20 Mart 2018 Salı

E-ticaret te büyüme tam gaz devam ediyor.

Bankalararası Kart Merkezi‘ nin (BKM) yayınladığı 2012 yılı ikinci çeyrek verilerine göre Türkiye’de 2012 yılı ikinci çeyrekte 7.3 milyar TL‘lik e-ticaret hacmi yaratıldı.


Yaklaşık36 milyon adet işlem yapılan dönemde, 2011 yılı aynı döneme göre yüzde 40.5‘lik büyüme sağlandı. 2012 yılı birinci çeyreğe göreyse yaklaşık 450 milyon TL‘lik büyüme söz konusu.


2012 yılının birinci çeyrekte e-ticaret sektöründe yaratılan hacim 6.9 milyar TL civarındaydı. Söz konusu dönemde gerçekleşen işlem adedinin 37 milyon 434 bin olduğunu hatırlatmak istiyoruz.


Kıyaslama açısından geçen sene ikinci çeyrekte yayınlanan rakamları da bir hatırlayalım. E-ticaret sektöründe 2011 yılı ikinci çeyrekte 5 milyar 522 milyon TL‘lik hacim yaratılmıştı. Söz konusu dönemdeki işlem adedininse yaklaşık 30 milyon olduğunu hatırlatmak istiyoruz.


İkinci çeyrekte internetten yapılan işlem başı tutar ise  194 TL. Geçen sene aynı dönemde 183 TL olarak gerçekleşen işlem başı tutarı, 2012 yılı birinci çeyrekteyse 184 TL‘ydi. Geçen sene aynı döneme göre yaklaşık 10 TL‘lik bir artışın olduğunu söylemek mümkün.




2012 yılı Mayıs ayında yaklaşık 13 milyon 370 bin adet işlem gerçekleşirken, toplamda 2 milyar 600 milyon TL‘lik hacim yaratılmış. Ancak Haziran ayına geldiğimizdeyse 11 milyon 874 bin işlemle 2 milyar 474 TL‘lik hacim yaratıldığını görüyoruz. Yani yaklaşık 1.5 milyon adet işlemde 125 milyon TL‘lik gerileme söz konusu.


Bankalararası Kart Merkezi‘ nin (BKM) yayınladığı 2012 yılı ikinci çeyrek raporunu açıkladı. Konu ile ilgili görüşlerini aldığımız Bilginet Bilişim Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Merter ÖZDEMİR şunları söyledi:

“Türkiye pazarında faaliyet gösteren firmalar e-ticaret’ i çok sevdi. Buna nihai tüketicinin de bilinçlenmesi de eklenince devasal şekilde büyüyen bir sektör ortaya çıktı. Bu büyüme beklenilen bir büyüme idi. Ancak göstergelere baktığımızda teknolojinin doğrudan büyümeye olan etkisini de göz ardı etmememiz lazım. Yıl sonu itibarı ile 35 – 37 milyar TL seviyelerinin öngörüldüğü sektörün yaz rehavetinden çıkması ile ciddi bir artış daha yapmasını beklemekteyiz. Bu artışların sevindirici olduğu kadar, büyümeyi yönetmenin zorluklarını da hatırlatarak e-ticaret sektörüne girecek firma/marka/kişi’  lerin doğru planlama ve iyi analizler sonucunda iş başına geçmelerinin önemini de hatırlatmak isterim. E-ticaret’ teki büyüme her firmanın başarılı olacağı anlamına gelmemeli doğru e-ticaret danışmanlıkları ile başlamakta büyük fayda var.”



E-ticaret te büyüme tam gaz devam ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder