29 Eylül 2018 Cumartesi

İskandinav çevrimiçi alışveriş pazarı

çevrimiçi alışveriş İskandinav bölgesinde çevrimiçi alışveriş, geçen yılın aynı dönemine göre 2018 yılının ilk altı ayında yüzde 11 arttı. İskandinav tüketicileri 10 milyar avro değerinde e-ticaret yaptı. Bölgedeki en büyük e-ticaret ülkesi 4,12 milyar avro ile İsveç oldu.


Danimarka 2,49 milyar avro, 2,24 milyar ile Norveç ve 1,22 milyar ile Finlandiya takip ediyor. Bu rakamlar, İskandinav e-ticaret pazarı raporu [ pdf ] PostNord tarafından sunulmuştur. Ayrıca, bu bölgedeki on kişiden altısının (12 milyon tüketicinin) her ay bu Kuzey Avrupa ülkelerinde e-ticaret alışveriş yaptığını gösteriyor. İsveç’te, tüketicilerin yüzde 66’sı e-ticaret yaparken, Finlandiya’da yüzde 45’lik bir oran var.


İskandinav bölgesinin çevrimiçi alışveriş için koşullar iyi


PostNord, “Nüfusun yüksek e-ticaret vadesi, yüksek internet penetrasyonu, iyi yapılandırılmış altyapısı ve motive olmuş e-ticaret oyuncuları” göz önünde bulundurulduğunda, “Çevrimiçi satış ve satın alma koşulları İskandinav bölgesinde olumlu” dedi.


İsveçli tüketicilerin tipik özellikleri


Çoğu zaman, homojen bir pazar gibi “İskandinav bölge” hakkında okur ve yazarız. Ama bu elbette değil. İsveç, bölgedeki en büyük e-ticaret piyasasıdır ve müşterileri şehir merkezlerinde fiziksel alışverişle en fazla ilgilenmektedir, çünkü çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 29’u son alışverişlerini burada yapmıştır. İsveçliler ayrıca, en güzel ve en sağlıklı ürünleri satın almakta, Almanya’dan internetten alışveriş yapabilmek için en büyük yüzdeyi temsil etmektedir ve ayrıca 18 ila 29 yaş arası en yüksek çevrimiçi müşterilere sahiptir.


Danimarkalı tüketicilerin tipik özellikleri


Danimarka’daki tüketiciler, eve teslimatlarda onay almadan kapı dışına çıkan en yüksek ilgiye sahipler, teslimatlar için en çok tercih edilen seçenek olarak kullanılıyor ve İngiltere’den online alışveriş yapmak için en büyük yüzdeyi temsil ediyorlar. Danimarka’daki çevrimiçi tüketiciler, online olarak en çok alışveriş yapmakta ve çevrimiçi olarak satın aldıkları bir ürünün tesliminden en çok memnun kalmaktadırlar.


Norveçli tüketicilerin tipik özellikleri


Norveçli tüketiciler en çok spor ve eğlence ürünlerini satın alıyor, e-ticaret platformlarına en fazla ilgi duyuyor (online alışveriş yapanların her ay e-ticaret platformlarından aldıkları yüzde 60 gibi) ve ayrıca fiziksel alışveriş merkezlerinde alışveriş yapma konusunda en büyük ilgiye sahipler. Yurt dışından çevrimiçi alışveriş yapan dört tüketiciden biri ABD’den ürünler getirdi. Ve her ay 18-29 yaş arası gençlerin yüzde 71’i online alışveriş yapıyor.


Fin tüketicilerin tipik özellikleri


En son çevrimiçi satın alma işlemini bilgisayar aracılığıyla yapan tüketicilerin en yüksek yüzdesi Finlandiya’da bulunabilir ve bu da parsel makinesine teslim edilmeyi tercih eden en yüksek e-ticaret tüketicisi yüzdesine sahiptir (yüzde 68). Fin tüketicileri aynı zamanda yabancı çevrimiçi mağazalarda kıyafet ve ayakkabı satın almanın en büyük hayranı ve aynı zamanda ayda en fazla güzellik ve sağlık harcaması yapıyorlar. Ve Finlandiya’daki tüketiciler, İsveç’ten en fazla (yüzde 23) alışveriş yapan tüketiciler.


Nordiklerden sınır ötesi alışveriş


İskandinav bölgesindeki tüketiciler öncelikle Çin, İngiltere ve Almanya’dan yurtdışında alışveriş yapmaktadır. Global olarak en popüler e-ticaret pazarı olduğu için ABD’nin bu ilk üç listede olmaması ilginç. Ancak Norveç’te, ABD’den alışveriş yapmaktan hoşlanıyorlar. Bu durum, eBay’in Norveç çevrimiçi tüketicileri arasında çok popüler olduğu gerçeğiyle ilgili bir şeyleri olabilir.


Danimarka’da, İngiltere internetten alışveriş yapmanın en gözde ülkesi iken, İsveçliler’in favorisi, bu yıl oradan alışveriş yapan online tüketicilerin yüzde 28’ini alan Almanya oldu. İskandinav ülkelerinden İsveç, İskandinav tüketicilerinin gözünde en popüler e-ticaret yeridir. Finlandiyalı tüketiciler özellikle İsveç’ten çevrimiçi alışveriş yapmaya isteklidir.



İskandinav çevrimiçi alışveriş pazarı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder