7 Mart 2018 Çarşamba

Eticarette SEO Nasıl yapılmalıdır ?

Eticarette SEO


Bugün sizlere çok önemli ve bir çok kişi tarafından karmaşık olarak görülen Eticarette SEO Nasıl yapılmalıdır ? konusundan bahsetmek istiyorum.


İlk olarak şunu belirtmeliyim ki hiçbir yazılım altyapısı veya sistem sizi sadece arama motorlarında üst sıralara çıkartmayı doğrudan sağlayamaz.


Çıkmak istediğiniz kelimeler ve ürün isimlerinin rekabet durumları ve sitenizin önemi arama motoru açısından en önemli unsurlardır. Her iki rakip sitenin altyapısı aynı olduğunu düşünürsek aşağıdaki gibi bir çok madde devreye girerek ayrıştırmayı sağlamaktadır.


 


  • Sitenin domain kayıt tarihi (ne kadar eski)

  • Sitenin domain süresini uzatma tarihi (10 yıllık alınmış bir alan adı ile 1 yıllık alınmış bir alan adı google gözünde farklı değerlere sahiptir.)

  • SSL sertifikası ve süresi

  • Resimlerin açıklamalı ve sıkıştırılmış olup olmadığı

  • CSS ve Java scriptlerin sıkıştırışmış olup olmadığı

  • CDN ve cache olup / olmadığı

  • Google örümceklerinin google ile ayni dili konuşması için istenilen belirli standartlara uyup uymadığı (h1,h2, vs)

  • Aldığı toplam geri linkler ve alaka düzeyi

  • Sunucunun hızlı cevap verip / vermediği

  • Cloud yapısında olup / olmadığı

  • Sosyal medyada bahsedilme durumu

  • Gov.tr veya edu.tr den link alıp / almadığı (devlet ve üniversite siteleri ayrı bir öneme sahiptir.)

  • Google gözünde değerli sitelerden link alıp almadığı (hürriyet,milliyet…)

  • Sürekli güncellenip / güncellenmediği

  • Analytics veya diğer google hizmetlerini kullanıp / kullanmadığı

  • Kopya ve mükerrer içerik olup / olmadığı (XML tedarikçilerden gelen ürünler bu sorun çok fazla yaşanmaktadır.)

bir sanal mağaza google da sıralamalara girmeden önce yularıda belirttiğim alanlar ve farklı bir çok alanda kontroller yapılmaktadır.


Satılacak ürünün ismi ve etiketleri;


Satılacak olan ürün bir xml tedarikçiden geliyorsa bilin ki o ürün aynı isimde binlerce sitede yer almaktadır. Bu durumlarda arama motorlarında yükselmeniz çok zor olacaktır. Zaten google gibi arama motorları bir siteyi indekslemeden ve sıralamadan önce onlarca maddeyi ele almaktadır.


Örnek olarak ; Sattığınız ürün “iPhone 8 plus” gibi genel bir marka ise sistemde etiketler üzerine yoğunlaşmak gereklidir. Sektörde yıllar içinde iyi yerlere gelmiş bir sanal mağaza (n11,hepsiburada) bu kelime ile ilgili ürünü eklediği anda zaten üst sıralarda yer alması daha olasıdır. Bu nedenle etiketler ile biraz arama ve google indekslemesini farklılaştırmak gerekiyor.


Örn: “Iphone 8 Plus” kelimesi yerine “Apple İphone 8 Plus 64 GB”  veya “İphone 8 Plus uzay grisi 64 gb” veya “en uygun Apple İphone 8 Plus 64 GB” gibi etiketler ile üst sıralarda yer almanız daha kolay olacaktır. Başka bir örnek vermek gerekirse  “Lacoste gömlek” yerine “Çizgili lacoste gömlek” veya “Kısa kollu mavi Lacoste gömlek” gibi etiketler ile ürünü nişleştirmek size fayda sağlayacaktır. Bu durum Google Adwords gibi reklam verenler içinde geçerlidir. Kelime ne kadar nişleşirse verdiğiniz tıklama başı maliyet o kadar düşer.


Erken indekslenme çok önemlidir.


Bir başka ipucuda ürünün çıkacağı gün belirlendikten sonra “ön satışta” veya “çok yakında satışta” olarak ürünleri sanal mağazanıza eklemeniz size herkesten önce indekslenme imkanı tanıyacaktır.


Sosyal medya bahsedilmeleri gün geçtikçe seo açısından önem kazanıyor.


Sitenizin bahsedilmesini arttırmak için sosyal medya kanallarınızı önemli bir şekilde kullanmanızı öneririm. Kampanyalar ve yarışmalar ile müşteri adaylarınıza hediyeler vererek sizin kampanyanızdan ve sizden bahsetmelerini sağlayabilirsiniz. İşiniz ne ile ilgili ise o alandaki ürünlerinizden hediyeler vererek düşük bütçeler ile google seo uyumu açısından ciddi geri dönüşümler alırsınız. Bir iPhone X hediye ettiğinizi varsayalım sosyal medyada kıyamet kopar. 5.000 TL ile yapamayacağınız oranda reklam yapmış olursunuz.


Webmaster Tools , Google Plus ve My Business hesaplarınız var mı ?


Google arama motoru her geçen gün kişiye özel sonuçlar çıkarmak için geliştirilmektedir. Yakın zamanda Google da şu kelimede şu sıradayım demek çok zor olacak. Arama yapan kişinin tercihleri alışveriş alışkanlıkları, sosyal medya beğenileri, bulunduğu bölge , cinsiyeti , kullandığı mobil cihaz, bulunduğu bölgedeki hava durumu, aylık geliri gibi ve daha bir çok unsura göre arama sonuçları listelenecek. Bu sebeble Google benim işletmem (my business)  ve Google plus gibi sosyal medya kanallarında marka hesabı açmanız size artı 1 puan getirecektir.


Uptime durumu ve URL yapısının önemi


Google her arama yapanı müşterisi olarak görür. Ve müşterisine her zaman tatmin olacağı sayfalara ve içeriklere yönlendirmek ister. Sitenizde oluşabilecek kesintiler veya hatalı bozuk sayfalar Google için müşterisine yaşattığı kötü bir tecrübedir. Bunun bedeli size fatura eder. Bu bedel ciddi düşüşler ile ödenir. Sitenizin kapalı kalmaması ve hatalı url yapısı olmaması için sağlam bir altyapı ile hizmet vermeniz gerekmektedir. Çoğu firma %99 uptime diyor. Ama yıllığa vurduğunuzda 100 günde 99 gün garanti ediyorum demektir. Yıllık hesapta ise sitenizin 3,5 gün kapalı kalması demektir. Bu kabul edilebilir bir durum değildir.


Eticarette SEO Nasıl yapılmalıdır konusu ile ilgili aklıma gelenleri hızlı bir şekilde yazmaya çalıştım. Hatamız olmuşsa affola diyorum.


Yazar : Fatih BALKAN


 



Eticarette SEO Nasıl yapılmalıdır ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder