilişki kurmanıza yardımcı olarak bir diğer dokunma ve güven noktası kurmanıza yardımcı oluyor… bu sizi satışa bir adım daha yaklaştırıyor!


3. Ücretsiz şeyler verin. Tüketici bilinci ve Karma puanları kazanın. E-posta, geçmiş ve hedeflediğiniz müşterileri markanızın düzenlediği herhangi bir özel teklif, yarışma ya da hediye dağıtımından haberdar etmek için mükemmel bir yol. Aslında, kararsız potansiyel müşterileri dönüştüren şeyler de sıklıkla bu kısıtlı zamanlı promosyonlar.


4. Marka mesajınızı ve bilinirliğinizi artırın. Yaratıcı hikaye anlatımı, hayal gücünü geliştiren görseller ve sosyal medya pazarlamasının düzgün bir entegrasyonu yoluyla e-posta pazarlama, sosyal medya takipçi sayınızı hızlıca büyütmenin, tüm platformlarınız boyunca potansiyel müşteri etkileşimini artırmanın ve potansiyel müşterileri e-ticaret ekosisteminiz içerisinde daha da derine çekmenin çok etkili bir yolu.


5. A/B testi kolay ve basit. Ücretine değen her e-posta pazarlama platformu, listenizi segmentlere ayırabilme özelliğine sahip. Farklı başlıkları, mesajları ve promosyonları küçük bir grup üzerinde test ederek kazanabileceğiniz bilgileri bir düşünün. Daha sonra… Sadece en iyi performansı veren versiyonu daha geniş listenize gönderdiğinizde elde edeceğiniz avantajı bir düşünün.


6. Şimdi mobilleşin. İster sevin, ister nefret edin, mobil geleceğimiz ve müşteriler e-posta iletişimlerini taşınabilir cihazlarından yapmaya alıştığı için, e-posta pazarlama bu platformda özellikle çok işe yarıyor. En teknolojik markalar mobil optimizasyonlarını çoklu-kanal dijital stratejilerinin büyük bir parçası haline getiriyorlar ve siz de böyle yapmalısınız.


7. Tıklanma oranlarınız Tıklama başı Ödeme Pazarlamacılığına göre çok daha yüksek Markanızla e-posta yoluyla iletişime geçen müşterilerin sonunda satışlara dönüşmeye daha yatkın oldukları kanıtlanmış bir durum. Neden? Çünkü müşterilerin sizden alışveriş yapmalarını beklemek yerine ilişki kurmak için ilk adımı attınız. 2, 3 ve 4’üncü noktalarda söylediklerimi hatırlıyor musunuz?


8. Doğru zamanda doğru mesajı gönderin. Liste segmentasyonuna tekrar dönelim ki eğer e-posta listenizi hızlıca tüketmek yerine geliştirmek ve büyütmek istiyorsanız elzem bir şey. Abonelere sıklıklara, ürünlere ya da ilgilere göre içerik seçme fırsatı sunarak onların satış döngüsünde doğru aşamalarına ait posta listelerinde olduğundan emin olabilirsiniz. Satış yapma şansınızın sadece onların ilgilendiği içerikleri göndermenizle ciddi derecede artması mantıklı bir fikir. E posta pazarlamacılığı isimli tavşan deliğinde derinlere indikçe değerlendirmeler, yeniden sipariş hatırlatıcıları ve potansiyel ya da bir süredir aktif olmamış müşteriler için tetikleyici kampanyalar (satış sonrası) düzenleyebileceğinizi keşfedeceksiniz. Tıpı Alice gibi hayatınıza değişecek.. E-ticaret işletmeniz için otomatik cevaplayıcı tetikleyici serilerini oluşturulmasını konuşmaya başlamak için videomuza bir göz atın. Evet, biraz organizasyon ve kaynak gerektiriyor ama iyi yönetilen, optimize edilen ve işletilen bir e-posta pazarlama kampanyasının e-ticaret işletmelerinin kar hanesine eklenebilecek binlerce lira demek olduğu gerçeğinden kaçış yok.


9. Mevcut olan en ucuz ve en etkili reklam çeşidi. Ağızdan ağza dolaşım her zaman ümit edebileceğiniz en iyi ve en ucuz reklam çeşidi olsa da, e-posta pazarlama (özellikle sizden daha önce satın almış ya da haberdar olmak için kayıt olmuş biri için) gerçekten en iyi ikinci şey. Fiyatlar > E-posta Planları sayfamızdan, herkes kendine uygun bir plan bulabilir. Bugünün yazısını biraz eğitici eğlenceyle bitirmek istiyorum. Aşağıdaki hoş geldiniz e-postasına bir bakın. *bu kampanyanın metninin ya da görsellerin yaratıcısı biziz, size bir e-bültende nelere dikkat etmeniz gerektiği, kampanya başarınız için yönlendirici olmaya çalıştık. E-bülteni görüntülemek için tıklayın.


GraphicMail E-posta Pazarlama İlk Yardım Setinin 2. Bölümünde, başarılı e-Ticaret işletmelerinin etkileşimli ve aktif e-posta listeleri oluşturabilmek için kullandıkları 10 karlı liste oluşturan strateji. Denemelerinize başlamadan önce, bir soru sormak istiyorum… Soru: Sosyal medyada bizi takip ediyor musunuz? Hayır mı?…. olmamız gerekir… gelin bir merhaba deyin!


İnfografik olarak PDF formatında indirebilirsiniz.


 



E-ticaret İşletme Sahipleri için E-posta Pazarlama

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder