15 Aralık 2018 Cumartesi

Pazaryerlerinde Ürün Satmanın Avantajları ve Dezavantajları

Türkiye’de 15 bin üzerinde e-ticaret yapan kobi vardır. Bu kobiler kendi sanal mağazaları üzerinden aktif satışlarını gerçekleştiriyor. Son dönemlerde bir çoğuda pazaryerleri platformlarında da yer almaya başladı. Çoklu kanal satışlar ile gelirlerini arttırmaya devam ediyorlardı. Pazaryerleri ülkemizde son dönemlerde yaşanan ekonomik dalgalanmalar ile bazı avantajlarını hızlı bir şekilde yitirdi.


Pazaryerlerinde Ürün Satmanın Avantajları


Ciddi reklam bütçeleri vardır. Arkalarında büyük ekonomik oyuncular olduğu için tüm mecralarda aktif olarak reklamlarını sürdürmektedirler. Bu sebeple pazaryerlerinde bulunan ürünlerinize tüketicilerin ulaşması için sizin ekstradan reklam vermeniz gerekmez.


Müşteriler pazaryerlerinden ürün alırken arada bir aracı kurum olduğunu bildikleri için anlaşmazlıklar durumunda kendilerini daha güvenli hissederler.


Pazaryerlerinden yaptığınız satışları ürün teslimat aşamasında kendi kutunuz ve ambalajınız ile gönderirseniz, müşteri güven kazandığı için sizin kendi sanal mağazanızı bir sonraki alışverişinde tercih edebilir. Böylece pazaryerine ödeyeceğiniz komisyon cebinizde kalır.


Pazaryerlerinde Ürün Satmanın Dezavantajları


Pazaryerinde gerçekleştirdiğiniz satışlar pazaryeri mağazanızda kalır. Tüm yaıtırımı sizin olmayan bir sistem üzerine yapmış olursunuz. Çeşitli sebeplerden mağazanızı kapatırsanız veya bloklanırsa tüm emeğiniz çöpe gider. Kendi alan adınız ile kendi markanıza yatırım yapmanız önemlidir.


Pazaryerlerinin sattığınız ürün türüne göre değişen ciddi komisyon oranları vardır. Bu komisyon oranları %20-30 oranlarını bulabilir. Bu durumda kazancınızın büyük bir kısmını pazaryerine bırakmanız anlamına gelir.


Sattığınız üründen yüzlercesi aynı anda listeleneceğinden dolayı, ürünü satabilmek için en uygun fiyatı vermeniz gerekir. Bu durumda kar marjınız hızla azalır.


Alacağınız kötü yorumlar pazaryeri mağazanızdan satış yapmanızı güçleştirebilir. Telafisi zor olacaktır.


Öneri;


Pazaryerlerini sadece kar marjımızın ve rekabet gücümüzün çok yüksek olduğu ürünlerde kullanalım. Kar marjımızın düşük olduğu ürünler için rakiplerimizle zararına çatışmalara girmeyelim. Bu tarz ürünlerde hacimli satışları oradan yapmamız bizlere bir çok kişiye ulaşabilme imkanı sağlayacaktır. Diğer ürünlerimizin satışı ve müşteriyi sürekli müşteri durumuna getirmemiz için bu müşteriler ile iletişimimizi güçlü tutup kendi sanal mağazamıza yönlendirmemiz iyi bir strateji olacaktır.



Pazaryerlerinde Ürün Satmanın Avantajları ve Dezavantajları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder