25 Haziran 2018 Pazartesi

TÜBİSAD, eticaret pazar büyüklüğünü açıkladı

22 Mayıs 2018’de TÜBİSAD tarafından düzenlenen bir basın toplantısı ile Türkiye e-ticaret pazarının güncel durumu ve küresel pazara göre koşulları kamuoyu ile paylaşıldı. Rakamları içeren TÜBİSAD raporuna göre, Türkiye’de e-ticaret hacmi 2017 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 37 büyüdü ve 42,2 milyar TL’ye ulaştı. Diğer yandan, e-ticaretin toplam perakende içinde 4,1 paya sahip olduğu ve bu oranla, yüzde 4,8 orana sahip gelişmekte olan ülkelerin altında kaldığı sonucu da paylaşılan rapordan çıkan sonuçlar arasında yer aldı.


Gelişmiş ülkelere bakıldığında ise e-ticaretin toplam perakende içindeki payının yüzde 9,8 olduğu ortaya çıkıyor. Türkiye e-ticaretinde alt kırılımlar değerlendirildiğinde, tatil-seyahat kırılımının yüzde 47 yıllık büyüme elde ederek 14,8 milyar TL’ye ulaştığı, sadece online perakendenin yüzde 31 büyüyerek 14,7 milyar TL’ye ulaştığı, çok kanallı online perakendenin yüzde 32 oranla 8,2 milyar TL büyüdüğü ve online bahis kırılımının da yüzde 39 yıllık büyüme ile 4,4 milyar TL’ye ulaştığı görülüyor.


E-ticaret Çağı Haziran sayısını ücretsiz okumak için tıklayın.



TÜBİSAD, eticaret pazar büyüklüğünü açıkladı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder