18 Aralık 2018 Salı

DHL, Türkiye"de e-ticarete daha çok odaklanacak

DHL, Türkiye’de e-ticarete daha fazla odaklanma planlarına sahip. Alman lojistik oyuncusu Türkiye’yi Orta Doğu ve Avrupa pazarlarında büyümeyi artıracak önemli bir bölgesel merkez olarak görmektedir. DHL, bu planın ilk adımı olarak İstanbul Havalimanı’nda bir operasyon merkezi kuruyor.


DHL Express’teki VP Küresel Satış Programları’ndan Leendert van Delft, geçen hafta İstanbul’da gerçekleşen DHL Uluslararası Sınır Ötesi e-Ticaret Zirvesin şunları söyledi . Türkiye’nin Avrupa, Afrika ve Asya’nın buluşma noktasında olduğunu ve DHL’nin Orta Doğu ve Afrika’daki birçok noktaya Türkiye üzerinden daha hızlı bir şekilde gidebileceğini söyledi.


‘Türkiye DHL için çok önemli bir ülke’


“Bu, Türkiye’yi bizim için çok önemli bir ülke yapıyor ve bölgesel bir merkez haline getirmek için çalışıyoruz” dedi. İstanbul’daki havalimanındaki operasyon merkezi, başkan yardımcısının açıkladığı bu yönde ilk adım olacak. “Bugün, dünyaya baktığınızda, herkes ABD ve Çin’den e-ticaret pazarları olarak konuşuyor. Fakat Türkiye örneğinde, bu yolculuğun ilk aşamasında değilsiniz, ama aslında bebeklik döneminden yürümeye geçtiniz. Türkiye’nin şimdi kaçma zamanı geldi ”diye ekledi.


DHL’in payı 2020 yılına kadar yüzde 40-50’ye yükselecek


Etkinlik sırasında DHL Express Türkiye Satış Direktörü Boğaç Özhan, DHL’in küresel e-ticaret dağıtımlarındaki payının yüzde 29 civarında olduğunu, ancak 2020 yılına kadar yüzde 40 ile 50 arasında bir yere ulaşması planlandığını söyledi. “E-ticaret teslimatlarının payı, 2016 yılında yüzde 5 olan bu yıl, Ocak ayında yüzde 10’a ve geçen Kasım ayında yüzde 15’e yükseldi. 2020’den beklentimiz yüzde 25-30’a ulaşmak ”dedi.



DHL, Türkiye"de e-ticarete daha çok odaklanacak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder