24 Kasım 2018 Cumartesi

Romanya"da e-ticaret pazarı ve 2018 rakamları

Romanya, Güneydoğu Avrupa ülkesi ve Balkanlar’daki en büyük ülke. Ana ithalat ortakları Almanya, İtalya, Fransa ve Macaristan’dır. Romanya, Avrupa Birliği’nin en kalabalık yedinci üyesi iken, başkenti Bükreş, AB’nin altıncı en büyük şehri.













ÜLKE


Romanya

nüfus19.94 milyon kişi
– % internet kullanıcıları% 70
Online satışlar2,8 milyar Euro (2017)
Online mağazalardan bahsetmeye değer:eMAG.ro, Okazii.ro, Altex.ro

Romanya’daki e-ticaret müşterileri


GPeC’den elde edilen verilere göre , mutlak asyanın Romanya’daki çevrimiçi tüketicilerdeki payı (% 90), ödemeyi nakit olarak yapmayı tercih ediyor. Ancak, kamu hizmetleri ödemeleri, seyahat, etkinlik biletleri ve diğer çevrimiçi hizmetler söz konusu olduğunda, kartları kullanarak ödeme yapmak tercih edilen yöntemdir. Aynı çalışma, Romanya’daki ortalama çevrimiçi alışverişçinin 25 ila 35 yaş arasında olduğunu gösteriyor. 10 alışverişçiden 8’i şehirde yaşıyor.


E-ticaret Wiki’sinden alınan bilgiye göre , çevrimiçi nüfusun yüzde 18’i (1,9 milyon kişi) 2015 yılında çevrimiçi bir şey satın aldı. Aynı yıl, 1.4 milyon Rumen çevrimiçi alışverişçi bir satın alma işlemini tamamlamak için bir mobil cihaz kullanıyordu . Online bir şey sipariş etmek için alışveriş uygulaması kullanıyorlar. Romen e-ticaret endüstrisindeki en popüler ürün kategorileri tüketici elektroniği, moda ve ev & deco’lardır. FashionDays.ro’nun tahminlerine göre, tüketiciler 2014 yılında yaklaşık 140 milyon euro’yu kıyafet ve ayakkabıya harcadılar. E-ticaret Vakfı’na göre, çevrimiçi alışveriş yapan kişi başına ortalama harcama, 2015 yılında 786 avro oldu.


Romanya’da e-ticaret pazarı


Romanya, Güneydoğu Avrupa’daki büyük e-ticaret endüstrilerinden biridir. E-ticaret pazarının 2015 yılında yaklaşık 1.4 milyar avro olduğu tahmin ediliyor . 2014’te 1,1 milyar avro, 2013’te ise 600 milyon avro oldu. Ancak, e-ticaretin toplam perakendede payı hala oldukça düşük, yüzde 2,2 ila 2,5 arasında. . 2017 yılında Romanya’nın e-ticaret sektörü 2,8 milyar avro değerindeydi ve 2018’in sonunda 3,92 milyar avro değerinde olduğu tahmin ediliyor.


Romanya’da büyük online mağazalar


Romanya’da, yaklaşık 4500 çevrimiçi mağazanın olduğu, 2013’te 11’den fazla, yaklaşık 5,000 çevrimiçi mağaza var. Romanya’daki en büyük çevrimiçi mağaza, Ocak 2015’te Polonya’ya genişleyen eMAG.ro’dur . Romanya’daki diğer büyük çevrimiçi mağazalar Altex, Domo, Flanco ve Okazii’dir.




Romanya’da E-ticaret Pazarı 2018 Yılında 3 Milyar Doları Aşabilir








Romanya’nın en büyük online ödeme sistemi firmalarından olan PayU, 2017 yılında 2,8 milyar Avro değerinde olan e-ticaret pazarının 2018 yılında 3 milyar Avro’ya ulaşmasının beklendiğini açıkladı.


Söz konusu açıklamada Avrupa Birliğinin kişisel verileri korumaya yönelik düzenlemesinin 25 Mayıs 2018 tarihi itibariyle Romanya’da yürürlüğe girecek olması, pazarın 2018 yılında karşılaşacağı zorluklar arasında sayıldı.












Romanya"da e-ticaret pazarı ve 2018 rakamları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder